Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

En model for at arbejde med klassedynamik og øget læringsudbytte

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "En model for at arbejde med klassedynamik og øget læringsudbytte"— Præsentationens transcript:

1 En model for at arbejde med klassedynamik og øget læringsudbytte
Analyse: Kursisttyper og kultur Aktions beskrivelse Aktion Observation og sparring Refleksion og evt. justering Forudsætter blik for og håndtering af relationer Det nye ift. Randersprojektet VUC Lyngby - 'Nye lærerroller' 2014

2 VUC Lyngby - 'Nye lærerroller' 2014

3 VUC Lyngby - 'Nye lærerroller' 2014
Nyt ift. Randers - fokus på lærerens relationskompetence som forudsætning for at lykkedes med aktion. VUC Lyngby - 'Nye lærerroller' 2014

4 VUC Lyngby - 'Nye lærerroller' 2014

5 Beck og Paulsens Kursisttypologi Kursisters tilgange til skolelivet
Fagligt afventende Fagligt ambivalente Fagligt engagerede Socialt bidragende Kontaktsøgende HF2: 5 % E: 4 % Veltilpasse HF2: 29 % E: 13 Integrerede HF2: 12 % E: 17 Socialt ambivalente Adspredte HF2: 11 % H: 4 % Forvirrede HF2: 28 % E: 33 % Pligtopfyldende HF2: 6 % E: 14 % Socialt tilbageholdende Fremmedgjorte HF2: 2 % E: 6 % Løst relaterede HF2: 5 % E: 6 % Instrumentelle HF2: 2 % E: 3 % Vellykket fællesskabs- orientering Etisk dannelse Mislykket fællesskabs- orientering Mislykket individorientering Vellykket individorientering Faglig dannelse VUC Lyngby - 'Nye lærerroller' 2014

6 VUC Lyngby - 'Nye lærerroller' 2014
Når nu du skal vurdere en klasses eller et holds kulturelle regime, hvilke spørgsmål stiller du? Hvordan sidder kursisterne? Hvem kommunikerer socialt og fagligt med hvem? Hvordan taler man sammen på tværs af evt. gruppedannelser? Hvordan forholder kursisterne sig til forskelige arbejdsformer (klasseundervisning, frivillige grupper, lærersammensatte grupper)? Tegner der sig et mønster i forhold til, hvem der er med – og hvem der ikke er med i undervisningen? Hvilke af kursisterne forholder jeg mig som lærer henholdsvis offensivt/defensivt eller/og positivt/negativt til? VUC Lyngby - 'Nye lærerroller' 2014


Download ppt "En model for at arbejde med klassedynamik og øget læringsudbytte"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google