Gruppeorganisering og synlighed

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
SharePoint Codecamp. SharePoint Bruger Gruppe  Intro til dagen, Anders.  Authentication i forbindelse med Apps – Oauth, Low trust/High trust, Mads.
Advertisements

Telos Team Introduktion.
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Sådan finder du rundt på Af Lasse Krarup, webmaster
Den store Tur guide Made by Socom.dk. Den store Tur guide Velkommen til Den store Tur guide •Her kan du: –Oprette nye turer –Tilmelde dig på en tur –Komme.
Den sidste adgangskode du skal huske - Nogensinde
Frivillige it-opgaver i lokalbestyrelsen og i distriktet.
Dagens program Hvad er frivillig.dk Hvordan er frivillig.dk bygget op
Hejnsvigbynet.dk Opdatering med typo3 CMS. •Mål –Deltagere skal kunne oprette og redigere tekst, tabeller og billeder på en underside •Forudsætninger.
Vejledning til Cisco trådløs telefon
Få besked når der sker noget nyt KFUM-Spejderne i Danmark Udarbejdet af Ib Rævdal, 13. april 2009.
- Folkebibliotekernes nye ebogsservice.
Skole- og Kulturforvaltningen Centralbibliotek.dk - det gode arbejdsredskab.
Vejledning i weblog-værktøjet
Videregående pc-vejledning Modul Sik: Sikkerhed Lidt om antivirusprogrammer mm. 60+Bornholm.
Konferencer & Rettigheder FCkursus Februar © 2005 Jan BøghVUCnet: Konferencer & RettighederDias nr.: 2 Indhold 1. Hvorfor skal jeg som lærer kunne.
Introduktion til CMS. Indhold ● Forberedelse af indhold til hjemmeside ● Opsætning af hjemmeside (CMS)
Administration af hkkbhbest.dk Guide til brug ved kursus onsdag den 16. februar 2011.
Adgang til Fællesnettet To grupper af brugere A)Tilknytning til en skole – lærer eller pædagog oprettet på en skoles intranetTilknytning til en skole B)Ikke.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2009.
Bibliotekernes fælles e-læringsportal. Samling af små kurser om hverdags-it Gøre borgerne i stand til at udnytte de digitale muligheder.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret oktober 2012.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret august 2008.
Vejledning i blog-værktøjet WordPress Opdateret februar 2009.
Grundejerforeningen Jægervangen
Vil du se detaljer om en fuldmagt, du har givet?
EPJ-Rekvisition/Svar (RSM)
Aktiv brug af Søften Portalen
Backoffice præsentation
1 Kom i gang med it på IT-Universitetet Introkursus forår 2007.
Generelt om skræddersyede Arbejdsrum og integration
Adgangsstyring og brugeradm.
HHX og HTX i Elevplan Et overblik…..
Oprettelse af Digital Post
Login forside Login.php Glemt kodeord mail Om delekalender.dkKontakt - udeAnnonceringBetingelserHjælp Fase 2 Ny bruger: Se ”Flow: Brugeroprettelse” Login:
Mail på tablet og pc ligger på Kone´s server og kan hentes på adressen
MUS 2012/2013 Medarbejderplan. Hvorfor? Mere og bedre fokus på trivsel og kompetenceudvikling for alle medarbejdere.
Introduktion til © 2013 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Startskærmbilledet i Lync Startskærmbilledet i Lync har fliser i hubben til.
Finde og åbne et chatrum Brug søgefunktionen i Lync til at finde de rum, du har adgang til. 1.I hovedvinduet i Lync skal du klikke på fanen Chatrum. 2.Skriv.
FMOL – intro E2015 AU Library Filip Kruse, Statsbiblioteket
BlueDoc 2.0 (C) 2003 TMA Components Web-integreret Intranet søgemaskine.
Office365 – Bliv klar (få evt
Hvordan kommer vi i gang? HHX og HTX i Elevplan. Medarbejder log-on fra internettet - Elevplanbrugernavn Kontaktlærere: Medarbejdere der i EASY-A knyttes.
Videregående pc-vejledning Modul 07: Elektronisk post 60+Bornholm.
Lion CMS Introduktion Sådan bruger du systemet. Trin 1 Tryk på login knappen Skriv dit brugernavn Skriv dit password Tryk på OK (Login) knappen Du er.
PivotTable i MS Excel Se evt. teksten til opgave 18 kap Start MS Excel og åben filen exped.dbf som du finder på hjemmesiden sammen med denne vejledning.
Oracle Application Express Lektion 2 7. Semester 2008.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
INDFAK2 Rekvirent VELKOMMEN.
Velkommen KEA IT - intro
Aftaler i projekter Oprettelse af aftaler / møder fra Outlook Anders Kragh Jespersen, projektmanager, DGI Lab.
Frivillignettet Adgang via Hjerteforeningens hjemmeside Klik på menu.
Kort gennemgang – der kommer en nærmere beskrivelse på modul 3
Installation af TimeLog Tracker til Outlook
Microsoft® Office Excel® 2007-kursus
Workshop for it-supportere i Moodle og PraxisOnline 23. oktober 2015
GUIDE TIL DELING AF DOKUMENTER
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
GUIDE TIL BRUGEN AF FÆLLESMATERIALER (LÆRER)
GUIDE TIL AFLEVERING AF OPGAVE
PraxisOnline workshop for Pædagogisk X 25. september 2015
GUIDE TIL OPRETTELSE AF LINKS
Modul 07, Elektronisk post
Opret fremmed kursus Blå kurser: Fremmed kurser
GUIDE TIL AFLEVERING AF OPGAVE
CargoCRM Administratorkursus.
GUIDE TIL BRUGEN AF MAPPER I MINE DOKUMENTER
Opsætning.
Anvendelsen af FIP – et værktøj til måling af ledige flygtninge og indvandreres progression i arbejdsmarkedsparathed Vejledning til projektadministrator.
Information om Aula til forældre
Præsentationens transcript:

