E-commerce hos Bon’A Parte

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Om Mobitech Mobitech har 15 års knowhow inden for teleindustrien og er førende på innovative SMS tjenester til erhvervslivet. I tæt samarbejde med markedets.
Advertisements

En fremtidssikret planlægningsløsning
Introduktion til eBusiness
Retail Facility Service ydelser kompetencer Kerne Kerne ydelser
Præsentation på M3UG 2011.
LinkedIn Intro.
IBM IT Manager konference 2006 Nordfrim på ”nettet”
M3 UG Årsmøde 2011 Leverandør-portal. Inspirationen… 1995: Præsentation af Foss Electrics løsning 2002: API’er bliver tilgængelige 2005: next-move start.
Effektive procedurer med integrerede webservices Applikationer til Office - Smart Clients Case: Digitalt Forvaltningstjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.
Internet til alvor og sjov
Værdi gennem intelligente beslutninger. SalgMarketing Kunde Service Intelligente beslutninger gennem moduler Tilføjer værdi til eksisterende systemer.
Hvorfor, Hvordan & Hvornår ? Hvorfor, Hvordan & Hvornår ? EBF SEMINAR 2012.
Integration til portalen og andre systemer Hvordan får vi økonomien til at hænge sammen med det ny setup? Hvad koster det og hvordan kan vi købe ind på.
Software Underviser Jan Christiansen.
Dynamicweb Software A/S Tobias Høst – Commercial Lead - eCommerce.
Implementering af it-system
Dansk Supermarked IT-afdelingen: Jens Christensen
“Hvad har vi på hylderne?”
Visual Studio Team System Fra versionsstyring til processtyrring.
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Virksomheder - definition
Krav til funktionalitet i fremtidens flådestyringssystem
IT Service Management – JP/Politikens Hus
Microsoft / Multidimensionel marketing til Small Business Fra multidimensionel segmentering til multidimensionel marketing - En analyse af SME markedet.
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
WorldIQ A/S - Technology Briefing
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Style and Experience Gruppe 6: Dan, Simon, Susi og Xin Yu.
VERTICA – SPECIALISTER I INTEGRATION OG ECOMMERCE Integration af Bestsellers butikker og samhandelspartnere, Microsoft SOA Event Søren.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Fra web-indhold til web- services - eller hvorfor man ikke kan springe over åen i to små spring Søren Hebsgaard Manager Developer & Platform Strategy.
Systemer.
Medarbejder en vigtig resurse Concept Data A/S Flad organisation. Åben miljø. Selvstændighed under ansvar. Socialt sammenværd.
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Hvad kræver det at blive Small Business Specialist? Marlene Dissing Projektkoordinator.
Kvalitetssikringsprocedurer og programmer.. Jesper Bak DMU.
Serverkonsolidering Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Hvordan lagrer Amterne data Relationer til Miljøportalen Hans-Erik Jensen Biolog Viborg Amt, Miljø og Teknik, Naturkontoret Skottenborg 26, 8800 Viborg.
Floor Heating arketype processen. Hvorfor skal vi dog se på værdierne? I 2003 køber Danfoss DEVI A/S. DEVI brand´et forandres fra et Corporate Brand til.
BlueDoc 2.0 (C) 2003 TMA Components Web-integreret Intranet søgemaskine.
Præsentation Improve your business. Strategi At være en af de førende partnere af Microsoft Dynamics løsninger At specialisere os i logistik, produktion,
Business to Business På den JYSKe måde…...
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Informationssamfundet Dansk Statistisk Forening 30. maj 2005.
Serviceorienteret arkitektur SOA. SOA bygger på Der findes en serviceleverandør, som udstiller en formåen til at udføre en veldefineret og afgrænset aktivitet,
Produkter, planer og visioner Nye produkter, planer og visioner for de kommende år v/ Ole Windeløv
©2012 Experian Limited. All rights reserved. Experian and the marks used herein are service marks or registered trademarks of Experian Limited. Other products.
Komplet virksomhedsløsning fra Microsoft Adel Ali Zabair Technical Specialist Microsoft Danmark Flemming Rand Teamleder Microsoft.
People and solutions – working together værdier for millioner…..  hvis du kan SE dem…. Lau Jakobsen Channel Manager.
Microsoft.NET og Web Services Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Web Services, Microsoft.NET og fremtiden Jørgen Thyme Softwarearkitekt.NET Developer & Strategy Group Microsoft Danmark.
Udvikling af mobilsites Einar Gislason / FTF. Mobilsites Mobilvenlige sites.
Executive Circle - Portal Teknisk Spor. Agenda – Teknisk Spor Velkommen til det tekniske spor Henrik Albrechtsen, Solution Specialist, Microsoft.
Københavns Kommune Styregrupper set fra chefens/styregruppe medlemmets perspektiv Bo Jelved Koncernservice, Københavns Kommune 28. September 2011.
Få fuld udnyttelse af eksisterende løsninger på IBM i™
Effektiv vækst - Workshop
E-handel og online service
Supply Chain management SCM
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
Mobile løsninger til salg, service og flådeoptimering.
MCB opstartskursus Kom godt i gang & Få succes på nettet.
Intranet & Portaler Tonny Rønnow Business Productivity Advisor
Præsentationens transcript:

