Effektive procedurer med integrerede webservices Applikationer til Office - Smart Clients Case: Digitalt Forvaltningstjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Telos Team Introduktion.
Advertisements

It-hjælp til mindre it-parate virksomheder på biblioteker
Kort om baggrunden for ”Bedst på Nettet”
Web 2.0 Teoretisk viden.
Mobile løsninger i hverdagen-udfordringer og muligheder
Introduktion til ASP.NET 2 Michell Cronberg Microsoft MVP, MCAD TechTalks hos Microsoft.
Integration til portalen og andre systemer Hvordan får vi økonomien til at hænge sammen med det ny setup? Hvad koster det og hvordan kan vi købe ind på.
Windows ® 7 og Office 2010 til små og mellemstore virksomheder WINDOWS ® 7 OG OFFICE 2010 TIL SMÅ OG MELLEMSTORE VIRKSOMHEDER Vi anbefaler ægte Microsoft.
Interessenter og interessentanalyse
E-commerce hos Bon’A Parte
Mød Microsoft – for udviklere & arkitekter Smart klient som Office-applikation Erik Dibbern Röser Developer & Platform Strategy Group, Microsoft
Klimatilpasning, fælleskomponenter og Open Source
Services Services som fundament for virksomhedens infrastruktur
Få overblik over dine kunder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Velkommen Lars Johansson ProjectForce. Program: Lidt omkring Athena IT-Group A/S Introduktion til ProjectForce – Microsoft Sharepoint Lidt teori omkring.
Krav til funktionalitet i fremtidens flådestyringssystem
System Center Suiten - helhedsbilledet
Databaser & Digitale kort Kursusgang 15: Infrastruktur Teknisk-naturvidenskabelig basisuddannelse Storgruppe foråret 2001.
SkoleIntra i fremtiden – hvordan kan det integreres med andre tjenester og systemer Ole Windeløv, UNI-C.
Inspirationsseminar 31. oktober 2006
Overgang fra BPOS til Office 365 for eksisterende BPOS-kunder
Udvikling med Microsoft 2007 Office System Michell Cronberg Microsoft MVP, MCT, MCAD ISV Innovation Day 2006 KlientKlient.
Dynamisk styring af Office skabeloner Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Introduktion til Microsoft CRM Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Giv medarbejderne adgang til centrale systemer – lige ind i Office Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Søgning - et værktøj til videndeling Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
Beskyt & bevar kontrol med information CRM LOB ERP Find information, viden & øget indsigt i forretning Enklere samarbejde mellem mennesker Reducerede.
Introduktion til.NET- platformen og version 2.0 Michell Cronberg Microsoft MVP
Mød Microsoft – for udviklere & arkitekter Introduktion til ASP.NET 2.0 Jeppe Rørbæk Rambøll Informatik
Mød Microsoft – for udviklere & arkitekter Visual Studio, Express og Team System Niels Hilmar Madsen Microsoft
Jesper Johansen, Stifter, Installers A/S
Eksekvering/Otto Knudsen 1 Udrulning Publicering af en web-applikation.
Geografien i de ny registre - Geforum 10/ miniMAKS – et nyt matrikulært system miniMAKS - fra proprietære produktionssystemer til element i digital.
Microsoft Dynamics – synergi mellem forretningsområder Susanne Christoph Dynamics Sales Lead
Kristian F. Thomsen infrastructure specialist i edgemo Claus Egeberg-Gjelstrup infrastructure specialist i edgemo
PBJ Consult A/S – Mere end et systemhus HR i øjenhøjde
Uddannelse, marts 2007 Søren Vallø Business Development Manager.
Den fællesoffentlige digitaliseringsstrategi Jens Krieger Røyen,
Work Smarter, Not Harder Inspirationsseminar 31. oktober 2006.
»Vi åbner os for verden over nettet«
Fællesoffentlige løsninger Henrik Frost Christophersen,
Det ”offentliges” vision for brug af geodata. Tommy Mostrup.
Hvordan lagrer Amterne data Relationer til Miljøportalen Hans-Erik Jensen Biolog Viborg Amt, Miljø og Teknik, Naturkontoret Skottenborg 26, 8800 Viborg.
BlueDoc 2.0 (C) 2003 TMA Components Web-integreret Intranet søgemaskine.
SMALL BUSINESS er BIG BUSINESS Windows Vista og Office 2007  -testere søges… Christian Ringheim og Anders Langvad-Nielsen
Et OPI samarbejde YOKE interaction design / Århus Kommune, MSO.
AJAX/Otto Knudsen 1 AJAX Motivation Definition. AJAX/Otto Knudsen 2 Motivation En typisk web-applikation er synkron klienten sender en forespørgsel og.
MSBuild & Team Build i C#/C++ solutions VSTS ERFA d. 25 November.
Digital Forvaltning (44405) Introduktion til Digital Forvaltning1 Digital Forvaltning ”Bedre service..” ”Lavere omkostninger…”
Implementering og brug af BPM i Lån & Spar Bank 24. september 2013, Get F'IT - Processer og IT Ved IT-Direktør Casper Gjerris.
Microsoft Office System 21. Oktober 2003 Jesper Aaberg, Business Productivity Advisor Microsoft Danmark.
Komplet virksomhedsløsning fra Microsoft Adel Ali Zabair Technical Specialist Microsoft Danmark Flemming Rand Teamleder Microsoft.
Windows Mobile Den kan alt, så hvorfor har den ikke det totale verdensherredømme? Ved Martin Bahn Hansen.
1 Team Build med Team Foundation Server 2008 Konfiguration og udvidelse af build jobs Kort præsentation Hvorfor bruge Team Build Afvikling af et build.
Microsoft.NET og Web Services Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Sikker og integreret infrastruktur Peter Colsted Direktør Enterprise & Partner Group Microsoft Danmark.
Bent K. Slot Ansat ved KMD (Kommunedata) Ekstern lektor ved RUC Tidligere undervist på Roskilde Handelsskole Interesser: Digital forvaltning IT arkitektur.
Produkt præsentation Christian Cletus Bjørn Eilertsen.
Microsoft CRM 3.0 Bjørn Eilertsen Christian Cletus.
Web Services, Microsoft.NET og fremtiden Jørgen Thyme Softwarearkitekt.NET Developer & Strategy Group Microsoft Danmark.
Introduktion til XNA Jacob Korsgaard og Morten Sneftrup Pedersen Microsoft Student Partners Aalborg Universitet.
Leif Vestergaard Adm. direktør, EG A/S Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet.
Fællesoffentlig brugerstyring Brugerstyringssekretariatet i Økonomistyrelsen v/ Ellen Syberg.
Effektiv vækst - Workshop
Problem med at følge de konstant voksende datamængder
Den digitale dansker – digitalisering af hverdagen
Et digitalt løft af dansk erhvervslivs produktivitet
Velkommen til.
Software Construction
Præsentationens transcript:

