Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Så hvad har det med danske medier at gøre?

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Så hvad har det med danske medier at gøre?"— Præsentationens transcript:

1 Så hvad har det med danske medier at gøre?
Et kulturproblem Min analyse: At vi har at gøre med et kulturproblem. Dvs. et problem, som findes i forståelser og adfærdsmønstrer, som danskerne bevidst og ubevidst deler mellem sig. Og at en grøn omstilling derfor kræver en kulturel omstilling. Dvs. en omstilling af forståelser og adfærdsmønstrer. Så hvad har det med danske medier at gøre? Medierne danner, spreder og konsoliderer forståelser og adfærdsmønstrer og kan derfor også være med til at ændre dem.

2 Min analyse: Generelt betegner jeg i min bog 3 former for journalistiske svigt, som danske medier gør sig skyldige i: 1. (Nyheds)Historier, der direkte understøtter danskernes klimaforandringskultur. 2. (Nyheds)Historier, der bagatelliserer eller ikke går i clinch med danskernes klimaforandringskultur. 3. (Nyheds)historier, der ikke bliver fortalt med den indirekte konsekvens, at det støtter klimaforandringskulturens opretholdelse.

3 Så hvad kan medierne gøre?
5 Forslag: Udviklet sammen med Søren Sofus Wichmann og Jens-André P. Herbener. Opret selvstændige klima- og miljøredaktioner. Tænk klima og miljø ind i alle stofområder. Frem samtalen om hvordan omstillingen til et bæredygtigt dansk samfund i en bæredygtig verden kan accelereres. Hold klimabenægtere borte fra sendefladerne. Vær aldrig bange for at sætte spot på klimavidenskabens skrækscenerier.


Download ppt "Så hvad har det med danske medier at gøre?"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google