Adresse*Assistent Få bedre datakvalitet, spar tid og penge

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Trehøje-Pigerne Side 1 Vejledning til brug af hjemmesiden Det er slet ikke så vanskeligt – så brug hjemmesiden flittigt… Det er.
Advertisements

En fremtidssikret planlægningsløsning
[indsæt selv arbejdspladsnavn og dato]
Om eksamen 2011.
DPS Data ApS Få bedre datakvalitet, spar tid og penge - med Adresse*Kontrol Henrik Skalbo DPS Data ApS Blokhusvej 3, DK-2920 Charlottenlund Tlf:
CoDriver Afslut 1 Tastaturet Her kan du få lidt at vide om tastaturet og tasternes funktion. Klik på knapperne nederst til venstre for at bladre frem og.
©Jenny Bohr – Til underviserne Her er valgt at vise filmen ”et liv i kaos”. Hvis kursisterne er unge, kan man vælge en anden film eks. ”det.
Hvordan man logger ind på Dansk ACL database
DAGENS PROGRAM DET PRAKTISKE Kl MODUL  CONSIGNOR’s opbygning i setup  Menuerne i "MAIN"  Tilretning af produktionsskærmbilledet i CONSIGNOR,
Løntermometer° Vedligehold dit lønsystem. Løntermometeret Mange virksomheder oplever, at et ellers godt lønsystem efter nogle år ikke længere har den.
Torbenfeldvej Vallensbæk strand Tlf.: – – dagligt brug af vores hjemmeside •AGEN LYS har en stor og omfattende.
Undervisning og introduktion november 2013
A&B ANALYSEs Danmarkspanel - Foreningen ”Odinstårnet” -
S april 1999www.adresseprojekt.dk Mål og status for adresseprojektet Bent Andersen, KL Morten Lind, KMS.
1 Video-regelquiz - Inkl. svar. 2 I denne lille video-regelquiz bliver I stillet over for ni regelsituationer i slagspil. Hver situation beskrives i en.
17. januar 2009Teknik event i det mørke Jylland III - CacheMate 1 Geocaching med CacheMate  Hvad er CacheMate?  Indlæsning af Cachebeskrivelser  Bruger.
Introduktion til NY SUNDHEDSPOLITIK 28. Februar 2012 kl –
Klik på Aktivér redigering i meddelelseslinjen, Hvis videoerne i kurset ikke afspilles, skal du måske hente QuickTime eller blot skifte til PowerPoint.
– Sådan virker det! Dit elektroniske postsystem Ved Arne Crown Rasmussen
Sådan underviser vi i stavning
SharePoint Bruger Gruppe  Agenda:  13:00 Velkommen  14:30 Carsten Keutmann: Web Part, delegate control m.m.  16:00 Allan Hvam Petersen:
Formularer (Access, del 3)
Databasedesign • Hvad skal man tage højde for: – Hvad skal kunne trækkes UD af databasen – Hvilke data skal IND – Hvilke tabeller og felter skal vi have.
Beskrivelsesværktøjer
Powel Dagene Danmark 20. – 21. Maj 2014
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering
Hvordan bruger jeg First Class konferencerne ?
SQL 1 DDL og DML.
Felter og nøgle-felter (databaser, del 6)
Grunddataprogrammet.
SMUT PAKKE 4 VIDEN OM MOTION.
1. Ordreside: Køretøjerside: Brugereside: Timesedlerside: Beskederside: Oversigtskortside: Themeside: 19.
Statistik.
Digital Post til foreninger Kommunikation mellem det offentlige og din forening.
Kursus om borger.dk og brugen af digital signatur
Introduktion til Access (Access, del 1)
Validering af data (Access, del 7)
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi 2 Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser vores.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
Rapporter (Access, del 5)
Søg på kundes navn. Klik evt. på inaktive eller filialer Vælg når søgeresultaterne fremkommer, et af resultaterne ved at sætte et kryds i boksen, og tryk.
Udskiftning af password på tablet. Åben programmet KONE business channel Hvis du ikke har linket på skærmen, åben en browser og skriv Ssl.kone.com.
SEMINAR I FISKERIETS SERVICEFAG HVAD SKAL DER TIL FOR AT SÆLGE MERE OG DYRERE FISK?
Før du starter, skal du sikre dig at du har en digital signatur. Få den gennem den ansvarlige på afdelingen (gyn:Christel Nielsen), el. bestilbestil 1.
Trivselsundersøgelse og ledelsesevaluering Anæstesiologisk Afdeling Flere ledere
Calc.
1 Algoritme til at løse knude P-center problemet Algoritmen brugte set covering problemet Virker derfor kun til knude problemer Vi vil alligevel bruge.
Data Dictionary (databaser, del 7)
Årsmøde Organisationen Danske Arkiver
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 3 konturer der spilles: op, ned og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand. Melodisk.
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 2 konturer der spilles: op-ned, ned-op og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand.
EASY-A set med usability-konsulentens briller 6. september 2007.
I det følgende er der 20 spørgsmål, hvor du skal afgøre hvilken af 2 konturer der spilles: op-ned, ned-op og ligeud. Alle spørgsmålene har stor afstand.
Rapporter (Access, del 5). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller, og.
Grunde til at jeg elsker dig
© 2012 Microsoft Corporation. Alle rettigheder forbeholdes. Tilføje en kontakt Listen Kontakter gør din kommunikation lettere og gør det muligt for dig.
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm" Oplæg.
Opslagsfelter (Access, del 6). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi er ofte i den situation, at valg af en type for et felt ikke begrænser.
Introduktion til Access (Access, del 1). RHS – Informationsteknologi – Fra design til udvikling Vi ved nu, hvordan vi finder et design for en database,
Et hurtigt indtryk af StandTekst-programmet n Hvorfor standardtekster? n Sagsbehandlere bruger ofte de samme tekster for: u at undgå at opfinde den dybe.
Oprettelse af tabeller (Access, del 2)
OPERATIONEL ANALYSE AF WEBADFÆRD OAW – LEKTIONSGANG 8.
IT for let øvede Modul 5: ”Tekstbehandling ”. Formål KULTUR & FRITIDSHUSET – SKOLEGADE 54 – TLF: Kunne skrive en tekst med store og små bogstaver.
Formularer (Access, del 3). RHS – Informationsteknologi – Udgangspunkt Vi har oprettet en database Vi har defineret en eller flere tabeller Vi.
Sådan anmelder du en skade!
Fornavn Efternavn Fornavn + Efternavn Adresse; Vej, husnr., sal
Præsentationens transcript:

Adresse*Assistent Få bedre datakvalitet, spar tid og penge Henrik Skalbo DPS Data ApS Blokhusvej 3, DK-2920 Charlottenlund Tlf: +45 4364 7522 - hs@dpsdata.dk Ole Olsen Oenslagergade 28 4200 Slagelse Oehlenschlægersgade 28

Introduktion DPS Data har siden 1993 specialiseret sig i arbejdet med kvalitetssikring af kundedatabaser og medlemsregistre Årtiers erfaring med postordre virksomhed har lært os de værste pengeslugere: Fejl i adresse / postnummer - medfører returpost, forsinkede leverancer og ekstra omkostninger Stavefejl - giver unødvendig irritation hos kunderne og dårligt image for virksomheden Uønskede dubletter – kunder oprettet flere gange på grund af forkert stavede adresser

Målgruppen Vore kunder findes blandt; Fælles for vore kunder er: Postordrevirksomheder, Foreninger og medlemsklubber Registre, Tele- og forsyningsselskaber Fælles for vore kunder er: De opretter mange nye kunder som en del af dagligdagen Kundeoprettelsen foretages af flere forskellige personer De ønsker høj kvalitet i kundedatabasen for at undgå dubletter og returpost De bruger værktøjer der effektiviserer kunderegistreringen

Adresse*Assistent Standardiserer adresser i databasen Adresserne staves i overensstemmelse med Indenrigsministeriets officielle vejregister Sikrer korrekt stavning af vejnavn Medvirkende til forbedret image og kundetilfredshed Øger sansynlighed for korrekt postlevering Sikrer korrekt postnummer / by Hermed fjernes en hyppig årsag til returpost Der spares typisk 50-100 kr. hver gang en fejl undgås

