Nordic Entrepreneurship Islands Christian Vintergaard

Slides:



Advertisements
Lignende præsentationer
Tilføj hjælpelinjer: 1.Højreklik et sted i det grå område rundt om dette dias 2.Vælg "Gitter og hjælpelinjer" 3.Vælg "Vis hjælpelinjer på skærm"
Advertisements

Teknik og Miljø - Planlægning og Byggeri Aarhus Kommune •Flemming Meyer •Master of Law, Special Consultant •Municipality of Aarhus •Department of employment.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
Henrik Thomsen COO, Specialist People Foundation.
Tekstslide i punktform Rubrik, helst 1 linje Brug ”Forøg/Formindsk indryk” for at få de forskellige niveauer frem Danish Standards  Signe Annette Boegh.
Animation på teksten Danish Red Cross 1 ss. Animation på teksten Latrines HVEM OG PÅ HVILKEN BAGGRUND TRÆFFER BESLUTNING OM VALG AF MODEL2
Vælg layout 1. Højre klik uden for dit slide 2. Vælg et passende layout fra “drop ned” menuen 3. Bemærk at der findes 4 forskellige farvetemaer du kan.
Social Work at The Street-Level of Employment Policy - Institutional vs. Professional Challenges European Conference on Social Work Research, Bolzano,
Overskrift her Navn på oplægsholder Navn på KU- enhed For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”.
Ung i centrum Historical ”natural recovery” issues: 1.Does ”natural recovery” exist? 2.How common is ” natural recovery”?
Personal Leadership Bachelor of Leisure Management.
Institut for Sprog, Kultur og Æstetik Engelsk, semester, Tekstanalyse og -historie Jens Kirk Session One: "An Introduction to the Analysis,
Informationssøgning Eksempler på nyttige hjemmesider.
Forretning og Ledelse – Lektion 7
Lene Sandholdt & Johan Kulmbach
3. time Her beskæftiger vi os med John F. Sowas forklaring af erfaringsviden. John F. Sowa.
Martin Jørgen Andersen, Project Manager in Nordvand Stormwater discharge to Øresund.
Danmarks Fødevareforskning Do pesticides and manganese affect human health? Henrik Rye Lam Department of Toxicology and Risk Assessment Danish Institute.
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
Learning assessment - For students with mental and behavioral disorders Anders Dræby Sørensen Head of Counselling, Aarhus University Ditte Hessellund Counsellor,
“Planning the agenda for teaching and learning Danish - 1. And 2. grade”
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
1 Pulse check Project Half Double. 2 Pulse Check – let’s start with the baseline 1.Are you confident that your current work is creating impact for the.
GIS and statistical data analysis Copenhagen September 11, 2013.
KØBENHAVNS KOMMUNE Børne- og Ungdomsforvaltningen Socialforvaltningen Inclusion in Copenhagen The Special reform 6 March 2013 Nina Hemmersam, Head of department.
Underoverskrift 17 pkt bold hvid Maks. 2 linjer med respekt for evt logo Indsæt billede >Klik på billedikonet og indsæt billede Efter indsættelse >Højreklik.
For at ændre ”Enhedens navn” og ”Sted og dato”: Klik i menulinjen, vælg ”Indsæt” > ”Sidehoved / Sidefod”. Indføj ”Sted og dato” i feltet for dato og ”Enhedens.
Ledende oversygeplejerske Arne Brehm Høj Afdeling for Operation og Anæstesiologi Sydvestjysk Sygehus.
Tekstniveauer: 1.For at skifte mellem de forskellige tekstniveauer, brug "Forøg list niveau"- knappen i værktøjslinjen "Formatering". 2.For at komme tilbage.
VIS HJÆLPELINJER SOM ER EN HJÆLP VED PLACERING AF LOGO: 1.Højreklik på den aktuelle side og vælg ’gitter og hjælpelinjer’ 2. Sæt kryds ved ’Vis’ tegnehjælpelinjer.
Opdatér dato Vælg >Indsæt >Sidehoved / Sidefod Skriv Måned og År i feltet for dato Vis hjælpelinjer som er en hjælp ved placering af billeder: 1.Højreklik.
THE PARADOX OF NORMALITY – THE RETURN OF NORMALCY AND ITS CONSEQUENCES (NORMALITETENS PARADOKS – NORMALITETENS GENKOMST OG DENS KONSEKVENSER) Dr. Anders.
Hotel Capsis Thessaloniki Capsis Hotel Thessaloniki The largest city hotel in North Greece is located in the city centre and it is featuring a new.
Håndtering af medicin hos borger i eget hjem
Fremtidige muligheder
SCALE-UP DENMARK Tue David Bak Direktør, Innovation & Vækst, Region Sjælland & Formand for Scale-Up Denmark Thank you to the Ambassador, Mrs Louise Jespersen.
Danske Musik- og Kulturskoleledere
IKA e-tænketank 25. August 2016.
Fremtidssalon, 19. april 2017 København år 2040.
Completing secondary education
Dansk HL7 CDA profil til deling af aftaler Data i en aftale
Incidence, risk and resilience for suicide attempts among children and youth born in and living in Denmark in 2007 By MSc. Erik Christiansen.
CENTER FOR KLINISKE RETNINGSLINJER - CLEARINGHOUSE
Sense My City Develco A/S.
Victoria Schiøtz – BPW Norway
Compositional Design Principles “SemiCiv”
Software Testing Software testing.
Denitrification in the root zone
MaaS i Europe Rasmus Lindholm.
Alternative fuels for HDV - Perspectives from the Danish Energy Agency
why this period? why not the same as for the international strategy
Informationsundervisning og læring i en global virksomhed
Hvor er værdien af intern kommunikation?
Unawareness of opportunities = a major barrier to progress
JOB SHADOWING WEEK AT BAGSVAERD KOSTSKOLE OG GYMNASIUM DENMARK
The General Data Protection Regulation
Hvad skal hovedstaden leve af? VP Jørn Henrik Levy Rasmussen
Ændring af IR M&R Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering
Informationsundervisning i en global virksomhed
Danish TUC portal for training
Europæiske udfordringer for planteproduktionen
how to support local and regional Development
Goal number 8: «Decent Work and Economic Growth»
FEANTSA Policy Conference – May 31st 2019
WiseFlow En introduktion i anvendelsen af Wiseflow
DA and the Danish labour market
Præsentationens transcript:

