Juicemarknaden i Sverige

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Den danske befolknings syn på handicappedes rettigheder
Advertisements

Døgninstitutioner i et forvaltningsmæssigt perspektiv
10 Konkurrencesituation
Tal på familieområdet.
MESTERGRISE OG ANDRE KARTEL-PROBLEMER
John Jensen Rådgiver AgroMarkets
Straffelovskriminalitet Centrale nøgletal 9. maj 2014.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
QUIZ FOR KVIKKE HOVEDER
v. Erik Thorlund Jepsen Funktionsleder, Biblioteksudvikling
- Udkast til handlingsplan
Det er over 20% af vores totale udledning af drivhusgasser
Vejen til TYRKIET Energi sektoren.
Indeks 90 Indeks 88 Indeks 90 Indeks 87 VOD estimat (Wilke analyse) Indeks 90 Indeks 87 Hvis vi medregner værdien af VOD markedet, befinder vi os faktisk.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Softwaretest – med TestLink Open source testværktøj
Arlas strategi – og globale muligheder
VERDENS BEDSTE NYHEDER HVAD SIGER DE LAVT HÆNGENDE FRUGTER? Interview med en forældre fra min datters Vesterbro-vuggestue.
Ratings af Sovereigns Diverse grafer. USA renter • S&P nedgrader USA 5. august 2011 • Det skaber usikkerhed og panik på markederne • Dette medfører ”Flight-
SYGEFRAVÆR PÅ ARBEJDSPLADSEN ÅRSAGER OG EFFEKTER
Overskrift dfgdffghfg Analyse og Kommunikation | Kortlægning - efteråret 2012 | April 2013 Kortlægning af entreprenørskabsundervisning - Danske universiteter,
The spatial division of talent in city regions: Location dynamics of business services in Copenhagen Af Høgni Kalsø Hansen & Lars Winther.
Dansk økonomi anno Den danske vækstproces: er der puls? Carl-Johan Dalgaard Skandia investForum
Loyalitet – hvad siger juraen?
Kysferiebyer i vækst Nulpunktsmåling af kendskab og attraktivitet v. Epinions Den første analyse af kystferiebyer i Danmark Resultater for det danske og.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Danmarks relative produktivitetsudvikling
Neutropeni i barnealderen – immunologiske aspekter Merete Debois Kølbæk, Introduktionsreservelæge Børneafdelingen, Herning.
NUBA Nordisk Uddannelse i Børneanæstesi – for Anæstesisygeplejersker
Undersøgelsens omfang
DER ER RÅD TIL VELFÆRD København 30/
Udviklingen i nøgletallene på asylområdet i de nordiske lande: Hvad viser de seneste tal? Diskussionsoplæg til mødet i Nordisk Udlændingeudvalg, den 24.
UNGDOMSUDDANNELSERNE HADERSLEV HANDELSSKOLE
Pleje og Sundhed Gennemførte719 Inviterede895 Svarprocent80% FREDERICIA KOMMUNE MTU og Psykisk APV 2012 Rapportspecifikationer.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Skolerigsdag 2011 Folkeskolen – liv og læring Data peger på behov for nye veje Anders Hingel Tidl. kontorchef, EU’s analysekontor for uddannelse.
Overskrift 40/42 pkt, Maks 2 linjer Underoverskrift, 14/16 pkt For at vise hjælpelinjer: 1.Højreklik på slidet og vælg “Gitter og hjælpelinjer” 2.Kryds.
Overskrift dfgdffghfg Viden & Analyse | Kortlægning - efteråret 2011 | Maj 2012 Kortlægning af entreprenørskabsundervisning - Danske universiteter, Efterårssemestret.
Regionalpolitisk redegørelse 2010 TITEL DIAS Indsæt alternativt baggrundsbillede ved at højreklikke  Baggrund  Klik drop down menu  Effekter.
Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD -
DLF–TRIFOLIUM Græsfrøkonferencen 2008 Søren Halbye; Salgs- og marketingdirektør.
Regionshospitalet Randers/Grenaa Region Midtjylland Sygefravær Første kvartal i 2011 fra info.rm.dk pr
NORDISK Dagligvarehandel september 2014
GfK ConsumerTrackingBranchedag 2010, Peter Sakstrup GlavindMay 2010 Branchedag 2010 DVD Market Denmark 2009.
Finland - Dit næste nærmarked januar 2015 ved handelschef og regional koordinator Klaus I. Hell.
TRENDS Hvad kommer der til at ske ? september 2014
Miljøfordele ved brug af bioethanol
Chili Magazine. Antal annoncesider 2000 vs Chili –0,4% Total 2001: sider Markedet +13,3% Total 2000: sider.
Integrationsministeriets puljer København, 27. august 2010.
En opgave i Research Methods af Christen Christensen og Rasmus Schjelde. Leisure Management - UCS Roskilde Handelsskole 5.marts 2010.
Introduktion til web-analyse Page 1Copyright: Instadia A/S, 2003 Web-analyse i et praktisk perspektiv.
NOSS Status april 2009 til nov Udvikle en nordisk database til at beskrive epidemilogien af alvorlige og sjældne obstetriske.
1 Overskrift Dato Risikostyringskonference den 19. april 2007.
Louis Vuitton i Tyskland Analyse af de eksterne forhold i den tyske branche for luksusgoder Gruppe 4 MAK Nora Henriksen, Christian Madsen, Kasper Petersen,
Gasmarkedet – Regionalt og nationalt Legoland d. 6. september 2014 HMN Gashandel - Et godt valg.
ER LYKKEN ET FOSSILTFRIT SAMFUND? Meik Wiking Direktør Institut for Lykkeforskning THE HAPPINESS RESEARCH INSTITUTE.
Globaliseringens udfordringer Nordisk Ministerråd, Island, 22. maj 2014 Underdirektør Erik Simonsen.
AKTIV HELE LIVET HJEMMEPLEJEN UNDERSØGELSE AF BRUGERTILFREDSHEDEN MED HJEMMEPLEJEN APRIL 2015.
Energierhvervsanalyse
Befolkningsudvikling i Ringkøbing-Skjern Kommune
d. 29. oktober 2015 Direktør Bjarne Hastrup
Energierhvervsanalyse
I perioden 20. august til 20. september 2014
I perioden 20. august til 20. september 2014
I perioden 20. august til 20. september 2014
Modell A Beregnet total bevilgning (i 1000 kr) i 2024 per fakultet.
HHX Case.
I perioden 20. august til 20. september 2014
Royal Greenland A/S – Årsrapport 2017
World Animal Protection
Præsentationens transcript:

