Samtidig undervisning af online og onsite studerende

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Social media marketing: Position of the Nordic Consumer Ombudsmen EU Consumer Summit 1 and 2 April 2014 Henrik Øe Consumer Ombudsman Denmark.
Advertisements

Flickr.com – online billeddeling
Ordstilling Ordstilling er bl.a. rækkefølgen af grundled og udsagnsled i en sætning. Hvis grundleddet står før udsagnsleddet, taler vi om ligefrem ordstilling.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
BiC BioCentrum-DTU Technical University of Denmark Erfaringer med Breeze Live Samtidig undervisning af onsite og online studerende Peter Wad Sackett &
Koncept Rotary Youth Exchange – Multi District Denmark.
Instruktion i Animation Shop
How to boost students´ vocabulary via reading
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Arbejdsglæde.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Magtteori I 7. September 2005.
Anholt 2013 Forskningsdelen Karen Bjerg Petersen, Ph.d., adjunkt Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) Aarhus Universitet.
Database Normalization without Mathmatics
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
KLAR TIL NYE MULIGHEDER
H:\ public_html \ gwd \ oevelse_x \
Stil og smag John Paulin Hansen WEB 1, ITU, marts 2000.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Hallo... Jeg ville bare se om du var tilstede... I just wanted to see if you were there...
Folksonomier: når brugerne samarbejder Eller Folksonomier: Når samarbejde mellem brugere er indlejret i informationssystemerne.
RUCinnovation er din indgang til RUC’s forskere og studerende. Gennem os kan du få adgang til den viden, der hver dag produceres på universitetet – og.
ENTER The Clil4U project has been funded with support from the European Commission. This publication reflects the views only of the author, and the Commission.
Dig Tante Oda fra Brovst Gitteweb-server ( ssh-server (ssh.itu.dk/import/stud/www/gwd/E2005/oevelse_x/4/brugernavn) Internettet.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 1. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW FAGETS EMNER OG STRUKTUR Operationel analyse af webadfærd Bredt fag. Både.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 1.
Electric power is electric particles moving through metal, semiconductor or graphite and special fluids (electrolysis). Some kind of gas are able to conduct.
Objektorienteret Netværkskommunikation Præsentation 28: Eksamen.
Usability 24. marts Tilgængelighed 2. Dagens øvelse 3. Spørgsmål.
Ung i centrum Historical ”natural recovery” issues: 1.Does ”natural recovery” exist? 2.How common is ” natural recovery”?
Jens KirkDept. of Languages and Culture Cool Britannia and After British Literature, Culture, and Society from the 1990s to the Present: Session One.
OIM Fælles Udviklingstargets | Side 1 Fælles udviklingstargets Analyseopgave Resultatet bliver en tilføjelse/rettelse i OIM-bilag A.2 Udføres med fokus.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Usability ITU, forår 2008 Usability ITU Forår 2008 ’Teori 2’ 3. kursusgang, 14. februar 2008.
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Lene Sandholdt & Johan Kulmbach
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 4.
Algoritmer og Datastrukturer 1 DAIMI Greylisting Gerth Stølting Brodal Aarhus Universitet.
ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW OAW – LEKTIONSGANG 4. ANALYSE AF WEBADFÆRD - OAW SUMMARY, LECTURE 3 (Extended) Common Log File Format Host, Ident, Authuser,
Opdragsgiver Planlægning og udførelse af møde med jeres opdragsgiver.
Mikkel deMib Svendsen Duplicate Content & Multiple Site Issue Mikkel deMib Svendsen
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Ændr 2. linje i overskriften til AU Passata Light 23. AUGUST 2016ADJUNKT HANNE BALSBY THINGHOLM AARHUS UNIVERSITET AU ELEVAKTIVERENDE UNDERVISNING ‘ACTIVE.
IT-dag den 6/8 Present.me. Present.me - intro Hvad er Present.me? Present.me er et præsentationsredskab Tre muligheder: PowerPoint+lyd PowerPoint+video.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
THE MENTORING JOURNEY.
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Tryk på F5-tasten for at starte!
Completing secondary education
Introduction to synopsis writing
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Hvor er værdien af intern kommunikation?
JOB SHADOWING WEEK AT BAGSVAERD KOSTSKOLE OG GYMNASIUM DENMARK
Resuscitation with an AED
AIDA Reinsurance Working Party Meeting
Forskning i Teledialog
Thesis Critique Københavns Universitet er én institution – men det er langt fra en ensartet institution. De mange forskningsområder og forskellige uddannelser.
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
SOME eller ANY START
Algoritmer og Datastrukturer 1
Danish TUC portal for training
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
Præsentationens transcript:

Samtidig undervisning af online og onsite studerende Peter Wad Sackett & Thomas Blicher Center for Biologisk Sekvensanalyse BioCentrum-DTU Danmarks Tekniske Universitet

Hvem er vi? Thomas Blicher Peter Wad Sackett Adjunkt, Center for Biologisk Sekvensanalyse Peter Wad Sackett Systemadministrator, CBS

Oversigt Breeze Live som platform. Samtidig undervisning af online & onsite studerende. Eksamen via Breeze

Del I - Om Breeze Breeze  Acrobat Connect Professional Breeze Live: Efter Adobes opkøb af Macromedia Breeze Live: kører på én windows server, hvor optagelser og andet data lagres i en MS SQLserver database. Alle klienter har adgang til Breeze serveren gennem http (port 80, 443 eller 1935) og Flash. Fungerer under Windows, Linux og div. Mac OS'er med browsere som Internet Explorer, Safari og Firefox.

