1gas1144 Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Medicin From sponsor to subjekt Set fra en studynurse’ perspektiv Birgitte Scheldt.
Advertisements

Vil du have en fuldmagt fra en borger?
Fra mandag den 2. juLi til torsdag den. 5. juli
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Om eksamen 2011.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Hvordan bruger jeg MinInstitution?
NemID og Fællesskema 2014 v/Signe Hansen Blegmand
Første gang du logger på, skal du bestille ny adgangskode her
1 Vil du give en fuldmagt?       Hvis du vil have, at en anden skal kunne handle på dine vegne i en digital løsning, kan du give en digital.
Hvad skal vi i dag? Hvad er NemID?
Netbank Det offentlige Dk e-Boks
ForældreIntra Østerhøjskolen Formålet er
Retningslinjer for brug af IT-udstyr. Log på netværket •Log på netværket – angiv: Brugernavn Adgangskode Brugernavn og adgangskode er personlige og må.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Trådløst net. Trådløst netværk i hele huset • Det nytter ikke at købe internetudbyderens hurtigste forbindelse, hvis den trådløse netværksrouter er.
Historie 9. kl. uge 6 1.Intro 2.Sang 3.Samtale 4.Opgave 5.Opsamling Mål: At blive fanget af undervisningen mindst én gang!
VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:
Velkommen 2kok1111.
VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:  Elevpræsentation.
Velkommen på Salgsakademiet til hold 11P
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Informationsmøde, onsdag d. 14. maj kl – 18.00
Tilmelding til ungdomsuddannelser 2010
VELKOMMEN PROTOKOL 1 Tjener Velkommen  Lærerinitialer – præsentation  Kontakt til lærere:
Forældremøde Årgang /3-09  Oversigt over trænere/ledere forår 2009  Generelle informationer om træning og kampe  Forårssæson 2009 – Kampe og.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
Velkommen til 10. klasse Center Nord 2014/2015. Præsentation Årets gang En dag på center Nord Fælles rammer i centeret Kontaktlærer / forældresamarbejde.
Dialogisk læsning – Eksempler på spørgsmål
Beijing 2011 Ungdomsskolen Kolding Påsken /4 – 24/4.
Info-aften Af MoGenS.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Folkeskolereformen2014.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Velkommen. Kontaktlærer: dbEleverne: hvem er hvemBefordring: skemaer hentes i elevadministrationen Garderober: damer og herrer Skab og omklædnings "lukaf'er"
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
IT – sikkerhed Fysisk sikkerhed Logisk sikkerhed
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Projekt for de kommende skolebørn i Sabro Dagtilbud
UGE PLAN Mandag 07/10 Tirsdag 08/10 Onsdag 09/10 Torsdag 10/10
Version 3.1 Velkommen til introduktion af Digital Post PS: Er du dårligt hørende eller seende, så flyt venligst op foran. Side 1.
Studieretnings projektet ÅSG Studieretningsprojekt  En skriftlig opgave i typisk to fag  Du har 2 uger uden anden undervisning til opgaven  Der.
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Biblioteket som læringscenter
EDB og terminsprøve – prøve
For at få en postkasse på borger.dk, så du kan kommunikere digitalt med det offentlige, skal du være logget på med din digitale signatur. Du klikker nu.
Mail på tablet og pc ligger på Kone´s server og kan hentes på adressen
For førskolegruppens forældre
Office365 – Bliv klar (få evt
Stöten uge 7, 2015 Lørdag d. 7. feb. Afgang Christiansfeldvejkl Stena Jutlandica Frederikshavn kl (evt. aftensmad på båden) Ankomst Göteborgkl.
Elevplan på Handelsgymnasiet På Business College Syd.
Kultur Forandringen Forandringens lejrbål mandag kl og fredag kl Mød alle forandringens ledere, Syng sammen aften mandag kl –
Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.
Webetik Om ophavsret, kopiering og brug af billeder fra internettet i skoleopgaver og på hjemmesider.
Terminsprøver december  Kom i god tid. Helst 15 min. Før prøven begynder  Find din plads. Dit navn og prøvenr. Står på bordet.  Du skal selv.
SFO UGE:33. Velkommen tilbage fra sommerferien. Husk: Møder du i SFO inden kl.7.30, skal du gå i det gule hus, da vi åbner der.
Studiestart - hjælp med IT
Aftenens program Kl – 19.15Velkomst på torvet – Forældre sidder på stole og elever står op. Kl. ca Elever går med lærere til teamlokaler.
Velkommen KEA IT - intro
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
EASJ – IT SYSTEMER helpdesk.easj.dk.
Modul 8: ”Sådan bruger du digital post og e-boks”
GF2 Slagter/delikatesse
Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.
Velkommen til grundforløb 2 på AMU Nordjylland
Sikker adfærd er vigtig Som lærere arbejder vi med væsentlige og ofte fortrolige eller følsomme informationer, og dem skal vi passe godt på Sikkerhedspakken.
Præsentationens transcript:

