1 ”The cameraphone did not kill the stand-alone camera. It just took 90% of the market.” Tomi Ahonen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Personlig planlægning og rengøringsplaner
Advertisements

Om Mobitech Mobitech har 15 års knowhow inden for teleindustrien og er førende på innovative SMS tjenester til erhvervslivet. I tæt samarbejde med markedets.
Electrolux Marketing koordinator, web Michael Skrydstrup HR Konsulent Anne Mette Hildebrand Udvælg en elev, der skal sige til, når der er gået 5, 10 og.
Teknik event i det mørke Jylland IV, 16. Januar 2010GPSmap 60CSx vs. Oregon 550T 1 GPSmap 60SCx vs. Oregon 550T  Baggrunden for dette indlæg  Skærmen.
Flickr.com – online billeddeling
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
Analyse for Ældre Sagen: Anvendelse af nye teknologiske kommunikationsmidler Rapport Oktober 2008.
Internet til alvor og sjov
Mediestatistik - hovedkategorier
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Network Marketing En 2 til 5-års Plan Fremtidens Virksomhed
Gate 21 – Fælles DNA Gate 21 – Fælles DNA • 31. marts 2014 • Jørgen Lindegaard Olesen, PlanEnergi.
Indeks 90 Indeks 88 Indeks 90 Indeks 87 VOD estimat (Wilke analyse) Indeks 90 Indeks 87 Hvis vi medregner værdien af VOD markedet, befinder vi os faktisk.
Gymnasiedage.dk, Odense 29. sept Claus Berg, chefkonsulent Web 2.0, dialog og interaktivitet på EMU.dk.
1 DSB og Bibliotekerne Personlige interview foretaget 20. til 25. januar respondenter Holdning til evt. ny portal.
Kommunikationsstrategi Scleroseforeningen
Arlas strategi – og globale muligheder
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Elevernes digitale dannelse
Valgt som bedste forretnings mulighed i 2012 og 2013 Valgt som bedste forretnings mulighed i 2012 og 2013.
De Lokale Ugeaviser Instrumentalitetsanalyse. Copyright © De Lokale Ugeaviser Instrumentalitets-analyse Hvad vil vi nu svare på med denne analyse? Hvordan.
Gov 2.0 Fra portaler til borgernes lommer
Danskernes brug af nyhedsmedier 2013
UDGANGSPUNKT 6. Februar Læringsmål Den studerende • har indsigt i og forståelse af forholdet mellem unges livs- og udviklingsbetingelser • kan reflektere.
Digitalisering og medialisering
Digitalisering i Praktiken Workshops den 9. februar 2007
© The Copenhagen Institute for Futures Studieswww.cifs.dk Superkonvergens Henrik Kristensen, Instituttet for Fremtidsforskning.
Profil af Olivias læsere Marts 2007 Media. 2 Hvor mange læser Olivia  Olivia har læsere  Kernelæserne skal findes blandt de 8-12 årige piger.
Din kontakt med det offentlige starter på nettet [kommune, logo, dato]
Webredaktør Rikke Kjærem Nielsen Small business webside til dine kunder - Session 2A og 2B.
Velkommen. Per Roholt Praktisk Tidsplanen Tilmelding til workshops Pauser Rygning Frokost Toiletter Og husk, Mobiletelefoner skal være tændt!
Virksomheder - definition
Maksimering af offentlige idrætssatninger IDAN konference Odense d. 21. april 2006 Lars Haue-Pedersen TSE Consulting.
MICHAEL ANDREAS HANSEN COMMERCIAL DIRECTOR & PARTNER
Intelligent energi – intelligente markedsmuligheder
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Muligheder for brug av mobil-telefonen som publiceringsredskap indenfor arkæologien.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Small Business Specialist Community Partner Development Manager Lotte Rahbek.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Tekst starter uden punktopstilling For at få punkt- opstilling på teksten, brug forøg indrykning For at få venstre- stillet tekst uden punktopstilling,
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Today everybody’s the media Agenda: Mig, mig og mig De unge og den verden, der omgiver dem Medier og kommunikation Push og pull Projekter og receptioner.
Copyright NetBooster 2013 Detailhandlens digitale muligheder.
Markedsudviklingen i Danmark Agenda Introduktion & baggrund Konsument Markedet DVD - Blu-ray - Total Markedet Konsument Markedet 2011 Q1 - DVD -
The APP world Jens Peder Kristensen Formand, ITS Danmark.
ADR & SCANNERKORT. Automatic Delivery Rewards (ADRs) Den enkle måde at handle produkter på, med levering hver måned. Du får fordelen af en rabat på 5.
DIGITALE TRENDS BIBLIOTEKERNES DIGITALE PULS LIGE NU.
Vejdirektoratets mobilapplikation Årsmøde i ITSDanmark den 12. april 2011 ved Christian von Huth, Fulmægtig, Trafik og Beredskabsafdelingen.
Stedet som indgang til digital forvaltning
Lærer-møde April 19, 2007 Dias 1 I.G. Bearden, Niels Bohr Institute ICT og aktivering i undervisning Ian G. Bearden, Prof. MSO Niels Bohr Institutet.
Danskernes Digitale Bibliotek Hvorfor er det en god idé? Børne- og kulturdirektør Flemming Olsen, næstformand i Børne- og Kulturchefforeningen DB SYD –
ELæring, andetsprog og integration Digitalisér.dk april Mads Bo-Kristensen Videnscenter for Integration Vejle.
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 9.
Creative Business Cup. Hvorfor en konkurrence? Flere succesfulde iværksættere fra de kreative erhverv.
Kapitel 18 Informationsteknologi og videnøkonomi
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Microsoft.NET og Web Services Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Mobilitet og usability John Paulin Hansen. Situationer FlyBusMetroGaden.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Velkommen Vi starter kl Hvis du vil vide mere om Microsoft BI... Spørg en af os ved standen i foyéen Se kursustilbud og data sheet i din deltagermappe.
Hvordan implementerer vi fremtidens telepolitik? Vicedirektør Katrine Winding 7. april 2015, København.
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Ændring i danskernes medieforbrug
Hvordan implementerer vi fremtidens telepolitik?
Nyt fra YouSee Lars Techen Nielsen/YouSee Bakkebølle, 3. marts 2015.
Remixkultur 2 Kommunikation/IT.
#UNGKBH Oplæg om sociale medier.
Præsentationens transcript:

