CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
GS1 DataBar Reducering af madspild
Advertisements

ACN – en oversigt Gældende fra 1. juli 2010 DANMARK ®
1 November 2002 Skanska Danmark A/S Ledelse af innovation - Entreprenøren Udviklingschef Niels Falk.
Investeringsstrategi under svingende prisforhold
Kim Lyng Madsen Lau Kingo Marcussen
Holmegaard en ny begyndelse.
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
ProfIT - fordi IT handler om penge. profIT Mere professionel anvendelse af IT hos virksomheder der:  Ikke udnytter eksisterende indkøbte IT løsninger.
Den nye rolle for design
ERP-Projekt Jakob Mikkelsen, Jeppe Bøgh, Martin Olsen og Casper Mathiasen.
Forretningsudvikling med IT
Futures og optioner på Københavns Fondsbørs
Forøg din værdi som konsulent
Arbejdsglæde.
Digital Business Development Kvartalsmøde 3. november.
Forretning og Ledelse lektion 7
Per O’s disciple Strategidag The Quality oriented segment don’t mind spending a little extra SOURCE: Telenor MAP SMART STEER CO. MEETING.
IS-Strategi.
APOLOGETIK – TROENS FORSVAR I SKAL ALTID VÆRE REDE TIL AT GIVE ET FORSVAR FOR DET HÅB I HAR. (1PET 3:15)
Dream Building og kernehistorien Henrik Kristensen
Innovation Metode og Værktøjer DTU Diplom Jan Schlünssen.
Virksomheder - definition
Maksimering af offentlige idrætssatninger IDAN konference Odense d. 21. april 2006 Lars Haue-Pedersen TSE Consulting.
Kulturstudier M-KA Festivaler. Et teoretisk perspektiv.
Kulturstudier M Festivaler, koncerter og ”liveness”
Microsoft.NET og Web Services Søren Hebsgaard Group Manager Developer Platform Strategy Group Microsoft Danmark.
1 The Case Research Strategy in Studies of Information Systems Af:Izak Benbasat, David K. Goldstein og Melissa Mead Publiceret: MIS Quaterly i 1987.
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Brug af IT redskaber og -systemer i den administrative stilling
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
Søg på kundes navn. Klik evt. på inaktive eller filialer Vælg når søgeresultaterne fremkommer, et af resultaterne ved at sætte et kryds i boksen, og tryk.
25/2 2003Rikke Holm Petersen Agenda Definition af et brand 3 typer strategier: monolitisk, kombineret, varemærkebaseret Definition af corporate branding.
Disposition Hvad er et ERP system Hvem er Oracle Hvordan virker Oracle
Kap 25 Branding Kapitel 25.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Særligt fokus på interessentanalyse og performancemåling
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Digitaliseringsmuligheder ved Jacob Jaskov Instituttet for Fremtidsforskning.
Bog & idé Af: Gruppe 4.
Innovationsbehov erkendt, men hvad så? V/Dan Boding-Jensen, Vestforbrænding.
Intern strategi Competitive position, value chain,
IT i Byggeriet Semester kursusgang Databaser (2) Kjeld Svidt Kjeld Svidt  Institut for Bygningsteknik  Aalborg Universitet.
©2012 Experian Limited. All rights reserved. Experian and the marks used herein are service marks or registered trademarks of Experian Limited. Other products.
Gruppe 2: Thomas, Maria, Erla, Martin, Jesper og Nick.
Erhvervsøkonomi / Managerial Economics
STRATEGY Vision Det man vil Core Values
Obligatorisk Selvvalgt Opgave -Kirurg
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Marketingsaktiviteter marts – juni 2006 Lotte Rahbek 21. marts 2006.
Skub og træk DDK ITU F2007 John Paulin Hansen. Ambient reklame Engang: Skjult markedsføring, gurilla- reklamer, græsrods-opinionsdannelse... Nu: Fast.
Forretning og Ledelse lektion 7 Kultur og Strategi.
Network Marketing Hvad – modellen
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Forretning og Ledelse – Lektion 7
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Kjeld Svidt  Institut for Byggeri og Anlæg  Aalborg Universitet IT i Byggeriet Semester 6, kursusgang Databaser (1) Kjeld Svidt
Dansk Landbrugsrådgivning Landscentret | Planteavl.
DB analyse og modellering Jesper Tørresø DAB1 F Februar 2008.
Innovation as a Core Business Process DTU Diplom Innovation Metode og Værktøjer Jan Schlunssen.
Microlensing’s Bi-products Christian Vinter Niels Bohr Institutet Københavns Universitet Nyborg Jun-07.
Product Placement, Brand Integration eller Branded Entertainment?? Fredag d Nicklas Fjeldsted-Holm og Karen Harbo.
Finansiering og Investering 2011 Finansiering og investering 2011 – 27. januar 2011 – PWC.
IT-Universitetet i København Rued Langgaardsvej 7 DK-2300 København S ESP-Net The ESP Company Network Yvonne Dittrich IT-University in Copenhagen Software.
Romerbrevet v. Rolf W. Jørgensen. 7 følger af retfærdiggørelsen jf. Rom 5,1-11 1) Fred med Gud v.1 2) Adgang til Gud v.2a 3) Håb om herlighed v.2b 4)
DANMARKS PÆDAGOGISKE UNIVERSITETSSKOLE AARHUS UNIVERSITET Karrierevejledning til personer med handicap Modul 3.2 – Positivitet og etablering Anders Dræby.
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
Customer relationship management CRM
Customer relationship management CRM
Business Model Generation
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Tværmedial Kommunikation 4 Clara Shih: The Facebook Era, part I Lon Safko: The four pillars of Social Media Strategy forår 2012 Pillon - KU Everything.
Præsentationens transcript:

CRM – værdi for virksomheden Et rigtig godt sted at starte er hos Frederich Reicheld:

CRM – værdi for virksomheden Break-even Kr. Akkumuleret indtjening Indtjening på et givent tidspunkt i kunderelationen

CRM – værdi for virksomheden

Hvorfor er kundeloyalitet vigtig? En tysk analyse af virksomheder og deres kundestruktur viser følgende: Kan man undgå at miste 5% af sine gode kunder vil fortjenesten stige med mellem 25% og 85% afhængig af, hvilken branche man er i. Kilde: Rainfeld, Bain & Company og Sasser, 1991.

CRM – værdi for virksomheden ”Almost anyone will agree, that true customer loyalty is a substantial intangible asset for a company, for branded products the most valuable asset of all, because it is the ultimate indicator of future sales and profits” Kilde: Hougaard & Bjerre, Strategic Relationship Marketing, 2002.

CRM – værdi for virksomheden Det er 3-6 gange mere lønsomt at sælge mere til eksisterende kunder end at få fat i nye kunder Kilde: "Postens direct marketing håndbog."

Hvordan kommer jeg i gang? Ingen vej uden om kunderne Desktop research er bedre end ingenting Lavthængende frugter og den største ”pain”