1gas1144 Velkommen Protokol Opråb – liste retur til elevadm.

Velkommen Lærerinitialer – præsentation Kontakt til lærere: initialer@hrs.dk Elevpræsentationer ( til sidst ) Befordringsskemaer – hentes i elevadm. Garderober – dame og herre Forsikringer - Skolen har ikke nogen forsikring, som dækker ved tyveri.

Informationer Ordensregler Brand Mobiltelefoner slukkede i alle undervisningssituationer Hærværk og vold medfører øjeblikkelig bortvisning Politiet med hunde kommer på uanmeldte besøg, euforiserende stoffer medfører øjeblikkelig bortvisning, som kan medføre udmeldelse fra skolen Brand Gå til nærmeste udgang og langs jernbanen ned til Parkeringspladsen længst væk (den nede ad grusstien) Find jeres lærer, som skal sørge for at alle er der.

Rygning tillades i dette område Informationer Rygning tillades i dette område

Informationer - fortsat Rygepolitik Skolen er principielt røgfri ligesom lufthavne, togstationer og restauranter men med klart definerede og bestemte rygeområder. Der er rygeområder i hver sin ende af cykelparkeringen, ved muren foran elevkantinen og ved bygning A mellem tårn 1 og 2 samt mellem tårn 5 og hegnet. Se kort – (som også kan hentes i receptionen).

Informationer - fortsat

Informationer - fortsat Motorkøretøjer må ikke parkeres i gården Find evt. parkering på offentlig vej Cykelparkering i gården i stativerne Frokost 11.35 – 12.20 Første tid begrænset udvalg 

Fravær Mødepligt til alle timer Arbejdsgiver får besked om fravær hver uge. Tro og love erklæring i den stålgrå postkasse på 1. sal ved elevmiljøet inden mandag kl. 10:00 Husk begrundelse for fravær; ellers er det ulovligt fravær og arbejdsgiver får ikke refusion af jeres løn. Tag en erklæring i tasken, den kan sendes med posten inden mandag til Vigerslev Allé 18, 2500 Valby Reception tlf. 33 86 22 00 For meget fravær giver Advarsler  UD!

Åbningstider Undervisningen foregår mellem kl. 7.55 og 16.00 Hoveddør (receptionen) mandag – torsdag kl. 7.30 – 16.00 – fredag kl. 7.30 – 15.30 Porten ved jernbanen med adgangskort Oldfrueafdelingen kl. 7.30 – 9.30 og 11.30 – 12.30 Studie- og erhvervsvejledning Mandag – to kl. 8.00 – 16.00 Fredag kl. 8.00 – 15.00 Elevadministrationen kl. 7.55 og 16.00 Pædagogisk Center (A bygning – bag i biblioteket) Tirsdag og torsdag kl. 10.00 – 14.00 – husk at medbringe et skema

Bøger og Foto Bibliotekets åbningstider Mandag – torsdag kl. 8.00 – 16.00 Fredag kl. 8.00 – 14.00 Husk sygesikringsbevis Foto Elever, der ikke er fotograferet skal henvende sig i receptionen Studiekortet skal bæres synligt (ID kort) NB! Eleverne kan ikke få bøger som hidtil, hvor regningen bliver sendt til arbejdsgiveren. De skal betale i bogholderiet inden de kan få udleveret deres bøger.