Gruppeorganisering og synlighed Hjælp til MOBI:DO? support@curaga.dk Se vores andre vejledninger på www.mobido.dk

Formål Denne guide viser hvorledes man kan organisere MOBI:DO med borgere og medarbejder. Når du har fulgt denne guide vil du være i stand til: Oprette grupper Tilføje medlemmer Tilføje guides Opgradere brugere til administrator Samt kende til: 3 metoder at organisere sig med MOBI:DO De 3 niveauer af synlighed

Privat (Vejledning ikke tilgængelig for andre) Synlighed niveau 1 Privat (Vejledning ikke tilgængelig for andre) Kun dig selv (Kræver MOBI:DO app)

Åben (Tilgængelig for andre) Synlighed niveau 2 Åben (Tilgængelig for andre) Alle kan scanne og se vejledningerne (Kræver MOBI:DO app)

Synlighed niveau 3 Gruppeinddeling Alle i gruppen kan scanne og se vejledningerne (Kræver MOBI:DO app)

Gruppeadministration Gruppeadministrationen finder du i under Min MOBI:DO på MOBI:DO PC Generatoren på www.do-mobido.curaga.dk

Organisering af licenser Borger = A Støtte- kontaktperson 1 = B Støtte- kontaktperson 1 = C 1. Metode: B bruger A’s login til at lave vejledninger. 2. Metode: B bruger eget login til at lave vejledninger, vejledninger deles i gruppe med A. (A gøres ikke til administrator) 3. Metode: B laver vejledninger som C også skal kunne bruge. En gruppe oprettes og C tilføjes i gruppen. C gøres til administrator og vil nu kunne redigere listen.

Metode 1 Login med borgerens brugernavn og password Vejledninger laves direkte på borgerens licens

Metode 2 Anvender eget medarbejder-login Opret særskilt gruppe til borger

Metode 2 (forsat) Tilføj borger til gruppen

Metode 2 (forsat) Tilføj den vejledning borger skal have adgang til

Metode 2 (forsat) Vejledningen er nu delt med borger

Metode 3 Anvender eget medarbejder-login Vejledninger deles med medarbejdere

Metode 3 (forsat) Tilføj de enkelte medarbejdere og vejledninger til gruppen, hver medarbejder skal gøres til administrator.

Metode 3 (forsat) Er man administrator i en gruppe, kan man: Se vejledninger delt i gruppen Slette vejledninger delt i gruppen Redigere vejledninger delt i gruppen

Metode 3 Kopier delte vejledninger til egen licens Vælg gruppe Vælg ”Kopier til selv”

Metode 3 (forsat) Vejledningen ligger nu lokalt, og vil ikke overskrive den delte vejledning i gruppen.