Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Www.ishockey.dk Strategi 2007-2010 For Dansk Ishockey Maj 2006.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Www.ishockey.dk Strategi 2007-2010 For Dansk Ishockey Maj 2006."— Præsentationens transcript:

1 www.ishockey.dk Strategi 2007-2010 For Dansk Ishockey Maj 2006

2 www.ishockey.dk Indhold 1.Interessenter 2.Vision, Mission, Værdier 3.Resultatmål 4.Strategiske fokusområder 5.Mål og aktiviteter

3 www.ishockey.dk Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

4 www.ishockey.dk Hvad Foreningsudvikling Sportslig Administrativt IT Kompetence udvikling træner leder Støtte økonomisk Støtte adm. (løn, hockey info, Teknisk kompetence Politisk støtte og erfaring Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

5 www.ishockey.dk Hvad Modydelser ift det de stiller til rådighed Service forsikring, spillerudstyr, kontraktforhold (spiller, træner) turneringer Turneringsplanlægning og adm. Dommer påsætning Råd vejledning Fælles indkøb Licens forhold og system Kompensation for udlån af landsholdsspillere Medindflydelse omkring aktiviteter Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

6 www.ishockey.dk Hvad Udvikling Kompetence og fysisk Rekruttering Kompensation Image udvikling Løn adm Påsætning Evaluering og rådgivning Internationale opgaver Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

7 www.ishockey.dk Hvad Kompetence udvikling Bedre og mere ensartet dommere Erfaring udvikling og udveksling Samarbejde med landstrænere Opmærksomhed Sparringspartner lokal og centralt Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

8 www.ishockey.dk Hvad Mere istid Bedre træningstider Bedre trænere Penge Kompetence udvikling Sociale aktiviteter Flere kampe og flere modstandere Internationale kampe Bedre faciliteter Kompensationer Udland Rådgivning om økonomi, jura, mv på kort og lang sigt Forsikringer Sikkerhed Uddannelse i kombination med sport Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

9 www.ishockey.dk Hvad Oplevelser Informationer Kommunikations muligheder Billetter Ture Tilgængelighed til DIU, klubber, Hjælp og Rådgivning om organisering af fanklubber Sikkerhed Image Faciliteter Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

10 www.ishockey.dk Hvad Kompetenceudvikling Speakerbokspersonale Hockeyinfo Service/Hotline 24/7/365 Være en del af en velfung. Org. Kompensation Anerkendelse Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

11 www.ishockey.dk Hvad Value for money VIP treatment Image Service før, under, efter kampe Eksponering, PR Informationer Tilgængelighed til spillere, trænere Eksempler: Sponsorer Tips.dk Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

12 www.ishockey.dk Hvad DIF og Team Danmark: Status rapportering Informationer Value for money - Resultater Image Involvering politisk IIHF Involvering, f.eks. I Partnership for progress, arbejdsgruppe, udvalg Nordiske forbund: Samarbejde om adm. Og sportslige aktiviteter ”Alliance” Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

13 www.ishockey.dk Hvad Tilgængelighed, DIU, klubber, trænere, spillere, dommere Informationer ”gode historier” Eksklusivitet Faciliteter, teknologi Forplejning Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

14 www.ishockey.dk Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre Hvad Rådgivning om etablering og drift af haller Informationer om krav til faciliteter Samarbejde med klubber om div. projekter, f.eks. Sundhed, sociale aktiviteter, idrætspolitik, osv. Image Eliteudvikling Erfaringsudveksling Ordnede forhold i klubber Interessenter

15 www.ishockey.dk Hvad Investeringsmuligheder Value for money Professionel ”Investor Relations” Rådgivning og information om investeringsmuligheder Professionel samarbejdspartner Troværdighed Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

16 www.ishockey.dk Hvad Fællesindkøb Store ordrer Gode pris- og samarbejdsaftaler Eksklusivitet Eksponering Spin-off i forhold til andre brancher PR Attraktiv kunde – referencer Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

17 www.ishockey.dk Hvad Sikkerhed Bedre dommere Bedre ledere Information Ordnede forhold i klubberne Faciliteter Socialt engagement Sociale og menneskelige udviklingsmuligheder Etik og moral Tryghed Oplevelser for deres børn Interessenter Hvem Amatørklubberne Ligaklubberne / Driftsselskaberne Dommere Trænere Spillere Fans Ledere Kommercielle samarbejdsparter Sportsfaglige samarbejdspartnere TD, DIF, IIHF, Nordisk Medie samarbejdsparter, presse, TV2, TV3, DR, Kommuner & Regioner Investorer Leverandører Forældre