1 ”The cameraphone did not kill the stand-alone camera. It just took 90% of the market.” Tomi Ahonen

2 Christopher Gersbo-Møller Head of Technology Services   OnlineCity ApS Buchwaldsgade 50 DK-5000 Odense C Brugerinddragelse og ad-hoc communities via mobilen MobilTech

3 American Kids Under 18 Text Every 10 Minutes When They're Awake Kilde: NielsenNielsen Svarer til ca beskeder sendt/modtaget pr. måned DK tilsvarende: ca om ugen Swarming, loosening of time & space

4 •Android, Symbian, iOS, Bada, WebOS, BlackBerry OS, MeeGo, Windows Phone 7 •Fremtidens platform for verdensmarked værdisat til 5 billioner $ •10 x PC markedet •15 x TV + radio •20 x Internet Smartphone blodbad

5 Mobile Brand Democracy

6 Opfølger til Trykpresse, Lydoptagelser, Film, Radio, TV, Internet. Nyere medier ”kannibaliserer” forgængere. Ikke PC’ens dumme lillebror o Det eksisterende Internet kan ikke ”klemmes” ind på mobilen. o Forsøg herpå misser pointen: Mobilens unikke fordele. Mobilen som 7. Massemedie

7 The first personal mass media The first always carried media The first always-on mass media The first media with a built-in payment mechanism The first media always present at the point of creative inspiration The first media where the audience can be accurately identified The first media that captures the social context of media consumption Mobilens 7 unikke fordele Kilde: Tomi Ahonen:

8 Fra interuptive til engagement marketing o Fra noget, der forstyrrer til noget, man aktivt vælger at deltage - at engagere sig - i. o Udviskning af forskel på reklame og indhold: ContVertising Mere komplekst, strækker sig over længere tid, gentagne interaktioner. SMS stadig #1 teknologi, men mere MMS og mobilt internet – brugen af begge teknologier vokser fortsat i Udvikling

9 Mobil Marketing: Jensen’s Bøfhus MMS Eksponeres på dækserviet i restaurant. MMS sjovt billede + tekst ”sjov” til 1204 for at deltage. OC MMS-tjeneste lægger billeder direkte på web Vinder findes ved afstemning blandt besøgende på web.

10 Mobile information tjenester

11 Fynbus: Tjenester på flere platforme Køreplansdata fra busdata.net udnyttes som grundlag for en række value added services: o SMSbillet o SMS Dit Stoppested (SMS- tjeneste) o Mobil Køreplan (Java ME mobil applikation) o Mobil Køreplan til smartphone (mobil web) o Virtuel Køreplan (web) o Infostander (web-baseret kiosk)

12 Fynbus Busdata.net

13 Succesfuld mobil marketing strategi er baseret på: 1.Opt-in fra forbrugere 2.Tilbyd værdi/benefits 3.Tillad interaktion 4.Engagér forbrugeren og skab oplevelsen i fællsesskab 4 Gyldne Trin

14 Mobilabonnenter o Juli 2010: 5 milliarder til 6,8 mia mennesker o 73% af jordens befolkning o Vækst på 15% i 2009 o Worldwide mobile service revenues: •$ * (a trillion dollar business) Perspektiv: o 1.7 mia. Internetbrugere. o 1.4 mia. brugere - 3 mia. adresser. o 21% af verdens befolkning kan nås via - 60% kan nås via SMS – 30% kan nås via MMS. o 4 gange flere mobiltelefoner end personlige computere – alle typer indregnet. o Næsten 3 gange så mange mobiltelefoner som TV- apparater. o 1.13 mia. mobiltelefoner solgt i Nøgletal * Worldwide Mobile Industry Handbook , Portio Research, Oct 2009

15 Danmark - abonnementer Penetration: 134 % Udvikling: 6% HoH (7,018 mio vs. 7,424 mio) 8% YoY (6,865 mio vs. 7,424 mio) DK er blandt de 5-6 mest ”mobiliserede” lande i EMEA. Kilde: IT- og Telestyrelsens Telestatistik - andet halvår 2009

16 Kraftig vækst i mobil datatrafik o 80% HoH / 276% YoY Fortsat vækst i antal mobilabo. med data ( ekskl. 3G dongles ) o 20% HoH / 40% YoY Fortsat tocifret vækst i antal sendte MMS-beskeder o 21% HoH / 16% YoY Danmark - trafik Kilde: IT- og Telestyrelsens Telestatistik - andet halvår 2009

17 Mobile geosocial universe