Adresse*Assistent Eliminerer problemet med uønskede dubletter Ensartet stavemåde giver mulighed for 100% sikker dubletkontrol Store portobesparelser ved DM-kampagner Kunder kan ikke ”gemme” sig under alias-navne/adresser Forøger tasteoperatør-effektivitet med op til 30% og giver større arbejdsglæde Selv vanskeligt læsbare adresser håndteres hurtigt og sikkert Kvaliteten er i top, også sidst på dagen Muliggør mere effektiv kontrol mod RKI Standardiserede adresser er en forudsætning for en sikker kundeforespørgsel hos RKI

Sådan virker Adresse*Assistent På de følgende slides viser vi nogle af de vigtige funktioner Adresse*Assistenten kan tilføre virksomheden på datafangst tidspunktet Hurtig og sikker kundeoprettelse - normalsituation Oprettelse med bynavn i stedet for postnr Oprettelse hvor hverken by eller postnr kendes Oprettelse af svarkupon med ulæselig adresse Oprettelse med udvidet etageangivelse Integration med dublet-rutine i kundedatabasen

Kundeoprettelse - normal Ny kunde oprettes. Hele adressen skrives i Adresse*Assistentens gule linie – afslut med enter. Programmet kontrollerer nu, at stavning og postnr er korrekt og udfylder derefter adressefelterne automatisk Tast enter og se resultatet

Kundeoprettelse - resultat Adressedata er valideret og overført til de respektive felter Adresse*Assistenten kan desuden automatisk danne en dubletnøgle til brug for dubletkontrol, se nederst i skærmbilledet

Hurtig oprettelse – få tegn En adresseoprettelse kræver ikke mere end de 3 første bogstaver i vejnavnet Det sparer megen tid og letter oprettelsen af vanskelige vejnavne Tast enter og se resultatet Oeh 28 4200

Hurtigoprettelse - resultat Selv vanskelige navne som eksempelvis Oehlenschlægersgade oprettes hurtigt og fejlfrit !!

Bynavn i stedet for postnr I denne situation kendes postnr ikke Adressen oprettes i stedet med angivelse af bynavnet Adresse*Assistenten finder selv det rigtige postnr Indtastede vej- og bynavne rettes automatisk til korrekte Store og små bogstaver Tast enter

Bynavn - resultat Kundens adresse er oprettet fejlfrit Adresse*Assistenten afleverer altid vej- og bynavn med rigtig anvendelse af Store og små bogstaver, uanset skrivemåden i den gule linie

Ukendt by og postnr Her kendes hverken postnr eller bynavn Man ved dog at kunden bor på Sjælland Adresse*Assistenten viser ved oprettelsen de 4 veje i Danmark der begynder med ’Schl’ Den rigtige vej vælges Tast enter for resultat

Ukendt by og postnr - resultat Som ved de øvrige oprettelser er de valgte adressedata indsat i de korrekte felter

Ulæselig svarkupon I dette eksempel kan kun første bogstav: F og Allé tydes på svarkuponen Adresse*Assistenten finder de vejnavne der matcher søgningen Det rigtige vejnavn vælges – tast enter og se resultatet

Ulæselig svarkupon - resultat Når man som i dette eksempel bliver præsenteret for et antal mulige vejnavne, er det let at se, at der stod Frøbels Allé på kuponen

Udvidet etageangivelse Det er enkelt at oprette adresser med udviddet angivelse af opgang, etage, side, mm. Data indtastes blot i den gule linie som de ønskes i det færdige resultat Tast enter for resultatet

Udvidet etage - resultat Alt det du indtastede i den gule linie imellem husnr og postnr, er afleveret i adresselinien Skrevet med Store og små bogstaver nøjagtigt som du skrev det i den gule linie

Integreret dubletkontrol Der er tidligere oprettet en kunde: Ole Olsen på adressen: Oehlenschlægersgade 28 Når oprettelse af O Olsen forsøges vil Adresse*Assistenten finde den tidligere oprettede stamkort 18 på adressen Tast enter og se resultatet

Integreret dubletkontrol Adresse*Assistenten viser dubletten Operatøren kan nu vælge om O Olsen alligevel skal oprettes

Udvalgte referencer