CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:
CRM – værdi for virksomheden Break-even Kr. Akkumuleret indtjening Indtjening på et givent tidspunkt i kunderelationen
CRM – værdi for virksomheden
Hvorfor er kundeloyalitet vigtig? En tysk analyse af virksomheder og deres kundestruktur viser følgende: Kan man undgå at miste 5% af sine gode kunder vil fortjenesten stige med mellem 25% og 85% afhængig af, hvilken branche man er i. Kilde: Rainfeld, Bain & Company og Sasser, 1991.
CRM – værdi for virksomheden ”Almost anyone will agree, that true customer loyalty is a substantial intangible asset for a company, for branded products the most valuable asset of all, because it is the ultimate indicator of future sales and profits” Kilde: Hougaard & Bjerre, Strategic Relationship Marketing, 2002.
CRM – værdi for virksomheden Det er 3-6 gange mere lønsomt at sælge mere til eksisterende kunder end at få fat i nye kunder Kilde: "Postens direct marketing håndbog."
Hvordan kommer jeg i gang? Ingen vej uden om kunderne Desktop research er bedre end ingenting Lavthængende frugter og den største ”pain”