18 www.ishockey.dk Vision for dansk ishockey Ishockeysporten vil være den mest underholdende vintersportsgren i Danmark Underholdning Vi vil skabe underholdning af høj klasse for både tilskuere og TV-seere Konstruktivitet Vi vil skabe rammerne for at fremme positiv, konstruktiv, dynamisk og kreativ ishockey Sikkerhed Vi vil sikre, at ishockey er en fair og sikker sport for både spillere, dommere og tilskuere Attraktiv Ishockey skal være en attraktiv sport både for befolkningen, samt erhvervs- virksomheder og andre samar- bejdspartnere Udvikling Vi vil sikre en positiv sportslig og social udvik- ling og udfoldel- se for alle spor- tens udøvere og ledere Værdigrundlag for dansk ishockey Dansk ishockey vil være kendetegnet ved… Sikkerhed Åbenhed og ærlighed Ansvarlig og kompetent Sundhed Høj etik og moral Udviklingsorienteret Mission for dansk ishockey

19 www.ishockey.dk Ishockeysporten vil være den mest underholdende vintersportsgren i Danmark Vision (for dansk ishockey)

20 www.ishockey.dk Dansk ishockey vil være en underholdende, konstruktiv og sikker sport, der er attraktiv for den sportsinteresserede befolkning samt erhvervsvirksomheder og andre samarbejdspartnere Dansk ishockey vil endvidere sikre positiv sportslig og social udvikling og udfoldelse for sportens aktører. Mission (for dansk ishockey)

21 www.ishockey.dk Dansk ishockey vil være kendetegnet ved, at: Skabe og levere underholdning af høj kvalitet for den sportsinteresserede befolkning Sikre fair play og høj sikkerhed på og udenfor banen Være en sport for hele familien Være åben og ærlig overfor presse/offentligheden Ansvarlig ledelse på alle niveauer Have ordnede forhold i alle involverede organisationer – både økonomisk og sportsligt Være en sund idræt for både børn og voksne Værdigrundlag (for dansk ishockey)

22 www.ishockey.dk Økonomisk Egenkapital > 1 mio. pr. ligaklub og DIU Overskudsgrad > 5% pr. klub og DIU Gnsn. omsætning >15 mio. kr. pr. ligaklub Kommercielt TV Rating >5% 525.000 tilskuere i 2010 (svarende til en stigning på 10% pr. år) Sportsligt 20% flere spillere og dommere VM kvartfinale med 1 eller flere landshold Kvalifikation til OL 2010 2 klubber i 2 ”nye ishockey byer” forhold til 2006 Alle amatørklubber deltager med min. 1 hold i alle rækker fra U8 til 1. division Top 10 med senior, U20 eller U18 20% færre forsikrings anmeldte skader ift. 2006 Resultatmål - 2010 (for dansk ishockey)

23 www.ishockey.dk Økonomisk Gnsn. egenkapital > 0,5 mio. pr. ligaklub og DIU Gnsn. overskudsgrad >2% pr. klub og DIU Gnsn. omsætning >9 mio. kr. pr. liga klub Kommercielt TV Rating >3% 380.000 tilskuere (svarer til stigning på 10% i forhold til 347.000 i 2006) Sportsligt 5% flere spillere og dommere Landshold i Top-13 VM A-nation med 1 landshold, U20 eller U18 4% færre forsikrings anmeldte skader ift. 2006 Resultatmål - 2007 (for dansk ishockey)

24 www.ishockey.dk Strategiske fokusområder (ingen direkte relationer til udvalg) Elite Bredde & ungdom Dommere Struktur Kompetence Samarbejdspartnere Landsholdene Klubberne Dommere Kommunikation Kompetence Samarbejdspartnere Faciliteter Bo Paul Kent Poul L/Henrik Kent Peter/Henrik Jørgen Bestyrelses ansvarlig * LigaklubbernePoul L * Medfører at man sætter mål, fastlægger aktiviteter samt afstemmer disse med involverede og bestyrelsen. Endvidere er det at søge for passende rapportering til klubber og bestyrelse.

25 www.ishockey.dk Mål & Hovedaktiviteter 2007 Landsholdene Landshold i Top-13 VM A - nation med senior landsholdet VM A – nation med U20 eller U18 Hovedaktiviteter: Seniorlandsholdet skal være det mest attraktive udviklingssted Bedre og stabilere landsholds forberedelse Indarbejde værdigrundlag for landsholdene samt konstant fokus på team ånd Sikre at landstrænerne kommer i bedre dialog med klubberne Etablere et nyt scouting system Alle aktiviteter omkring landsholdene. Strategisk fokusområdeMål 2007

26 www.ishockey.dk Mål & Hovedaktiviteter 2007 Klubberne Alle har min. 2 hold i u8 til u10 Alle har én lønnet chefungdomstræner Alle har minimum 25 u 19 spillere Hovedaktiviteter: At tematisere fortræffelighederne omkring ”Ishockey” for børn. Skabe ressourcer i klubberne for mere professionalisme. Udvikling og fastholdelse af ”mellem gruppen” i aldersgruppen 14-16 år Udvikling og koordinering af den ikke professionelle del af klubberne. Strategisk fokusområdeMål 2007

