En dag med A Vi laver en dag med A – eller måske hellere en hel uge

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Skolebladet Interview med Jakob J- Afstemning- Interview med Rose-Elevernes mening om skolen- Landsbyhuset-Vitser-Gåder-Tegning.
Advertisements

Leg og lektier Idéer til 2-4 piger Alder 4. klasse
Gammelheds-Philosophy
KONFLIKTHÅNDTERING Velkommen! Dias.
Den lille Mads.
Måske er I gode venner i et år,
Du skal vide nogen om blodtrykket, fordi det fortæller noget om hvordan dit hjerte har det. HUSK - at hjertet ikke er til at undvære ligesom bilen.
Mange ord - spillet Lad børnene skrive A – Å på A5 papirer.
Lav design med ord, billeder og meget andet...
Praktiske øvelser Din krops sundhed.
God Jul ? Du behøver ikke at vente til Jul….
Lærings- og praksisfortælling
Modul 3C Ideudvikling med anvendelse af principper som stimuli.
Hva’ ska’ du med en telefon og et nummer når du ikke tør brug det.!
Jeg er flyttemand Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører bus Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Læringsstile og lektier
Hvad gør livet så værdifuldt?
Lærings- og praksisfortællinger:
Velkommen til Jeopardy: Trafiksikkerhed i Øjenhøjde
Advisory board-møde, MDI, den 17. april 2013, Mathilde Hjerrild Carlsen, Holger Højlund Oplevelser fra felten.
Opklar et mord Sæt børnene til selv at skrive usynlige beskeder og beskeder i kode til hinanden. Lav derefter ”mordgåden” med tante Tudse. Print side.
Er mit barn klar til skolestart ?
Sofies dejlige dag.
SJOVE GÆTTERIER Micro Trivial 2 hold.
Min hobby Fornuftig og relevant tekst af emnet:
Taktil – Røre børnene Jeg er god til at huske noget, hvis jeg tegner, mens jeg får det forklaret Jeg er god til at lytte, hvis jeg må pille ved noget imens.
Jeg støtter barnet ved:
Stil et spørgsmål - og lad børnene finde svaret indeni tændstik æsken
Å.
1 Én og én er tre, og jorden den er flad
Dansk 1. klasse.
Brabrand NytårsDysten - En alternativ samarbejdsdyst.
5 min. abs 30 sek. hver.
Hvilken del af spørgsmålet forstod du ikke??
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
BACKUP eller dø! Klik dig frem til næste billede ->
Fortællinger fra kanten
“Hvilken del af ’stille’ forstod du ikke?”. Alle har brug for at føle sig sikker...
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
Overgang fra børnehave til skole/fritidshjem Hyltebjerg Skole
Videreudvikling af ide 2&2
Læs med blyant Sæt streg under de vigtigste
Klik for næste billede eller vent 30 sek. Rando på Bakken.
RUL Grønlænderrulninger. Næsten alle kajakroere ønsker at beherske et rul, men det er ikke alle det lykkes for. Et tilbagevendende problem er ”hoftevrikket”.
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
Mr. Raggys begyndertest. Velkommen til begyndertesten. Vi går 9 hullers slagspil sammen, dig og mig. Jeg stiller dig ét regelspørgsmål på hvert hul. Der.
Mr. Raggys prøveeksamen
Skoleparathed Sunds skole.
Moses 3. del.
Vælg et flaskepost tema. Flaskepost nr.: Tema :________________________________________ Skriv 3 ord: ______________________ ________________________ ____________________.
Ordklasser.
KONTERINGS SPILLET Tietgenskolen, Jan Christiansen.
I dag er det sidste skoledag - hurra, hurra, hurra!
Alsidig personlig udvikling Sociale kompetencer Sproglig udvikling Krop og bevægelse Naturen og naturfænomener Kulturelle udtryksformer og værdier x Læreplans.
En lille fjer For sundheden. Være gavmild Smile.
De drillende abeunger.
Eksamen Fokus på mundtlig eksamen, men siger lidt om skriftlig også…Dagen før, eksamensdagen, roller skr. Eksamen.
Kommunikation Hvad er det og hvordan udvikler vi bedst muligt sproget sammen med vores børn? Hej jeg hedder Mette og er dagtilbuddets sprogvejleder, jeg.
Jeg kører truck Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljørådet for transport og engros
Creative Platform Learning Emne: DEMOKRATI. 22. JA – Vi har lavet en fejl (med kategori og klap) 1.Find sammen to & to med en der har samme sportsinteresser.
031 – Lille Guds barn 1, S1 Lille Guds barn, hvad skader dig? Tænk på din Fader i Himmerig! Han er så rig, han er så god, ingen kan stå hans magt imod.
Cooperative Learning i sprogfagene  Hillerød, Vejle og Aalborg Helle Kirstine Petersen.
Lille Guds barn, hvad skader dig 1 Lille Guds barn! hvad skader dig? Tænk på din Fader i Himmerig! Han er så rig, han er så god, ingen kan stå hans magt.
Højt fra træets grønne top
Lektion 7 Formål med denne lektion er at arbejde videre med klassekulturen, følge op på surveyen og at afrunde lektionsforløbet i Netwerk. Alle rettigheder.
Livsuret Minderne smiler her, mens vi synger om det nu, der bli´r,
Jeg kører lastbil Branchearbejdsmiljøudvalget for transport og engros
Præsentationens transcript:

