MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B Matematik Fysik Kemi - studieretninger.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
PRAKTIKDOKUMENTET CUPP –PROJEKT
Advertisements

Hans Lund lektor, studieleder Syddansk Universitet
NGG-INFO 1.
NGG.
Faaborg Gymnasiums udbud og oprettelse af studieretninger
Handelsgymnasium Rønde
Rungsted Gymnasium.
Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag
En ultra kort og praksisnær introduktion til mentaltræning
Institut for Naturfagenes Didaktik
Uddannelsesvalg i 8. klasse. Dagsorden  Formål:  Formålet for de næste to lektioner er, at vi kigger på, om det, I tror om jeres klassekammerater, påvirker.
”Den gode elev” Kvalifikationer er defineret som den enkelte persons faglige, sociale og personlige færdigheder og kunnen Kompetencer betegner personens.
Indsatsområde ”Matematik med CAS”
NGG.
Velkommen til Lemvig Gymnasium Orienteringsmøder 2011
HF på Falkonergården 2011.
Optagelseskrav på hf Afsluttet 10. klasse og direkte på hf
1 NGG 2 ngg.dk 1.g2.g3.g V U I D D E A R N E N G E Å L E S N E D R E ?
Faaborg Gymnasiums udbud og oprettelse af studieretninger
Gymnasiets opbygning Studentereksamen STX OptagelseStruktur Grundforløb og studieretninger Valgfag.
Studieretning Naturvidenskab
Studentereksamen - stx
NGG-INFO 1.
”Skodjobs og gode gys!” - Unges forhold til risiko i arbejdslivet Ph.d. Mette Lykke Nielsen
Studieretningen Engelsk A –Spansk A Med Samfundsfag B Falkos sproglige studieretning.
Velkommen Til Klassemødet i 1x.
NGG-INFO.
NGG-INFO.  Afsluttet 10. klasse.  Aflagt afgangsprøve i fagene: Både skriftlig og mundtlig: Dansk, matematik, engelsk. 10. klasse-prøve eller 9. klasse.
Esbjerg 5. nov 03 / TC1 Reform af de gymnasiale uddannelser.
De naturvidenskabelige kompetencer og erhvervsudviklingen – et samspil v. Udviklingschef Søren Ring, Region Hovedstaden.
Studieretning Naturvidenskab
Studieretning Naturvidenskab
Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag Gymnasiets opbygning1.
STUDENTEREKSAMEN STX Optagelse Struktur Grundforløb og studieretninger Valgfag Gymnasiets opbygning 1.
Hvem er du i Juleevangeliet?
Køreplan for studieretningsvalget: Orientering i klasserne Fyraftensmøde for elever og forældre den 20. november Afgivelse af ønske senest 1.december kl.
NGG.
Orientering om studieretninger på RG En studentereksamen : 4 A-niveau, 3 B-niveau, 7 C-niveau 3 naturvidenskabelige fag på C Heraf.
Valgfagsorientering 21. November 2011
Må man skriv’ på skolens vægge? Må man kaste rundt med bøger? Må man tisse ned på gulvet? Må man rulle sig i pløre? Må man hænge i gardinet og fjerne hjul.
Udvidet problemformulering
Gymnasiet (Stx)
Understøttende undervisning, lektiehjælp og fordybelse Agi Csonka Formand for Rådet for børns læring.
 Er der modsætninger mellem dem?  Ytringfrihed er at man må sige sin mening og frihed under ansvar er at man skal stå til ansvar for sit udsagn  Hvad.
 Koordineret ledelse  Samme udbud, derfor kan man blive anvist  Pædagogisk samarbejde  Fælles arrangementer.
Hvad kan jeg efter 10. klasse ?
Statusrapporter fra de faglige fora Indtryk fra en læsning
Træning af mundtlighed årgang Fysik/kemi UL Synlig læring med it Agerbæk Skole og Starup Skole 2013.
Obligatoriske fag Dansk A Teknik A Engelsk B Fysik B Kemi B Matematik B Teknologi B Biologi C Kommunikation/it C Samfundsfag C Teknologihistorie C 3 studieret-
Innovation Fredericia Gymnasium. De to spor:  Innovation i AT frem mod årsprøve i maj  Muligheder for innovation i studieretninger og afdækning.
Tilføj hjælpelinier: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg ’Gitter og Hjælpelinier...’ 3.Tilvælg ’Vis hjælpelinier på skærm’
Kære forældre i de nye 0.-klasser! Velkommen til skolen til jer og jeres børn. Velkommen til en snak om samarbejde.
EUD (erhvervsuddannelse) EUX (EUD med gymnasiefag)
Matematik A Faget er karakteriseret ved abstraktion, matematisk logisk sprogbrug og ræsonnementer. Rent matematiske færdigheder og metoder indøves og.
Arbejde med jobkort og uddannelsesveje.
Ligheder/forskelle på HHX – STX – HTX De har helt den samme struktur, dvs. ½ års grundforløb og 2½ års studieretningsforløb. De tæller lige meget til videregående.
Aftale om bedre og mere attraktive erhvervsuddannelser Mål 1: Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse direkte efter 9. eller 10. klasse Resultatmål.
Sanne Yde Schmidt, lærer Greve Gymnasium Konference om omlagt elevtid Workshop 3 Pædagogisk ledelse i forhold til bl.a. omlagt elevtid, progressionsplaner.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
STØVRING GYMNASIUM Studieretningsønske 2017.
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Naturvidenskabeligt grundforløb på Gladsaxe Gymnasium
Valg af fag Valg af problem Blanket Pjece
informationsmøde - Frederiksberg Gymnasium
Naturfag.
Litteratur.
Velkommen til fagligt samspil
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
- at udvælge endelig sag og formulere problemformulering
Præsentationens transcript:

MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B Matematik Fysik Kemi - studieretninger

MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B Hvorfor vælge det?

MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B Fordi:

Det er spændende MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

Man udvikler sine kritiske og analytiske evner MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

Man udvikler sin samarbejdsevne MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

Man udvikler sin argumentations- og formidlingsevne MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

Man udvikler omhyggelighed og struktureringsevne MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

Man får fingrene ned i suppen MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

og så er det herligt, når det lykkes MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

Det er udfordrende MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

- men ikke SÅ indviklet! MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

Kemi og fysik har samme arbejdsmetoder og mange fælles emner Omverdenen bliver nemmere at forstå, når den studeres gennem både kemiske og fysiske briller De tre fag hænger naturligt meget tæt sammen Matematik er et uundværligt redskab til analyse af fysiske og kemiske problemstillinger MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

og så giver det mulighed for direkte optag på flest af de videregående uddannelser MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B

Men hvorfor skulle jeg så vælge KE A eller FY A? MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B Jeg kan vel bare vente og så tage det som valgfag, hvis jeg synes?

Det skriftlige arbejde kan fordeles på alle 3 år! Der bliver meget bedre sammenhæng med de andre fag, når der kan planlægges over alle 3 år Nej! Du kan ikke være sikker på, at A-niveauet oprettes som valgfag! MA A – FY A/Fy B – KE A/Ke B