27 www.ishockey.dk Mål & Hovedaktiviteter 2007 Dommere Min. 1 dommer med til VM 8 Ligadommere & 14 liga LD Min 10 nye dommere Hovedaktiviteter: Rekruttere og uddanne dommere fra u8, etablering af ”Task Force” Kommunikation af ny regelbog og fortolkninger m.m., for trænere, spillere, ledere 2 begynder-, 2 bredde-, 1 divisions-, og 2 ligadommerkurser 10 nye dommere pr. sæson Udvikling og driften af dommere. Strategisk fokusområdeMål 2007 Kommunikation af nye regler og tolkninger

28 www.ishockey.dk Mål & Hovedaktiviteter 2007 Kommunikation Sporten nævnes 5 gange om ugen i udvalgte medier DIU´s website har største antal hits, ift lignende sider Der udsendes 2000 hockeyblade pr. kvartal Hovedaktiviteter: Website forbedres Presseberedskab øges i alle klubber Presse pleje Hockeyblad udsendes til alle medlemmer Alle former for kommunikation og information omkring ishockeysporten Strategisk fokusområdeMål 2007

29 www.ishockey.dk Mål & Hovedaktiviteter 2007 Kompetence 5 danske trænerkursus instruktører 20 nye steg 2 uddannede trænere 2 nye dommerbedømmere Hovedaktiviteter: Etablering og gennemførsel af dansk kursus for nye trænerkursus-instruktører Obligatorisk træneruddannelse og bevis Etablering og gennemførsel af dommerinstruktør & bedømmerkurser Sikring af min 1 steg 2 træner pr. hold Kursus for klubbernes bokspersonale 2 nye dommerinstruktører Kompetence udvikling af trænere, holdledere, kamppersonale, materialefolk, administration m.m. Strategisk fokusområdeMål 2007

30 www.ishockey.dk Mål & Hovedaktiviteter 2007 Samarbejdspartnere TV ratings på mindst 3% Sponsoraftaler øges med 2 mill. ift 2006 Hovedaktiviteter:marbejde med underholdningsbranchen Forbedre samarbejdet med mediesamarbejdspartnerne Deltage aktivt i IIHF Aktivt samarbejde med andre forbund. (Nordisk, DIF m.v. og Team Danmark) Opsøge og pleje etablerede og potentielle investorer og sponsorer Eliteklubbernes tilskuds andel fordoblet ift. 2005 Strategisk fokusområdeMål 2007 Det er de organer, organisationer, virksomheder m.m. der bidrager eller kunne tænkes at bidrage til udviklingen af sporten.

31 www.ishockey.dk Mål og hovedaktiviteter I forhold til DIU´s sponsorer skal der skabes en større kontakt til disse. Der skal være et after sale program, som hele tiden afstemmer forventninger mellem sponsor og DIU Salget af sponsorater skal i samarbejde med Team Danmark struktureres og professionaliseres. Sambesøg med Team Danmark hos potentielle sponsorere er én af aktiviteterne. Endvidere er en konstant udvikling af produkter en nødvendighed for at nå de økonomiske mål (eks. Guldhjelm, cirklerne mv.). DIU skal være i konstant kontakt med TV2, om udvikling af produktet ishockey – på TV. Jo bedre produkt – jo flere seere. De faste møder med TV2 skal fortsættes. I de kommende år skal der øget fokus på underholdningsdelen på TV – uden at gå på kompromis med kerneproduktet – ishockey.

32 www.ishockey.dk Mål og hovedaktiviteter Alle medier som vil være en aktiv spiller i udbredelse af ishockey, skal serviceres og plejes. Ressourcebehovet på dette indsatsområde, er i størrelsen kr. 300.000, da de i dag ikke findes i den nuværende administration Sikre DIU repræsentation i Idrættens Medieudvalg (DIF & TD) Udbygge samarbejdet mellem de nordiske lande med erfaringsudveksling og større indflydelse samlet internationalt Sikre fortsat repræsentation i IIHF´s komiteer (p.t. Legal Committee) samt søge at få dansk repræsentant i IIHF´s bestyrelse i 2008 Udøve indflydelse i TD gennem arbejde i styre- og arbejdsgruppe omkring topsatsningen

33 www.ishockey.dk Mål & Hovedaktiviteter 2007 Faciliteter Min 1 nyt planlagt stadion Min 2 aktive dialoger med nye ishockey byer Min 1 planlagt renoveringsprojekt på kendt ishal Hovedaktiviteter: Politisk deltagelse i region xxx og yyy Udvikling af greenfield projektmanual for etablering af ny ishaller Etablering af facilitets udviklings udvalg Strategisk fokusområdeMål 2007 Alle former for kommunikation og information omkring ishockeysporten

34 www.ishockey.dk Mål & Hovedaktiviteter 2007 Ligaklubberne Øge tilskudsdelen med 300 t.kr. pr deltager ?? Hovedaktiviteter: Ny eller genforhandle bedre aftaler med private samarbejdspartnere Udvikle……. Etablere ……. Skabe ….. Strategisk fokusområdeMål 2007 Udvikling og koordinering af samarbejdet med de professionel drifts selskaber eller foreninger


Download ppt "Www.ishockey.dk Strategi 2007-2010 For Dansk Ishockey Maj 2006."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google