Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Tværmedial Kommunikation 4 Clara Shih: The Facebook Era, part I Lon Safko: The four pillars of Social Media Strategy forår 2012 Pillon - KU Everything.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Tværmedial Kommunikation 4 Clara Shih: The Facebook Era, part I Lon Safko: The four pillars of Social Media Strategy forår 2012 Pillon - KU Everything."— Præsentationens transcript:

1 Tværmedial Kommunikation 4 Clara Shih: The Facebook Era, part I Lon Safko: The four pillars of Social Media Strategy forår 2012 Pillon - KU Everything people do on Facebook is an act with intent (BJ Fogg)

2 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
4 27/2 Facebook Era Social media strategy Part I: Why Social Networking Matters for Business - Lon Safko: Social Media Bible;  The four pillars of Social Media Strategy Nøgleord: Social networks Social filters Generational differences Transitive trust Social capital CRM The four pillars of Social Media Strategy 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

3 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Program: Input til studiegruppe case Ekstern indlægsholder Amino Opsamling fra modul 3 Facebook Era I Safko: The four pillars of Social Media Strategy Gruppeopgave 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

4 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

5 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

6 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

7 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
1. The Fourth revolution De fire (computer)-revolutioner: Mainframe, PC, Internet, Social Media Hvilke andre teknologisk-sociologiske revolutioner har du oplevet? mobiltelefon, smartphone, … I det hyperkomplekse samfund udsættes vi for eksponentielt voksende muligheder og kan skabe opmærksomhedsfattigdom (se modul 2 og 3). Hvilken rolle spiller de sociale medier i denne situation? (se også side 48 og kapitel 6) Tidsrøvende belastning? Social filter? Kan Facebook og YouTube rubriceres under én kategori som ’sociale medier’? Definition af sociale medier og sociale netværk Sociale medier: Indhold; Brugergenereret indhold Sociale netværk: Brugere; Profiler og relationer 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

8 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

9 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

10 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Hvorfor bruger vi sociale medier? Vi søger efter ’værdifulde informationer’ (kan defineres på forskellige måder) og vil kun dele dem i et ’sikkert’ miljø. Facebook har domain authentication, Real relationships, Privacy settings, Exclusiveness (20); hvilken af disse aspekter har været vigtigst for Facebooks succes? Hvilke aspekter kan bære kimen for alternativer til Facebook Eksklusivitet (vi er for gode til Facebook) Tematiske Temaopdelte (Pininterest.com?) 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

11 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

12 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Vigtigste grunde for virksomheder til at overveje at inddrage sociale medier i kommunikationsstrategien: Et stigende antal bruger fortrækker sociale medier og Short Messages (SM ikke SMS; Short Message Service) frem for mails Potentielle kunder søger efter værdi (se også Safkos fire søjler). Det er vigtigt, at virksomheden ikke deltager i de nye medier bare for at være med, men for at tilbyde noget nyt Visse små virksomheder dropper egne netsteder til fordel for Facebook Pages og applikationer (Belæg? Fordele/ulemper) 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

13 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
2. The New Social Norms Personlig branding (Everything people do on Facebook is an act with intent) Udefra hvilken betragtning udvælges billedet til profilen på Facebook, Google profiles og lignende? Hvad forbinder I med følgende billeder: 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

14 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
2. The New Social Norms Google dig selv Hvad siger din Facebook, Linkedin og andre profiler om dig? Brug evt. ‘Five Tips’ på side 37 Er generationernes opfattelse af privatsfæren en iboende mentalitetsforskel eller mere styret af teknologien? I hvorvidt er en virksomheds brand styret af virksomheden selv? Én definition er: Brand er den opfattede identitet (image). Virksomheder skal arbejde meget med deres ’brand essence’ I hvorvidt er vores personlige brand styret af andre? 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

15 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Hvad forventer I af en virksomheds sociale netværksside? Autencitet Transparens Engagement Real-time response (eller ’bare’ hurtig respons) Langsigtede strategi 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

16 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Hvilke fordele kan virksomhed få af sociale netværker? Erkende trends. Hvad optager folk? Erkende og behandle problemer tidligt. Hvad siger de om os og vore produkter/ydelser? Hypertargeting. Hvilke profiler passer til vores virksomhed? Hvordan beholder virksomheden fokus på brugeren? Konsistens, på alle platforme Løbende overvågning af brandet Løbende interaktion Klare politikker og processer (rollefordeling) 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

17 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Oversæt og forklar ’transitive trust’ på dansk. Se også relations markedsføring Relationship Marketing was first defined as a form of marketing developed from direct response marketing campaigns which emphasizes customer retention and satisfaction, rather than a dominant focus on sales transactions. As a practice, Relationship Marketing differs from other forms of marketing in that it recognizes the long term value of customer relationships and extends communication beyond intrusive advertising and sales promotional messages. With the growth of the internet and mobile platforms, Relationship Marketing has continued to evolve and move forward as technology opens more collaborative and social communication channels. This includes tools for managing relationships with customers that goes beyond simple demographic and customer service data. Relationship Marketing extends to include Inbound Marketing efforts, (a combination of search optimization and Strategic Content), PR, Social Media and Application Development. 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

18 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
3. How Relationship and Social Capital Are Changing Hvad er social kapital? For Putnam udgør den det niveau af gensidig tillid der præger et samfund og som udmønter sig i en solidarisk og demokratisk organisering. Se også Bourdieus definition af økonomisk, kulturel og social kapital som dog fokusere mere på individet. Hvordan ændrer Facebook og andre sociale medier betydningen af Customer relationship management (CRM)? Kommentér ’Dunbar’s number’ og Shihs kommentar dertil (side 50) Kommentér Piskorskis artikel side 51, især med henblik hvordan humanister kan blive brobyggere mellem virksomheden og målgruppen (side 51) 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

19 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Prøv at gennemføre en ‘Reciprocity Ring’-øvelse i jeres studiegruppe Security 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

20 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

21 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

22 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

23 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

24 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Lon Safko, David Brake: The four pillars of Social Media Strategy Kommentér på Christian Landers og Michael Buckleys blogs. Find og kommentér blogs der kan være relevante for jeres virksomhed. Hvilken fordel har kundekontakt gennem blog eller f.eks. Youtube i forhold til traditionelle kanaler? Involvering af brugere Traking 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

25 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Kommentér ideen om en Company Wiki (vil en sådan kunne opbygges i jeres virksonhed? Company Wiki som både et værktøj til bedre samarbejde og som et resultat af samarbejde. 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

26 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

27 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
Kommentér Safkos fire søjler Communication : hvad skal brugerne kommunikere om? Collaboration: Samarbejde er ikke kun et værktøj, men kan også være et mål. Education: at give viden fra sig giver goodwill og borger for kvalitet Entretainment: Underholdning skal tilpasses målgruppen; ironi, sarkasme, falden-på-halen-komik osv. Kan give bagslag. Kontrol eller indflydelse? Åbne sociale medier fremmer kommunikationen/samtalen. Vi kan ikke kontrollere samtalen, men bør prøve at udøve indflydelse. 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko

28 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko
5 5/3 Blogs Facebook Era II David Risley: Part II: Social Networking Across Your Organisation Nøgleord: David Risley: Blog tips Sales Customer service Marketing Innovation and Collaboration Recruiting 29. juni 2019 12 Tmk 4 - Facebook Era I - Safko


Download ppt "Tværmedial Kommunikation 4 Clara Shih: The Facebook Era, part I Lon Safko: The four pillars of Social Media Strategy forår 2012 Pillon - KU Everything."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google