Effektive procedurer med integrerede webservices Applikationer til Office - Smart Clients Case: Digitalt Forvaltningstjek hos Erhvervs- og Selskabsstyrelsen

Indledning og formål med indlæg • Mads Gustafsen, Markedschef, Creuna Danmark A/S • Inspiration til udnyttelse af eksisterende Office system. • Automatisering af processer og kvalitet. • Smart Clients - nu og i fremtiden med Vista. • Konkretisering gennem demonstration af konkret case.

Agenda • Kort om Creuna • Hvad er det smarte ved en Smart Client? • Case: Digitalt Forvaltningstjek

• Skandinavisk it-konsulenthus • Digital kommunikation og internetbaserede løsninger • 80 DK, 70 SE, 40 NO. 190 i alt. • Årets Information Worker Partner • +10 betaprojekter på MOSS 2007 Om Creuna

Kunder

Matas Makeupskole

Fibertex intranet

Hvad er det smarte ved en Smart Client?

Tynde klienter Tykke klienter Historien … Svær at opdatere Svær at distribuere ”DLL helvede” Network afhængig ”Ringere” brugeroplevelse Kompleks udvikling Smart Clients Smart Data Management Smart Connection Management Nem at opdatere Nem at distribuere Nem at vedligholde God brugeroplevelse Offline muligheder Høj udvikler produktivitet Fleksibel

Smart Clients • Hvad? • Hvorfor? 1. Windows brugergrænseflade 2. Data fra server – connected 3. Udnytter lokale ressourcer 4. Data fra flere kilder 5. Offline

Smart Clients • Hvad? • Hvorfor? 1. Automatisk opdatering 2. Bruger arbejder i kendt brugergrænseflade 3. Nemt at vedligeholde og distribuere.

Case Erhvervs- og Selskabsstyrelsen: Digitalt Forvaltningstjek

Baggrund Udgangspunkt • Femtedel af alle nye love indeholder barrierer, som gør, at de ikke kan forvaltes digitalt. –krav om skriftlig underskrift – som ikke er specificeret som digital signatur. –indlevering af papirblanketter. –krav om mundtlighed – eks. krav om fremmøde på offentligt kontor. –Krav om data fra flere kilder - både fra personer og registrer. –skøn – hvor sagsbehandling omfatter en vurdering fra sag til sag. Mål • At minimere administrative byrder for borgere og virksomheder. • At minimere antallet af nye love som ikke kan forvaltes digitalt.

Processen • Lovtilblivelsen –Op til 2 år. –Mange iterationer – godkendelses- og QA rutiner. –Mange informationskilder. • Love udarbejdes i Word.  QA – rutine for sikring af Digital Forvaltning.

Creunas opgave • Skabe et værktøj til lovkoncipisterne. • Nemt og enkelt. • Tynd eller tyk klient? • WIIFM? • Office 2000 (og 97) ?? • Intelligent. • Fremtidssikret. –Arkitektur. –Mulighed for udvidelser.

Løsningen • Applikation kodet i.NET 2.0 –Klient (.incl.net framework) –Wizard install • Bagud-kompatibel til Office 97 • Integreres i Word som en knap i toolbar • Association: Word Stavekontrol • Logik leveres af søge- og sproggodkendelsesmotor via web services –Ordbog –Synonomer –Stemmingsregler –Fuzzy logic

Arkitektur MS Word Klient Service Søgelogik Ordbog Webservice lag MS Word 2007 Task Pane Web NU FREMTID Service Søgelogik Ordbog Webservice lag ??

Hvor kan man bruge Smart Clients? • Kvalitetssikring • Procedurer og processer • Anvendes mange datakilder og forskellige værktøjer?

Hvad med MOSS2007 og Vista? • Windows Presentation Foundation. –Browser baserede ”tykke klienter” –XAML • NET 3.0 framework • Nye brugeroplevelser • Enklere distribution –Udvikling og vedligehold • Rich, Thin Clients = Smart Clients

Ressourcer Case: • Smart Clients • • • • Mads Gustafsen:

Tak for nu! Mads Gustafsen Vi vil gerne blive dygtigere - udfyld venligst evalueringsskemaet