Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afSøren Astrup Redigeret for ca. et år siden
1
Temadag for tandlægekonsulenter 28102010
2
Temadag for Tandlægekonsulenter 28102010 Tandlægekonsulentens klagesagsbehandling i Det Sociale Nævn
3
Hvor mange tandlægeklager behandles? Der foreligger ikke nogen offentlig statistik. 2005-2009 er der behandlet 15-20 sager årligt 1998-2004 er der behandlet 20-30 sager årligt Tallene er personlige og hidrører fra ansættelse i hhv Århus Amt og Region Midtjylland
4
Er der et bestemt klagemønster? -Klagen skyldes ofte fejlslagen kommunikation. -Patienterne tror automatisk, at den dyreste behandling er den bedste og eneste forsvarlige behandling. -Vigtigt at begrunde et afslag fagligt og ikke med en smart bemærkning. -Dyre, urealistiske behandlingsforslag.
5
Hvad lægges der vægt på i sagsbehandlingen? Er sagen tilstrækkelig belyst? Foreligger der specielle helbredsforhold? Er det billigst faglige forsvarlige behandling?
6
Hvad kan vi gøre bedre? Indhente tilstrækkelige oplysninger. Kommunikere på et letforståeligt sprog. Kommuniker den faglige argumentation for et afslag på bevilget behandling.
7
Der er altid plads til forbedringer!
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.