Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMarcus Fog Redigeret for ca. et år siden
1
Entreprenør billede-galleri Michael Mathiesen
2
The Entrepreneurial School Resume stammer fra den politiske økonomi den der ikke er besat af ligevægte, men ’distructive creation’ den entreprenante personlighed poweful needs for achievement and independence went into deeper insecurity not a gambler neither an administator singleminded, mulighedssøgende, én-mandshær, spring ud i usikkerheden, vækst-orienterede
3
Visio(n) = syn på latin image, future, emotional resources, at samle en vision repetion, representation, attendance supermarked og kvindeundertøj Kurt Lewin bogens pointer: in the mind, halv-bevidst, single-minded, vision er formbar, organisationen er formbar, på vej mod den rigtige niche
4
Kritikker vision vs. me-too strategier Er det fremragende og energi-givende eller patologisk og demotiverende Eneren kan forsumpe i detaljerne eller ende i skyerne Visionens skadelige konsekvenser: Hverken konkret nok til nyttig Eller fastholder ledelsen for tæt på én retning Pålægger ’lederen’ en urealistisk byrde Og afleder opmærksomheden fra læring og ’politikking’ Det hele hænger på én Vi har brug for mere viden om det pros and cons ’The local producer’ er meget mere vigtig
5
Problemstillinger Heltedyrkelsen af de særlige (på bekostning de manges bidrag)
6
… fortsat
7
Vision vs. ’me-too’ Ledelsesstrategi: Fads and fashions Lean TQM, BPR, balanced scorecard, …, lean (hø-hø) Business Process Reengineering, 1990-2001
8
The cognitive school Objektivistisk Afbilledende Optaget af det der sker i den individuelle hjerne Konstruktivistisk fortolkende Optaget af det der sker i relationer mellem mennesker
9
Herbert Simon 7 chunks Bounded Rationality satifiering mere end optimering administrative man, ikke economic man Standard-operating-procedure Decision making Diskutér beslutninger (jf. s 158-9)
10
Weick De ungarske soldater i Alperne og Rasmus Klump Noten s. 160 Tilbage til sporet Ramme, skema, kort, paradigme Tacit knowledge Hjernen som strategiens lokation?? Split brains
11
Der kommer mere 5. kursusgang
12
Social constructionists owe much to the philosophical revolution that swept Europe after the Second World War (165) Hvad betyder det?
13
The objective environment The perceived environment The enacted environment Bemærk den grundlæggende sociale karakter af ’the enacted environment’
14
foreslå et design til en undersøgelse af, hvordan RUC's strategi er blevet formet Med udgangspunkt i en af de forskellige skolers perspektiv: entreprenør, kognition 1 (hjerne-modellen), kognition 2 (social konstrutionism) og læring?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.