Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afAlma Kirkegaard Redigeret for ca. et år siden
2
Kundskab Brande breder sig brænder og brænder, flamme tændes af flamme Fra Hàvamàl
3
Lyttetale Den mundtlige dimension
4
Spørge og svare skal den gøre, der vil kendes som klog Fra Hàvamàl
5
Dialogen som udgangspunktet for sprogundervisningen
6
Et grundbegreb i forståelsen af opdragelse (og undervisning) må være den gensidige udveksling eller den forståelsesorienterede interaktion, hvis kerne er den sprogligt formidlede samtale. Mogens Pahuus
7
Den sprogligt formidlede samtale
8
At forholde sig aktivt via samtalen
9
Hvis man skal lære at tale, skal man gøre det Talefærdigheden kommer ikke automatisk af læsefærdigheden Lytning hænger uløseligt sammen med sprogproduktion
10
Dialogen som udgangspunkt for sprogundervisningen: -en vekselvirkning mellem stof der præsenteres, formidles, -den monologiske undervisningsform og - den socialinteraktive form at skabe dialog mellem eleven og andre og mellem eleven og det stof, der skal læres, og som fører til indre personlig refleksion og overbevisning.
11
Den monologiske form formidler ny viden Enstemmighed Den socialinteraktive form genererer ny viden Flerstemmighed Dualismen mellem disse to former : det enstemmige formidlingsaspekt skal behandles dialogisk, så det knytter an til elevernes erfaringer og bliver til viden
12
Hjertet med i undervisningen Det væsentlige er usynligt for øjet
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.