IT Når eleverne skal logge sig på, skal deres Brugernavn checkes af lærer på BrugerWeb og Adgangskoden er: Kode + de sidste 4 cifre i cpr. nr. (f.eks. Kode1234) Skolens hjemmeside: www.hrs.dk Mail: Webmail.hrs.dk  Skema kan ses i Elevplan og BrugerWeb Trådløst netværk over det hele, det ”fanges” ved at vælge HRS-guest. Når I skal have en klasseliste med elevernes login skal I på BrugerWeb. Stå på klassen tryk Ctrl E, så kommer klasselisten frem – kopiere (ctrl C) – sæt den i tomt dokument, så kan man printe den derfra

IT fortsat Sådan kommer elever på Intra hjemmefra I en browser går man på elevintra.hrs.dk Hermed kommer der en login-boks op, hvor man skal skrive følgende: - Navn: f.eks. hrs\elevnummer eller eg. hrs\maja-27 Det er samme login, som på skolens pc’er, husk dog ”hrs\” foran (på Mac hrs+altshift7). - Adgangskode = samme kodeord som på skolen Fra HRS Elevintra kan eleven starte brugerweb som på skolen. Kan en elev ikke huske sit login eller kodeord, skal han/hun tale med sine lærere. Læreren kan finde vejledning på BrugerWeb vejledning

IT fortsat Elevprintere findes: Biblioteket 1. sal: Ved trappetårn 1: A101 (I PC området bygning A) samt B144 2. sal: A244 samt ved trappen ved siden af C229 (farveprinter) For at printe og kopiere skal man aktivere kortet Hold kortet hen til kortlæseren og vælg: Gul boks Blå/hvid boks Knækket pil Kort nummer Kort nummer Enter Knækket pil Kodeord Kodeord E mail adresser: Elevmail: elevlogin@hrs.dk Klassemail: 2kok1112@hrs.dk Der er 50 kr. på elevernes kort til en start

Sms-kæde for elever Skolen tilbyder vi dig nu en mulighed for at få besked om aflysning af timer, skemaændringer o.a. direkte over telefonen via SMS. For at tilmelde dig denne service skal du tilmelde dig i BrugerWeb – vælg besked og tilmeld. Samme sted kan du framelde dig. Ved tilmelding får du efter ca. 5 sek. en kode på sms, som du skal taste i BrugerWeb.  

Elevplan Alle skal inden 1. kontaktsamtale have logget sig på elevplan og set at uddannelsesplanen er korrekt, så kontaktlæreren kan godkende den. Du kan komme på elevplan via skolens elevintra.hrs.dk

Kontaktlærer Kontaktlæreren disponerer over kontaktlærertimerne Disse kan flyttes såfremt det skønnes nødvendigt Kontaktlærermodul med UBJ er der mødepligt til (elevtilfredshedsundersøgelse) 1. samtale Plan sendes/udleveres

Praktiklektioner Dukse- (og egenkontrol)skema udleveres Afhentning af varer i indkøb Afhentning af linned Korrekt påklædning: ingen smykker og neglelak, ren uniform, kokkehue, skridsikre sko Oprydning - Fælles fodslag Varer i indkøb hentes i vogn med nummer og til køkken, klasse og lærer

Rundvisning Mødested i tilfælde af brand – P plads Studie- og erhvervsvejledningen Elevadministrationen Biblioteket og Pædagogisk center Indkøb Affald Oldfrue Ledere Postkasse til fravær Andet