Introduktion til web-analyse Page 1Copyright: Instadia A/S, 2003 Web-analyse i et praktisk perspektiv.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Jeopardy af 7.b Sct. Jørgens Skole
Advertisements

Velkommen til Støtteforeningen Kragelunds venner Kragelund forsamlingshus.
Økonomiske beregninger
Regler ved job i Sverige
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Next Generation Operations Management AutoNOC 2. AutoNOC 2 Business fordele.
PETS 2004 Hjørring Seminarium Inge Reenberg
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
® Velkommen…!.
_____________________________________________________________________________________________ DANSK AKTIEMESSE 2010 Årets største investorbegivenhed! 30.
Præsentation af e-takeaway.dk
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Pinpoint.
Internetstatistik - hvorfor og hvordan? Thomas Duschek IT-Højskolen
Jeopardy.
E-bøger gennem PrioInfo - oversigt v/ Claes Olsson.
MICHAEL ANDREAS HANSEN COMMERCIAL DIRECTOR & PARTNER
LC-lederoverenskomsten
AARHUS UNIVERSITET 19. JUNI 2013 ANALYTICS 19. JUNI 2013 HVORDAN FÅR DU NOGET UD AF GOOGLE ANALYTICS.
Panelundersøgelser Hvad kan man måle med elektroniske spørgeskemaer ?
12. Valg af afsætningsalternativ
Gennemsnitlige udgifter til sundhedsvæsen, Alder kr
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punktopstilling på teksten (flere niveauer findes), brug >Forøg listeniveau- knappen i Topmenuen For at få.
Overskrift her Tilføj presentations titel i Sidehoved / sidefod. Vis > Sidehoved / sidefod Tekst her 1 9. marts 2011 Chairman Vagn Sørensen Presentation.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Køn og præstationer. Her dannes et hanligt fosterhormon.
14. Kapacitetsstyring Kapacitetsbegrebet: Eksempler:
Beretning Gdr. Henrik Høegh, Holeby Landsudvalget for Planteavl.
Data for drift.
Serverkonsolidering Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Nye genetiske parametre for ydelse Anders Fogh og Kevin Byskov.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Matematik B 1.
Miljøfordele ved brug af bioethanol
3F på Facebook Susanne Fasting - 3F. 3F på Facebook Om 3F Danmarks største fagforening Ca medlemmer Organiserer faglærte og ufaglærte arbejdere.
Apopleksi/Slagtilfælde – en katastrofe som kan undgås
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 1.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Susanne Dalsgaard Krag Sådan dokumenteres elektroniske ydelser Handelshøjskolens Bibliotek Århus Temadag Dansk Designcenter Tirsdag d
26.4 Samlede omkostninger Klik nederst til højre på ikonet for visning i ”Fuld skærm”. Klik med musen i dit eget tempo for at se præsentationen. Vil.
Microsoft.NET og Web Services Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Office 2003 kampagne Gitte Casparij, Marketing Manager.
Metodeafsnit Projekt: Estimering af marked
Forretning og Ledelse – Lektion 7
ANALYSE AF WEBADFÆRD – F2003 ANALYSE AF WEBADFÆRD - LEKTIONSGANG 12.
ANALYSE AF WEBADFÆRD | F2003 OAW – LEKTIONSGANG 8.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
Intro Evaluering De sidste to gange?. HTTP, cookies og sessions Forelæsning nr 10 Tilbage til trafikken mellem server – client Sende HTTP-request og respons.
Interview service in Statistics Denmark Structure and Surveys.
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 5.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 6. ANALYSE AF WEBADFÆRD AGENDA Opsummering, øvelse 2 –PROs and CONs ved eget databaseudviklet system Gallup RedMeasure.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
Nyhedsbreve Helene Brøndholt Nielsen, Tekstformidling på Internet, Forår 2003 Every person has a certain level of interest in every web page. This may.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
FISA – BATIBOUW Mia, Michelle, Pernille & Sofie CASE.
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
Call Center, adm kursus, indledning Indledning (registrering af kursister & præsentation) 10 min. Hjælpeværktøjer 5 min. System overblik 30 min. Administrator.
C O N T R O L L E R F O R U M Kompetenceudvikling og læring i Danske Bank ”The ultimate competitive advantage lies in an organization’s ability to learn.
Completing secondary education
Hvor er værdien af intern kommunikation?
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Gennemgang af rapporterne
World Animal Protection
Præsentationens transcript:

Introduktion til web-analyse Page 1Copyright: Instadia A/S, 2003 Web-analyse i et praktisk perspektiv

Hvorfor web-analyse? ”Partners and customers frequently spend more time interacting with an enterprise’s Web site than they do with the company’s employees” Aberdeen Group, June 2002, ”Web Analytics - Making Business Sense of Online Behavior” Introduktion til web-analyse Page 2Copyright: Instadia A/S, 2003

Markedet for web-analyse

Hvad er kundens behov?  Total antal sidevisninger?  Top 100 mest sete sider?  Top 100 referrer?  Top 100 søgeord?  … Introduktion til web-analyse Page 4Copyright: Instadia A/S, 2003

Behovet er mere komplekst! Introduktion til web-analyse  Gør vi det rigtige på vores web-site?  Hvad kan vi gøre for at forbedre os?  Hvad gør de andre?

Udfordringen for leverandøren Introduktion til web-analyse  Enorme datamængder begrænser fleksibiliteten  Meget få officielle analysemodeller til rådighed og mangel på ”Best Pratices”  Strukturerede analyseprocesser er en sjældenhed

Eksempel på en procesmodel for web-analyse Introduktion til web-analyse Page 7Copyright: Instadia A/S, 2003 Define KPI Establish data Build reports Establish data Build reports Set thresholds Monitor trends Set thresholds Monitor trends Identify issues Compare to benchmark Compare to benchmark Suggest action Manual Automated Manual Automated

En praktisk analysemodel - Kampagneopfølgning - Introduktion til web-analyse Page 8Copyright: Instadia A/S, 2003

BestillingTilmeldingKontakt Website MWR (Most Wanted Response) Formålet er at skabe resultater! Introduktion til web-analyse

Website (100%) Web-analysen sætter tal på effekten BestillingTilmeldingKontakt 720 (4%) 360 (2%)270 (1,5%) Page 10Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse

Website BestillingTilmeldingKontakt 800 (4%) 400 (2%)300 (1,5%) (100%) Kampagne: -nyhedsbrev Respondenter Page 11Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse

MailEgen indtastningBannereSøgemaskiner BestillingTilmeldingKontakt Website (4%) 480 (2%)360 (1,5%) (100%) Page 12Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse

40% exit direkte fra forsiden Website (100%) starter på formular 360 fuldfører 30% exit på vilkår og betingelser 90% besøger kun websitet én gang Der bruges i gennemsnit 3,5 minutter på formularen Detaljeret analyse af besøgsadfærd Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse

Optimering af formularprocessen BESTIL besøg 360 besøg 36% besøg 83% Copyright: Instadia A/S, 2003 TAK! Introduktion til web-analyse

Trin 1: Udfyldt Trin 2: Udfyldt Trin 3: Udfyldt Trin 4: Udfyldt Trin 5: Udfyldt Trin 6: Udfyldt Trin 7: Ej Udfyldt (Stop ved CPR) Tracking af formularfelter Copyright: Instadia A/S, 2003 Introduktion til web-analyse

Nye tiltag indenfor web-analyse Introduktion til web-analyse Page 16Copyright: Instadia A/S, 2003

Personal data  Name   Company  Customer ID  Login name VISITOR Cookie-ID = Tracking of registered visitors Web behaviour data  Visited web pages  Time spent per page  Loyalty profile  Referrer (origin)  Date and time stamp  Nationality ClientStep may qualify leads by combining visitors identity with their personal website behaviour Introduktion til web-analyse

Cross-link to demographic data Web behaviour data  Visited web pages  Time spent per page  Loyalty profile  Referrer (origin)  Date and time stamp  Nationality VISITOR Cookie-ID = Demographic data  Gender  Age  Zip  City  Country  Job title  Income group  Civil state  Education ClientStep collects demographic data from visitors and combines it with their web behaviour Introduktion til web-analyse

Cross-data analysis, example 1 ClientStep shows activity by visitors’ and the average time spent per page for each visitor Introduktion til web-analyse

Cross-data analysis, example 2 ClientStep shows activity by visitors’ CITY and the average time spent per page for each CITY Introduktion til web-analyse

Page 21Copyright: Instadia A/S, 2003 Kontaktinformation Instadia A/S Islands Brygge København Tlf.: Præsentationen afholdt af: Anders Frejo Jørgensen adm. dir. Introduktion til web-analyse