En dag med A Vi laver en dag med A – eller måske hellere en hel uge A-bevægelsen med hænderne A-bogstavet med kroppen A bogstaver tegner vi i en sandkasse A ord /A ting – finder vi mens vi går en tur A ord skriver vi på asfalt med kridt A ord viser vi med kroppen og gætter (gæt og grimasser) A sætninger skriver vi /hitter vi på A – rim laver vi A sange synger vi A danse – danser vi A figurer tegner vi

A hænder Sig aaaaaa, mens du gnider dig på kinden. Få mere ro i klassen: Lad alle børnene hånd-stave, mens der er ét barn ved tavlen. De viser, at de også kan svaret – men gør det uden at larme. De får lov til at være aktive – og skal ikke blot sidde stille og vente. Se også nyhedsbrevet om ABC hænder, nr. 51

Hvor mange A kan vi skrive i sandkassen? Stå som et A Vær 3 børn om at lave et A på gulvet, mens I ligger ned. Vær 2 børn og lav et A stående. 1 barn laver A bogtavet med kroppen. Hvor mange A’ere kan vi lave i klassen? Hvor mange A kan vi skrive i sandkassen? Hvor mange A eller A-ord kan vi skrive i skolegården med kridt / på tavlen? Træk et A-ord og lav gæt og grimasser (del børnene i 2 hold): ABE - APPELSIN - ANANAS - AGURK - AND - AVIS ALBUE – ARM – ALLIGATOR - AUTOSTOL - ANSIGT - ARV ANTILOPE - ALFABET - AFTENSMAD - AFRIKA - AKVARIE - APOTEK - ARBEJDE - ANTENNE – ASPARGES - ADVOKADO – ANSIGT – ASFALT – ANEMONE - AVIS

A ord der rimer BANE – FANE – KANE ABE – TABE – SKABE DAV – AV – SAV SAVE – STAVE – MAVE – LAVE BAG – TAG – FAG BAGE – TAGE – KAGE ARVE – LARVE – ASKE – DASKE – MASKE – TASKE - VASKE Find så mange I kan….

Tegn alle A-figurerne: ASKEPOT – ALADIN – ANDERS AND – FIND SELV PÅ FLERE!!!

Der var engang en abe den boede i en skov og den ku' svinge sig fra gren til gren og ta' bananer. Såd'n når den - bum - rendte rundt og laved' sjov. Og abens lange hale den ku' den altså sno, så den ku' svinge sig fra gren til gren og uden at holde Såd'n får den - bum fir' bananer to og to. Åh, abe, åh, abe, gid jeg var lissom dig. Snoabe,snoabe, du har altid lov til leg. Der var engang en abe og den var rød og blå. Når den sku' svinge sig fra gren til gren var bagpartiet såd´'n på den - bum - åh, så sjov at kigge på.

A DANSE Spil musik højt og lav stop dans. Når musikken stopper skal du stå som et A – ellers er du ude.

Abeleg - tag ting med tæerne Lad børnene sidde i en rundkreds enten på gulvet eller på stole med bare tæer. Læg en blyant foran hver af dem, og nu skal de allesammen prøve at samle blyanten op med tæerne. Når de har lært det kan opgaven være, at de skal sende den videre til sidemanden med fødderne. Læg nu en banan foran hvert barn og se om de kan samle bananen op med fødderne som en rigtig abekat! (Hvis de har helt rene tæer kan de jo også prøve om de kan skrælle bananen med fødderne). Tip: du kan også prøve at give børnene et stykke papir, som de skal krølle sammen med tæerne. Kilde: www.legekufferten.dk

Stave til A ord på trapper Start nedenfor trappen. Træk et ord (billede). (Giv børnene 3 billeder hver - forskellige) Stav til ordet – og tæl bogstaverne. Gå det antal trin, som der er antal bogstaver. Se hvem der kommer længst.

AND ABE APPELSIN ALFABET ANANAS AVIS

AUTOSTOL ALLIGATOR ANKER ALBUE ANTILOPE ARM

ARTIST AMME ASKE AGURK ANORAK ANSIGT

AFRIKA ANTENNE APOTEK ASPARGES ASFALT AKVARIUM