25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
20.2 Bidragskalkulation udarbejdet som en efterkalkulation
Advertisements

22.1 Udarbejdelse af lønseddel
23.2 Skyldige omkostninger
10.2 Anskaffelse af bil Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
1.1 Virksomhedstyper Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
21.1 Opdeling af varelageret
16.5 Årsregnskabets formål
19.2 Virksomhedens miljøbelastning
9.2 Andre eksterne omkostninger på kredit
8.3 Varekøb på kredit Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
8.4 Varesalg på kredit Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
23.1 Periodeafgrænsningsposter
7.2 Registrering af moms Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
22.3 Betaling af skatter og bidrag
8.2 Kontant varekøb og varesalg
6.2 Likvide midler: Bankindestående
11.2 Privatforbrug Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
S O R - modellen Markedsførings- Stimuli (De fire P-er) Omverdenen
26.2 Kapacitetsomkostninger
26.5 De vigtigste omkostninger 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget.
26.3 Variable omkostninger
6.4 Kasseafstemning Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
20.3 Bidragskalkulation ved køb i udenlandsk valuta
Salg og service Dag 1.
6. Virksomhedens indtægter
Hotellets koncept.
14.3 Afstemning af kassekredit
22.4 B-indkomst 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at.
18.3 Kommentarer til budgetterne
12.2 Afskrivning på anlægsaktiver
4.5 Kontoramme og kontoplan
12.3 Momsafslutning Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
14.1 Kassekredit Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
12.4 Overførsel af privatforbrug
7.1 Momssystemet Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
3.2 Organisationsprincipper
26.1 Udgifter, omkostninger og udbetalinger
3.3 Arbejdsdeling Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
3.Virksomhedens afsætningsforhold
6.1 Likvide midler: Kasse 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Udviklingen i virksomhedens omverden Kapitel 7
16.3 Kommentarer til årsregnskabet 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit.
4.1 Resultatopgørelsen Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
10.1 Anskaffelse af inventar 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget.
14.4 Langfristet lån Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
20.1 Bidragskalkulation udarbejdet som en forkalkulation
8.1 Faktura 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se.
12.1 Vareforbrug Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
8.5 Vareforbrug 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at.
6. Virksomhedens indtægter
1.3 Virksomhedens interessenter
3.1 Virksomhedens funktioner
7.3 Afslutning af momsregnskabet
26.4 Samlede omkostninger Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil.
18.4 Budgetteret balance Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du.
19.1 Virksomhedens miljøinteressenter
28.1 Overskudsgrad Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
28.2 Omsætning og variable omkostninger
11.3 Opgørelse af egenkapitalen i en personligt ejet virksomhed
25.3 Afsætning og omsætning
13.2 Budgetkontrol Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
2.2 Virksomhedens mål Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil du springe.
30.3 Funktionsopdeling af omkostninger
28.4 Andre sammenligninger 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
19.4 Grønne regnskaber 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo.
Virksomhedens omverden
28.3 Omsætning og kapacitetsomkostninger
2.3 Virksomhedens økonomi
6. Virksomhedens indtægter
6. Virksomhedens indtægter
Præsentationens transcript:

25.2 Efterspørgsel 3.Vil du springe til et bestemt afsnit eller dias? Klik på menuerne Outlines eller Thumbnails. 2.Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. 1.Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”.

En virksomhed kan kun sælge sine varer, hvis der er kunder, der har behov og penge Efterspørgsel Der skal med andre ord være efterspørgsel efter varerne. Ved efterspørgsel efter en vare eller serviceydelse forstås den:  mængde, der i løbet af en  periode kan sælges på et  marked.

Friis Sko, der producerer modestøvlen High Heel, har vurderet efterspørgslen således: 25.2 Efterspørgsel Efterspørgslen efter mode-støvlen High Heel har været på:  par  i 1. kvartal  i Danmark.

Bemærk at efterspørgsel ikke måles i kr., men i enheder, (fx i par, stk., kg eller liter) Efterspørgsel Efterspørgslen efter mode-støvlen High Heel har været på:  par  i 1. kvartal  i Danmark.

Efterspørgslen angives for et afgrænset tidsrum, (fx for en dag, uge, måned, kvartal eller år) Efterspørgsel Efterspørgslen efter mode-støvlen High Heel har været på:  par  i 1. kvartal  i Danmark.

Efterspørgslen angives for et afgrænset marked, (fx en bestemt målgruppe, by, region eller land) Efterspørgsel Efterspørgslen efter mode-støvlen High Heel har været på:  par  i 1. kvartal  i Danmark.

25.2 Efterspørgsel For en sælger er det vigtigt at kende de efterspørg- selsforhold, der påvirker efterspørgslens størrelse. Forhold, butikken ikke kan påvirkeikke kan påvirke Forhold, butikken kan påvirke kan påvirke Forhold, butikken selv fastlægger selv

25.2 Efterspørgsel Sælger skal kende de forhold, der kan påvirke efterspørgslens størrelse (efterspørgselsforhold). Forhold, butikken ikke kan påvirkeikke kan påvirke Forhold, butikken kan påvirke kan påvirke Forhold, butikken selv fastlægger selv

Fashion Shoe fastlægger selv produkt, pris, beliggenhed (place) og promotion (de 4 P’er) Efterspørgsel Produkt: Sortiment Kvalitetsniveau Design Emballage Pris: Salgspris Betalingsbetingelser Prisniveau i forhold til konkurrenterne Beliggenhed (place): Beliggenhed Distributionskanaler Medlem af en kæde Lager og opbevaring Promotion: Personlig salg Reklame og PR Sales promotion Butiksindretning Forhold, butikken selv fastlægger

Fashion Shoe kan påvirke de efterspørgselsforhold, der findes i butikkens nærmiljø Efterspørgsel Forhold, butikken kan påvirke KunderLeverandører Medarbejdere Konkurrenter Ledelsen Långivere

25.2 Efterspørgsel Fashion Shoe kan ikke påvirke de efterspørgselsforhold, der findes i butikkens fjernmiljø. Forhold, butikken ikke kan påvirke Tidsmæssige svingninger: Modesvingninger Sæsonsvingninger Trends Konjunktursvingninger Massemedier Samfunds- økonomien Kulturelle forhold Teknologi Politik og lovgivning Interesse- organisationer

25.2 Efterspørgsel Du har nu lært at: Ved efterspørgsel efter en vare eller serviceydelse forstås den mængde, der i løbet af en periode kan sælges på et marked En sælger skal kende de efterspørgselsforhold, der påvirker efterspørgslens størrelse Efterspørgselsforholdene kan opdeles i:  Forhold, sælgeren selv fastlægger (de 4 P’er)  Forhold, sælgeren kan påvirke (nærmiljøet)  Forhold, sælgeren ikke kan påvirke (fjernmiljøet).

25.2 Efterspørgsel Du har nu lært at: Ved efterspørgsel efter en vare eller serviceydelse forstås den mængde, der i løbet af en periode kan sælges på et marked En sælger skal kende de efterspørgselsforhold, der påvirker efterspørgslens størrelse Efterspørgselsforholdene kan opdeles i:  Forhold, sælgeren selv fastlægger (de 4 P’er)  Forhold, sælgeren kan påvirke (nærmiljøet)  Forhold, sælgeren ikke kan påvirke (fjernmiljøet).