Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

BESTYRELSENS BERETNING 2014/2015 Skolebestyrelsen.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "BESTYRELSENS BERETNING 2014/2015 Skolebestyrelsen."— Præsentationens transcript:

1 BESTYRELSENS BERETNING 2014/2015 Skolebestyrelsen

2 Ny bestyrelse VærdigrundlagPrincipper Strukturanalyse og arealoptimering Tabel 13 10.Klasser på TS ProcessenMidlertidigtPermanent?? Skoleåret – og reformen ÅRETS GANG 2

3 NY BESTYRELSE Pernille Marianne Minna Hanne Anna Peter Jesper 3

4 Formulere et værdisæt som kan fungere som pejlemærker for os alle Vise vores identitet og kant Kunne fortælle andre, hvad der er vigtigt for os – og hvorfor VÆRDIGRUNDLAG VI VÆRDSÆTTER FAGLIGHED OG REFLEKSION VI MØDER HINANDEN MED ANERKENDELSE OG GENSIDIG RESPEKT VI HAR ET GODT MENTALT OG FYSISK LÆRINGSMILJØ VI STÅR PÅ TÆER FOR AT NÅ HØJT I proces – samskabe så det giver mening og er relevant 4

5 VÆRDIERNE FOLDES UD Gøre værdigrundlaget levende og relevant for daglig praksis. 5

6 PRINCIPPER Koblet med værdigrundlaget –pejlemærker Kommunikationsprincippet er klar og vil blive lagt ud Der er flere på vej… Skole-hjem Lektier Trafik Kontaktforældre 6

7 Pejlemærker fra værdigrundlag : Anerkendelse og gensidig tillid Formål: Mål: KOMMUNIKATION At alle skolens interessenter føler sig rettidigt informeret om relevante forhold. Vi kommunikerer klart, åbent og ærligt om de emner og forhold, der er relevante for skolens interessenter – elever, medarbejdere, forældre og det omgivne samfund. Det forventes: At eleverne blive mødt med anerkendelse og opmærksomhed, når de henvender sig til skolens medarbejdere. At skolen informerer så hurtigt som muligt, hvis der opstår faglige eller trivselsmæssige udfordringer for en elev. At skolen behandler bekymringer fra forældre så hurtigt som muligt med henblik på en tilfredsstillende løsning for begge parter. At klassens lærere og pædagoger orienterer om klassens trivsel og udvikling. At skolens personale svarer på henvendelser fra forældre indenfor tre arbejdsdage At forældrene,som hovedregel, kontakter skolens ansatte inden for deres træffetider. At forældre, der er bekymret om deres barns skolegang, som udgangspunkt, tager direkte kontakt til de involverede medarbejdere med henblik på løsning af problemet. Findes der ikke en løsning, retter forældrene henvendelse til afdelingslederen og eller skolelederen. At forældre, der oplever konflikter mellem deres barn og et andet barn, så vidt muligt, tager direkte kontakt til det andet barns forældre med henblik på løsning af konflikten. Relevante ansatte på skolen orienteres, hvis det kan bidrage til løsning af konflikten. At forældrene retter henvendelse til skolebestyrelsen, hvis de oplever, at de principper, ordensregler, værdiregelsæt og antimobbe-strategi, som skolebestyrelsen har fastsat, ikke efterleves. 7

8 Dagsorden: Space Management – arealoptimeringer, funktionsprincipper, flere brugere og udnyttelsesgrad Bascon analysen behandlet i maj 2014 - gennemgik bygningsmassen, dens brug og dens tilstand I oktober 2014 kom strukturanalysen fra Brøndum & Fliess med en række mulige scenarier og effektiviseringspotentialer Fælles workshop - uden andet resultat end frustrationer… SKOLEOMRÅDET LTK -STRUKTURANALYSE OG AREALOPTIMERINGER 8

9 Efter strukturanalysen havde politikerne den opfattelse, at der uden yderligere tiltag kunne være 400 elever mere på Trongårdsskolen… TRONGÅRDSSKOLEN - I EN AREALOPTIMERINGSOPTIK 9

10 Mødesag på december Børneudvalgsmøde Udsagn: TS kan rumme 6 10. k og modtageklasser uden omkostninger i en midlertidig placering i 2 år Indsigelser og nedsættelse af arbejdsgruppe sammen med forvaltning og LTU Nyt forslag om midlertidig placering af 4 10.klasser med bygningsmæssige ændringer efter intensiv proces EN MØDESAG I DECEMBER… -PROCESSEN OM GENHUSNING AF 10.KLASSERNE 10

11 4 10.klasser – (max. 96 børn) fordelt på 6 linjer 8 lærere fra LTU og en afdelingsleder Placeret under skolens ledelse Bygningsmæssige ændringer for 961.700 kr. Billedkunst/Natur-Teknik lokale i indskolingen samtænkt med SFO Tilpasning af biologilokale og billedkunst Medielokale – opdeling af læringscenteret – nyt faglokale Renovationsskur -RESULTATET 11

12 En beslutning i bestyrelsen om aktivt at sikre skolens stilling og komme frem i førersæde i forandringen Processen – oplæg i Skoledialog om en mulig permanent placering Sagen behandlet på Økonomiudvalget i går aftes. ØU pegede på en permanent placering af 4 10. klasser på Trongårdsskolen med en yderligere tildeling på 4 mio.kr til bygningsmæssige ændringer og optimeringer til især samlingsrum for de største og faglokaler Der er ikke taget stilling til placeringen af 7.-9. klassetrin for modtageklasse. >18 år ikke på en folkeskole PERMANENT PLACERING 12

13 Første år med skolereformen – nyt skema fra januar USU - Lektiecafe - øvetid - bevægelse i undervisningen –vi øver os En egentlig samlet evaluering er endnu for tidligt 0. klasserne – ordning med flere timer med to voksne og aktionslæringsforløb Kommuneplanen – Dyrehavegårdsjorde – høringssvar om trafik ANDRE HIGHLIGHTS FRA 2014/2015 13

14 Klassedannelsen for næste år – 3 0. klasser med max kvotient Integreringen af 10. klasserne og bygningsmæssige ændringer Værdigrundlaget – og indsatsområder Effektiviseringstiltag Skolereformen HORISONTEN – 2015/2016 14

15 Spørgsmål? Feed- back? Input Tag endelig fat i os hvis der er noget der undrer, bobler, nager og glæder… Det er lettest for os at gøre nytte når vi ved hvad der rør sig… Intra eller grib telefonen 15


Download ppt "BESTYRELSENS BERETNING 2014/2015 Skolebestyrelsen."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google