E-commerce hos Bon’A Parte Microsoft Executive Circle 18. marts 2003

Agenda Hvem er Bon’A Parte Strategi for E-commerce Udfordring i 2002 Valg af ny løsning Integration med andre systemer De kommende udfordringer

International postordrevirksomhed Opererer I DK,SE,NL og DE Hvem er Bon’A Parte Startede i 1987 International postordrevirksomhed Opererer I DK,SE,NL og DE Omsatte i 2002 for 540 mil. Ejet af Kartstadt/Quelle Konkretisering af pris: ligger i eller under middelområdet i forhold til almindelig handel (detailhandel eller postordrehandel?) Prispolitik: ikke kun konkurrere på prisen, men i lige så høj grad på kvalitet og service (uddybes senere) Konkretisering af kvalitet: middel eller derover God forarbejdning og holdbarhed vægtes fremfor dyre materialer og metervarer.

Mission At drive en troværdig postordrevirksomhed som med udgangspunkt i eget design af tøj tilbyder drømme til kunderne. - vi er ikke som de andre Designdrevet virksomhed Målet er at lave enkel og brugbar beklædning Stil og mode tilpasses målgruppen/kundesegmentet Afdæmpet mode i klassisk stil Design-funktionen har stor indflydelse på virksomhedens drift – fra produktudvikling og valg af leverandører til prissætning og præsentation

Strategi de seneste 2 år: Alle varer på Internettet samt integration til ordrebehandlingssystem. Flere informationer om hver vare og anvendelse af e-mails. Krydssalg, øget brug af e-mails, branding og statistik. Øget selvbetjening/CRM Et særkende ved BAP er at tøjets mange kombinationsmuligheder visualiseres i et smukt og indbydende katalog: Hvert opslag/dobbeltside udgør en kombinerbar enhed, men kataloget er ikke sektionsopdelt De tematiske enheder afspejler sig ikke blot i tøjets stil og farvenuancer – men også i de omgivelser tøjet er fotograferet i Lægger stor vægt på præsentationen af tøjet: flot, visuelt katalog Formidle drømme og stemninger via billeder og ord Specialkatalog: Valgt at specialisere sig inden for en niche og ikke sprede sortimentet over forskellige vargrupper Målsætning: at lave det flotteste postordrekataloger til målgruppen Et eksklusivt og anderledes postordrekatalog

Succes

Vi forventede stor vækst i fremtiden: Fremtidsplaner medio 2002 Vi forventede stor vækst i fremtiden: Flere besøgende/spidsbelastninger Øget automatisering/selvbetjening Nye marketingmæssige tiltag Øget internationalisering Bred kollektion til bred målgruppe: kvinder, mænd, børn og unge Spredning i alder fremfor spredning i stil. Undgår dermed stil-forvirring og uklart image, som kunne være resultatet af en for bred kollektion Primære målgruppe er kvinder ml. 30 og 55 år Som klæder sig smart og afslappet Som vægter kvalitet højere end mode, men samtidig er opmærksom på modefarver Som ønsker tøj til job og fritid

Specialbyggetløsning versus standardplatform? Ny platform ultimo 2002 Specialbyggetløsning versus standardplatform? Som en del af fremtidigt ERP system eller som en selvstændig løsning? Tøjkollektion med et utal af kombinationsmuligheder Allerede på designstadiet tænkes i kombinationsmuligheder, og kollektionen opbygges i små grupper, hvor de enkelte dele kan sammensættes på kryds og tværs. Kombinationsmulighederne øjensynliggøres i kataloget, hvor hvert opslag udgør én farvemæssig og tematisk enhed Formålet med de kombinationsvenlige kollektioner: at inspirere kunden til at købe flere dele og sammensætte garderoben med tøj fra BAP – og derved øge salget Ved bevidst at lægge vægt på at skabe en kombinerbar kollektion og ved i kataloget at gøre opmærksom på tøjets mange kombinationsmuligheder adskuller BAP sig fra øvrige postordrefirmaer og fra detailbutikker, og med dette handelsalternativ har BAP skabt sig en betydningsfuld konkurrencefordel

