Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMalene Gulbrandsen Redigeret for ca. et år siden
1
Analysekontoret Præsentation i chefgrupperne Efterår 2017
v/Kim Frandsen og Stephan Carstensen
2
Dagsorden Kort præsentation af Analysekontoret
Input til Analyseplan 2018
3
Rammesætning-1 Opgaver Kompetencer
Analyser, ledelsesinformation, HR-regnskab, input til økonomiske styringsmodeller. ”Analysekontoret etableres for at imødekomme det, som er ledelsens forventning om, hvad organisationen vil efterspørge og have brug for i forhold til morgendagens behov og varetagelsen af helhedssynet. Samtidig er det et ønske at mindske brugen af ekstern konsulentbistand.” Kilde: Høringsoplæg om ændret organisering i Staben, udsendt dec Kompetencer BI, HR, projektledelse, økonomi og økonomistyring samt analyser og rapportering.
4
Rammesætning-2 Årlig analyseplan Ad hoc-opgaver
Forelægges til prioritering/ godkendelse i direktionen i 4. kvartal. Indeholder : et antal idéoplæg til analyser / udviklingstiltag et overblik der viser hvornår analyserne foreslås udarbejdet. Ad hoc-opgaver
5
Rammesætning-3 Bestilling af opgaver Samarbejde om opgaver
Via linjeledelsen Via Direktionen Samarbejde om opgaver Relevante forvaltning(er) Budgetkontoret Analysekontoret Analysekontorets rolle i samarbejdet bidrager med kontorets kompetencer sikrer fremdrift sikrer involvering af relevante ressourcepersoner. Økonomiafdelingen
6
Oplæg til analyseplan Opstart
Brainstormproces i dag med udgangspunkt i De efterfølgende plancher Jeres efterspørgsel udtrykt i dagens møde Efterfølgende dialog med forvaltningen om idéoplæg til analyser Sag forelægges direktionen i december/januar mhp. prioritering af opgaver.
7
Social og sundhed – potentielle emner?
Økonomistyringsmodel Sygeplejeområdet Er der behov for incitamenter til budgetoverholdelse og effektivisering? Er placering af budgetansvar for uddelegeret sygepleje hensigtsmæssig? Hjemmeplejen Incitamenter til ændret visitering i nedadgående retning? Informations-asymmetri mellem udfører(e) og bestiller (Visitationen) Andre muligheder end opfølgning fra bestiller? Benchmark mellem hjemmeplejeenheder Gevinstrealisering – f.eks. ifm. velfærdsteknologi Investeringsstrategiprojekter? Borgernær visitation Re-visitation Afdækning af potentielle emner til automatisering Via fagsystemer, procesværktøj (f.eks. Ditmerflex) og/eller via administrative robotter
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.