Hvorfor Breeze? Breeze Live vs. andre muligheder: Lyden var bedre. PowerPoint slides var tydeligere. Let adgang via Internet browser (kræver ikke ekstra). Relativt enkel betjening. Rimelig videokvalitet (ikke afgørende for vores behov/valg).

En Breeze session En Breeze session sættes op som et møde med et antal deltagere med 3 forskellige rettigheder. Participant: - kan se og høre hvad der sker i mødet og skrive i et chat vindue. Dette er typisk en elev. Presenter: - kan påvirke mødeprocessen, dvs. skifte slides, tegne, sende lyd (stemme) og video til de andre deltagere. Typisk en lærer. Host - udmærker sig ved at kunne sætte nye møder op.

Opsætning – i praksis En typisk undervisningssession med Breeze på CBS: 25-30 studerende fysisk til stede (onsite). 15-25 deltagere via Breeze (online). Underviseren: Udstyres med en trådløs mikrofon Sender til en Breeze klient (pc). Vises af et kamera. Sidder på samme klient som mikrofonen. Læreren holder sit foredrag, og skifter slides, som han plejer. Hjælpelæreren: Overvåger lyden, styrer kameraet en smule, og svarer på spørgsmål fra online deltagere eller videregive dem til læreren.

Skabelon

En Breeze session - skematisk Breeze server Presenter/ Underviser Internet studerende Host/ hjælpelærer

Erfaringer I God metode til at undervise flere studerende med næsten de samme ressourcer i situatiuoner, hvor de studerende er langt væk eller pladsproblemer i lokalet. Vi har med success haft studerende fra bl.a. Belgien, Italien, Spanien, Malaysia, New Zeeland og Nigaragua. Det fungerer bedst hvor internetforbindelserne er gode: Sri Lanka f.eks. er for dårligt forbundet. Chat-funktionen i Breeze er meget vigtig for at skabe et sammenhold blandt de online studerende.

Erfaringer II Læreren er hovedsaglig upåvirket af den ekstra byrde det er at tilbyde online undervisning. Hjælpelæreren skal kende Breeze. Forberedelse er en god ting. Præsentationer skal uploades og testes i Breeze. Det er ikke alt der fungerer (f.eks. eksterne filer såsom filmklip). Elever skal have prøvet at logge ind til et møde.

Elevkommentarer The technical side of this course has been better than I expected. The biggest problem has been the sound. The sound has sometimes been very good and at other times been very bad. So if you chose one thing to improve it should be the sound. The slide part functioned very well…[] The quality of the camera picture was ok. It was very nice to have the camera as it gave you the possibility to se what was going on in the class room. The chat was one of the best technical things of the course. Not only did enable us to contact lecturers but it also had a social side as I think you have noticed. Without the chat I would have felt very lonely. I would also like to thank the chat pilots. You have been a great help to all of us on the net, without you the course would not have functioned as well as it did.

Elevkommentarer However, I did miss the classroom and people to discuss my exercises with...this can be done in a chatroom, but not as well as IRL. Last but not least...you should definitely do internet transmission whenever your courses are overbooked!

Elevkommentarer I am VERY pleased with the course. It has been overwhelming to see how well the course staff has taken care of problems and listened to participants. It has really felt like the future for me. Since I have been participating from home, these two past weeks has meant a 3 hour decrease in transport time each day - which is pretty nice. And the opportunity to work in a relaxed environment has been a tremendous experience. The fact that I have been able to take a look at recordings on later occasion has led to better understanding, since it isn't always possible to understand what the presenter is saying during the lecture. So, THANK YOU for a great course!

Del II – Eksamen via Breeze Eksamensform: Små grupper, udarbejdede en poster som 6-9 powerpoint slides over nogle dage. Flere grupper var adskilt over lang afstand. De kommunikerede via email, og deres egne møder i Breeze. Selve eksamen: Hver gruppe havde en eller flere Breeze klienter med tilkoblet kamera og mikrofon. Live præsentation af deres poster foran lærer, censor og de andre grupper (som var enten online eller onsite).

Eksamensopsætning - skematisk Breeze server Censor Internet studerende Host/ hjælpelærer

Erfaringer I Det fungerer forbløffende godt  Grupperne skal have tid til at lære Breeze at kende fra et Presenter synspunkt et par dage før de går til eksamen. En A4 side med instruktioner vil hjælpe. Det er vigtigt at eleverne er fortrolige nok med Breeze til at fokus bliver på selve eksamen. Nyhedsværdi Alle syntes, at det var interessant.

Erfaringer II Andre eksamenssituationer kan sagtens tænkes. Gerne individuel eksamen - enten som bare snak eller en PowerPoint præsentation. Andre former for præsentation vil også fungere, men en eksamen hvor der skal skrives/tegnes undervejs vil nok blive lidt besværlig, dog ikke umulig. Eleverne skal have mikrofon og kamera. Ekstra Flash-modul er nødvendigt for Presenter-rolle. Kun Windows, downloades automatisk, kræver adm.rettigheder.

Resumé Studerende skal have prøvet Breeze (testsession). Erfaren hjælpelærer. God lyd: God(e) mikrofon(er). Vigtigere end video. Chat giver følelse af sammenhold blandt de isolerede online-deltagere.