Valg af Microsoft Commerce Server 2002 Kort time-to-market Konkurrencedygtige licenspriser Adgang til pakkefunktionalitet Fokuseret E-commerceløsning Udbredt løsning Bredt udvalg af kompetente systemintegratorer Bon´A Parte har entydigt valgt at differentiere sig fra sine konkurrenter ved at placere sig et sted midt imellem detailbutikkerne og postordrefirmaerne. Idegrundlag/koncept og konkurrencestrategi er to nært forbundne størrelser i en virksomhed der er skabt med hjertet – og med hjernen. Med et kvalitetsprodukt, en visionær strategi og ønsket om at gøre en forskel adskiller BAP sig fra de øvrige postordrefirmaer og udgør er alternativ til tøjbutikkerne. Og nøgleordene for virksomhedens succes er: unikt koncept, personlig stil, anderledes præsentation af tøjet og god, individuel service

Mere specialiserede leverandører Netcompany: Specialist i processer, konfiguration, programmering og projektstyring Microsoft: Specialist i standardiserede E-commerce-løsninger Estructure: Specialist i drift Three People: Specialist i design Endnu er forsøg på at opnå kundernes loyalitet er: Kvalificering af adresserne i virksomhedens database Ikke sortere i egnede og uegnede katalogmodtagere, men tilgodese enhver Kun forsøgt at tiltrækker de katalogmodtagere der kunne tænkes at udvikle sig til loyale kunder Valgt at begrænse responsen til de bedst kvalificerede kunder

Integration nødvendig Løs kobling – XML web services. Microsoft Commerce Server Sætte et personligt præg på produktet og vise at det har været i kontakt med menneskehænder. Human Touch Synliggøre det personlige engagement der ligger til grund for produktet Gennem kataloger og tekst Gennem indpakning og emballage Mainframe ordrebehandling

Adm. af content og settings Oversigt over løsning Server Zoom Zoom-funktionalitet billede Zoom på Alm. Browser Web Shop Front Commerce Server Backend Database Ny Bon’A Parte Web Shop ASP.net Web Site Content/Settings System (Tekster) Targeting System (Annoncering) Business Analyse System Internet Kunder MS SQL Server 2000 BizDesk Administration Produkt og katalog management Administration af profildata til Web Shop Katalog System (Varer) Profil System (Brugere) Pipeline System (Check-out) IE 5.5+ Rapportering og statistik Annoncering & Direct Mail kortnummer Check CSV import Integration til ordre-system Adm. af content og settings hver morgen Vareliste hver time Varestatus oplysninger Ret Katalog Bestil Check-out offline ordrer Overfør Administration Web-service SOAP / XML Pulsen Online kort- autorisation DIBS Ved hjælp af webservices opnås en klar arbejdsdeling, mobilitet og fleksibilitet i forhold til Backend systemet Vare- og lager- information Bruger- information Ordre- håndtering

Fordele i integrationen Udnytter styrker back-end Vedligeholder kun forretningslogik et sted. Optimal fleksibilitet/funktionalitet på Internettet til lavest mulige pris Kort time-to-market – world-class produkt på 14 uger Personlig og direkte kontakt med kunden Tilbyde samme service som detailhandlen Kunden skal mærke at der står mennesker bag systemet Loyalitet og troværdighed er nøgleordene ”Kundeplejen og det personlige præg kommunikationen og præsentationen er et centralt emne i BAP’s idégrundlag og konkurrencestartegi”

Hvad skal man være opmærksom på: Integrationen skal vedligeholdes/specificeres. Undgå usammenhængende data-øer. Data skal være konsistente nok til automatisk offentliggørelse/ udveksling Fornyer sig Kræser om detaljen for at give kunderne en overraskende og flot visuel oplevelse – i form af katalog og indpakning Skaber begejstring og fastholder dermed interessen Flot indpakning og emballage BAP Secrets lingeri indpakkes i silkepapir Flot katalog: stemningsmættede billeder fra fjerne rejsemål, appetitvækkende tekst og layout, papir. (evt her katalogets konstante udvikling/forbedring) Overgang: Inden vi ser om resultatet af BAP’s koncept og konkurrencestrategi har båret frugt, skal vi først lige se lidt tilbage i tiden med et kig på virksomhedens historie og udvikling

Optimere salget på dag-til-dag basis. Planer for fremtiden Optimere salget på dag-til-dag basis. Nyudvikle funktionalitet på websitet med fokus på øget salg. 3) Ny ERP platform med helt nye muligheder for integration. Eksklusivtet. BAP sælger udelukkende egne varer, og disse sælges udelukkende af BAP. Tæt forbindelse mellem firma og produkt Varemærket forbundet med en række værdier Ikke kun udsende signaler om produktets pris og kvalitet – men om mode og stil Udsende signaler om at såvel virksomhed som produkt er skabt ud fra et personligt engagement