Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

MATCHMAKINGKONFERENCE 2017

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "MATCHMAKINGKONFERENCE 2017"— Præsentationens transcript:

1 MATCHMAKINGKONFERENCE 2017
Karin F. winther Jacob d. Knudsen Pia s. skammelsen

2 AAU MATCHMAKING I løbet af foråret var vi gennem en organisationsforandring og det gamle Netværkscenter blev delt i to, og to fra det gamle karrierecenter kom til – og vi hedder nu AAU Match!

3

4 CV 2007 2008 2016 2017 Cand.mag. i Kommunikation AAU Karriere
Teamkoordinator 2016 AAU Match Konst. Områdeleder 2017 Den nye giraf

5 Siden vi blev etableret 1
Siden vi blev etableret 1. juni, har vi konsolideret os og genopfrisket, hvad det er, vi skal. Vi arbejder i det her spændingsfelt. Vi skal arbejde med at integrere erhvervssamarbejde i uddannelse og forskning Vi skal altså gøre det interessant og vedkommende for erhvervslivet at samarbejde med universitetet Det kræver en ongoing forventningsafstemning i begge lejre, og vi lærer hele tiden. Noget, vi i særdeleshed er optaget af lige nu, er en efterspørgselsorienteret tilgang fra vores egne fagmiljøer. Vi er altså ude og spørge, hvordan vi kan hjælpe dem med erhvervssamarbejde – og det nordjyske SMV-marked Kvalificeringen og forankringen af vores tilbud internt giver også mulighed for en bedre forventningsafstemning i vores kontakt med jer

6 Matchmakingsystemet – en af grundene til, at meget af vores arbejde fungerer, er det store netværk – det kender I alt til det nye er matcherne og erhvervsmatcherne – en relevant og ung udbygning af netværket, som er med til at holde vores finger på pulsen Og det vil Jacob fortælle meget mere om…

7

8 Det oprindelige system
IMM AAU Matchmaking EMM

9 AAU Matcher som en del af systemet
AAU Matchmaking-systemet De første AAU Matchere De første Erhvervsmatchere

10 AAU Match Hvordan ser det ud i dag? IMM (26) (13) EMM (79) AAU Matcher
(21) Erhvervs-Matcher (26) EMM (79)

11 AAU Matcher Community Todelt fokus i aktiviteter Faglighed og netværk
Sociale relationer Erhvervsprofiler Erhvervsmatcher – koncept i udvikling

12

13

14

15

16

17

18 LINKEDIN

19 Dialog med 157 virksomheder (nye og gamle)
Samarbejder 2017 Dialog med 157 virksomheder (nye og gamle) 48 virksomheder på Projektbørs 29 virksomheder fik samarbejde – 53 studenterprojekter Overgang fra Pia: Vi har jo mangfoldige samarbejdsplatforme – analoge, digitale – og det gør mulighederne mangfoldige! Udvalgte resultater Nye kontakter samt gamle kontakter med nye aktiviteter – 157 i 1. halvår 2017 48 virksomheder med på Projektbørs 29 virksomheder fik samarbejde – 53 studenterprojekter

20 Samarbejder 2017 Studerende: Forskere:
Viking 1914: International branding Incendium: Markedsanalyse & alternative produktvideoer Randers Kommune: Konflikthåndtering i boligområder Forskere: Hans Jensen Lubricators og Serenergy: Etablering af ErhvervsPhD-forløb Roblon: Forskningssamarbejde med nano-forskere Viking 1914 – International branding (1 CCG + 1 SIV blyanter og kontorartikler – men i små high-end butikker, og hvordan finder man dem i verdenen + hvordan hører de om en lille DK virksomhed) Incendium – Markedsanalyse (1 CCG - Tyskland, Frankrig, Spanien) & Alternative produktvideoer (1 IDM grp - visualisere et produkt kunden ikke ved de har brug for, produktforståelse, demonstration) Randers Kommune – Konflikthåndtering i boligområder (1 Sociologi– sammen med bysekretariatet i Randers) Forskerpuljen er en del at AAU Match bevilling og er en pulje af midler der kan delfinansiere den tid universitetsansatte bruger op at opdyrke og indlede samarbejde med nordjyske virksomheder. Det er vigtigt at pointeret at det ikke er en pulje virksomheder kan søge til at få læst konkrete udfordringer med hjælp fra AAU. Det er en mindre pulje der kobler Regionens ambitioner og vækst og vidensopbygning hos nordjyske virksomheder med Universitetets strategi om at skabe ’viden for verden’. Forskerpuljen er en støtte til at Aalborg Universitet kan øge bidraget til vidensdeling og udvikling i Nordjylland inden for universitetets brede faglige rammer og især inden for områder der har begrænset kommercielt potentiale men stor samfundsmæssig værdi. Eksempler på aktiviteter der er støttet af forskerpuljen: Professor Jesper De Claville: har med støtte fra forskerpuljen kunnet opdyrke samarbejde mhp. etablering af ErhvervsPhD-forløb hos 2 nordjyske virksomheder, Hans Jensen Lubricators og Serenergy. Dette er et prioriteret indsatsområde for AAU, da de nordjyske virksomheder er stærkt underrepræsenterede på listen over godkendte bevillinger til ErhvervsPhd hos Innovationsfonden. En gruppe Nano-forskere har opnået støtte fra Forskerpuljen til at opsøge virksomheder mhp. forskningssamarbejde – bl.a Roblon i Frederikshavn. Forskerpuljen har også støttet et tværfagligt studieforløb hvor studerende fra Interaktive Digitale Medier, Industrielt design og Oplevelsesøkonomi har arbejdet tværfagligt og case-orienteret med virksomhedsudfordringer hos bl.a. Sintex, Combine, Oceanariet, Nordjyllands Historiske Museum og Kystbyernes Netværk. En kommende aktivitet er når Aalborg Universitet på Institut for Kemi og Biovidenskab den 4. december åbner dørene for offentlige og private virksomheder til en tema dag om miljøudfordringer og bæredygtighed i Limfjorden og dennes opland. (invitationer medbringes)

21 Program-highlights Match og Monopolet Workshop: ”Make It Real”
Luppen: STORM Advokatfirma Inspirationsoplæg Fra studier om samarbejde Kasper Birkeholm Munk, Teknologisk Institut SEA-oplæg: Iværksætterforløb og Inkubator Nu skal vi i gang med det spændende program, som teamet har sat sammen! Match og monopolet, workshops, cases osv. Jeg har glædet mig rigtig meget til et par dage, hvor vi sætter matchmakingarbejdet under lup og inspirerer hinanden til flere værdiskabende samarbejder.


Download ppt "MATCHMAKINGKONFERENCE 2017"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google