Juicemarknaden i Sverige Svenska Juiceføreningen September 13, 2012

Juice i Norden Sverige står for: 41% af juicesalget i Norden Finland 106 mio. liter Norge 149 mio. liter Sverige står for: 41% af juicesalget i Norden 36% af befolkningen i Norden Sverige 255 mio. liter Danmark 115 mio. liter Source: Canadean 2011

Juiceforbruk - Per Capita Top 5: Largest EU markets by per capita consumption (Fruit Juice and Nectars) Country Litres per person 1. Germany 34,0 2. Finland 31,4 3. Austria 28,5 4. Netherlands 27,9 5. Sweden 27,5 Det svenske forbruk per capita er det 5. højeste i EU Source: AIJN 2012 Market Report Det svenske forbruk af juice och nektar forventes at være på samme niveau i 2015 Source: Canadean 2011

Sverige – Top 20 varugrupper (värde) Juice var i 2011 den 13. største varugruppe i Sverige Source: The Nielsen Company, Market Trends 2012

Sverige – Top 20 drycker (värde) Fruktjuice og nektar er det 3. største segment innom drycker Source: The Nielsen Company, Market Trends 2012

Juicevolym i Sverige – senaste 5 helår Juicemarkedet tabte i 2011 2,6% i volumen, og var således på det laveste niveau i 5 år Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

Segmentvolym – senaste 5 helår Sammenlignet med 2007 er det segmenterne Frukt & Bärdryck samt Nektar, der er årsag til volymfaldet Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

Kyld vs. Ikke-kyld udvikling – senaste 8 helår Innom Fruktjuice er der sket et skift fra ikke-kyld til kyld juice, der i dag har 73% andel af det samlede salg af Fruktjuice Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

Markedsudvikling – senaste 3 år til dato Markedet viser nedadgående trend måned for måned Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

Marknadsutveckling – senaste 3 år til dato +0,5% -0,8% -3,6% -5,1% Juice volym er overordnet set faldet med 3,6% det senaste år Fruktjuice volym er faldet med 5,1% det senaste år Frukt & Bärdryck volym har været mere stabil Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

Segmentutveckling Kun Kyld NFC har haft volumenvækst Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

Company & Brand Shares Skånemejerier og Rynkeby dækker tilsammen 40% af markedet Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery

Brand Shares – Total Juice xxx Source: The Nielsen Company, Total Swedish Grocery