”Vi gør det allerede – det handler om at gøre det mere konsekvent” Ove Christensen, DUR Midtvejsrapport.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
En ny skole.
Advertisements

NGG-INFO 1.
StØrre skriftlige opgave hf
Folkeskolereformen Hvad og hvorfor?.
Forældrearrangement om folkeskolereform
Kvalitet i spejderarbejdet
Velkommen til orienteringsmøde Odense Katedralskole.
Læringsstile og lektier
Understøttende undervisning, Vejle Kommune, mandag d. 28. oktober 2013.
Struktur Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag 08:
VELKOMMEN TIL FORÆLDREMØDE. REFORMENS MÅL ER: • AT GØRE FOLKESKOLEN ENDNU BEDRE OG UDFORDRE ALLE ELEVER, SÅ DE BLIVER SÅ DYGTIGE, SOM DE KAN • AT HÆVE.
Folkeskolereform Et fagligt løft af folkeskolen.
Ændringerne Understøttende undervisning Uge-struktur ??
HF på Falkonergården 2011.
Optagelseskrav på hf Afsluttet 10. klasse og direkte på hf
Projektopgave klasse.
International Linje.
Sigrid .
4 fokuspunkter i kommende skoleår • Motion • Læsestund for alle klasser • Læring i bevægelse • Glæde og trivsel.
Værkstedet En del af inklusions- og trivselsindsatsen på Kærbyskolen og
NGG-INFO 1.
Naja Marie Aidt Bavian.
Elevaktiverende undervisning
FOLKESKOLEREFORMEN Ellekærskolen.
NGG-INFO.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Reformmøde på Skovlyskolen Velkommen v. Ole Stavngaard Præsentation af aftenens program og De mange spørgsmål Rammer, pædagogik og personal Hvordan ser.
Uddannelsesvejledning i 10.klasse Ungdommens Uddannelsesvejledning Nordvestsjælland UU-vejleder Brian Nybo (10.B, 10.C + drenge i 10.D) Tina Krogsdal (10.A,
Majbritt Breum Nielsen og Anders Henrik Bendsen HF i Nørre Nissum
Velkommen - Informationsmøde om kommende skoleår.
Motivation og læring med udgangspunkt i kursisttyper
Virkelighedsnært Undervisning USA USA Bål Undervisning Fed fredag Klatring Aktivtur Dit eget projekt Kreativ Bål Selvtillid Maddag Teambuilding IT-baseret.
PULS - meget mere krop, bevægelse og læring Naur Sir Skole og Lyngbjerghus.
Temalinjer Samfundsfaglig Naturfaglig Kunst & Design Drama & Musik Idræt Karrierepilen Medie og It Samt: Base 10 ITO.
Folkeskolereformen Lystrup Skole. Dagsorden Reformen generelt Skolehverdagen i børneperspektiv Skole-hjemsamarbejdet.
Bidrag til en fastholdelsesstrategi
Oplæg Dansk Bygningsarv: "Skole+"112/14/2014 Skole + bevægelse.
Rollespil om 2. verdenskrig
N YE ELEVTYPER – FOKUS PÅ TYDELIGHED, ANERKENDELSE OG STUDIEKOMPETENCE.
Herning HF og VUC Uddannelsestilbud
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Evaluering og IT Brøndby Gymnasium
Projekt HfO Obligatorisk skemalagt lektie- og opgaveværksted for 1. hf elever.
Skolestruktur på dagsordenen Direktør for SFI, formand for Rejseholdet og Skolerådet Jørgen Søndergaard.
STX og idræt. Naturvidenskabelige: Matematik A, Fysik A, Kemi A, Biologi A og Bioteknologi A, Dansk A, Historie A andre kulturfag Samfundsvidenskabelige:
Præsentation af resultater DUR/Almen didaktik 2013/14 på Roskilde Katedralskole Ved Thomas Axelsen adjunkt i historie og samfundsfag.
Afslutningskonference på Campus Roskilde UCSJ 18. september 2014.
Tilvalg og fravalg Når du tager en beslutning, så vælger du noget til – men samtidig vælger du også noget fra.
Tjørnegårdskolen og VUC Roskilde – Fællesskaber - ensomhed: Hvornår er man med i et fællesskab, og hvordan ser man, at nogen er ensom? – Fokus på fællesskab.
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Vejledning i 9. klasse Kollektiv vejledning i klassen
Velkommen til alle nye og kendte elever og forældre.
Matematik og Skole Matematik i Gadespejlet v. museumsinspektør Anne Birgitte Jessen d. 6. juni
Dagens program Hvem er jeg Formålet med workshoppen Forskning omkring fysisk aktivitet i undervisningen Formål med fysisk aktivitet i undervisning Hvordan.
Tema 2: Sundhed Leg og Læring SOSU FYN JAN CHRISITANSEN.
STØRRE SKRIFTLIGE OPGAVE HF EFTERÅRET 2015 SS. Formål  SSO giver dig mulighed for:  At arbejde med et selvvalgt emne og med fag, der har din interesse.
Resultater fra spørgeskemaundersøgelsen omkring børns mad- og bevægelsesvaner Gørløse Skole og Lille Lyngby Skole Statusseminar torsdag den.
Sammenhængen mellem fysisk aktivitet og læring. Konsensus – verificering og enighed. __________________________________________ Den endelige konklusion.
Lærer- og pædagoguddannelsen på Færøerne Birgir Sondum og Simone Christensen Helsinki 26/04-11 – 27/04-11.
UU Danmarks perspektiver på anbefalingerne
’Flere unge skal tage en erhvervsuddannelse’
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Forløbet: Unge – identitet, socialisering og sociale medier
Kropslig læring - oplæg UCC. Mikael Lytzen
Bevægelse, læring og trivsel - TLY
Forløb: Ligestilling mellem køn i Danmark
Omsorgssvigt Grundforløbet.
Velkommen til webinar: Brug de digitale ressourcer i børnebiblioteket.
Det rullende Universitet
Workshop 2 worksheet.
Præsentationens transcript:

”Vi gør det allerede – det handler om at gøre det mere konsekvent” Ove Christensen, DUR Midtvejsrapport

AVU-klasse Dansk, engelsk, matematik, samfundsfag 29 kursister Hfe-klasse Dansk, engelsk, matematik, musik, historie, samfundsfag 24 kursister

På vej til hf (AVU) Skrive dagsorden på tavlen, så kursisterne oplever en klar struktur Indtænke bevægelse/ud-af-huset aktiviteter, så kursisterne ser at det enkelte fag relateres til virkeligheden

På vej til hf (AVU) – Novelle ”Som englene flyver”; Naja Marie Aidt fysiske aktiviteter ud-af-huset

Musik13 (hfe) Tydelige mål, så de ved hvad de laver Tydelig sekvensering, så aktivitetsniveauet opretholdes Variation og bevægelse, så de kan holde koncentrationen og lære noget

Musik13 (hfe) – Besættelsen & efterkrigstiden tydelig sekvensering variation og bevægelse

Opsamling Dagens plan/dagsorden/fokus/dagens mål Bevægelse kræver en beslutning fra lærerens side Aktivitet & læring