Nordic Entrepreneurship Islands Christian Vintergaard @chr_vintergaard Nordic Entrepreneurship Islands Christian Vintergaard

The Nordic Entrepreneurship Island project Nordic Entrepreneurship Islands is a pre-project in 7 selected Nordic islands with the purpose to: Map and analyse the spread of entrepreneurship education in upper secondary and higher education. Ensure one newly established student business is supported through a micro grant. Analyse the development opportunities and resources for start-ups initiated by students Estimate the expected penetration rate of entrepreneurship education and student start-ups during a 5 year time horizon. The project is based on experience, models, programmes, materials etc. that already exist in the Nordic countries. Særlig analyse på beskæftigelse: I undersøgelsen deltager 89 startups. Heraf 50 startups, der har modtaget et Mikrolegat og en kontrolgruppe på 39 startups, der har fået afslag.

The Nordic Entrepreneurship Island project A pilot-project in 7 selected Nordic islands The project addresses: The demographic, educational and new business venture challenges on the islands. The opportunities and potentials arising from an increased focus on entrepreneurship education and start-up capital for student start-ups on the islands The expected penetration rate of entrepreneurship education and student start-ups during a 5 year time horizon.

Særlig analyse på beskæftigelse: Challenges Depopulation & youth unemployment Most of the Nordic islands in the project are suffering from depopulation - especially young people who have high career aspirations and wishes for a higher education. The Nordic islands also suffer from youth unemployment which in most islands is 2 or 3 times as high as overall unemployment. Few jobs Nordic islands are challenged by having too few jobs, and the companies that disappear are not replaced by new entrepreneurial businesses.   In the Faroe Islands many young people go abroad to study and about half of them never return, presumably because there is a lack of knowledge-intensive workplaces in the Faroe Islands. Existing jobs are replaced by new technologies, new demands etc.   Entrepreneurs & entrepreneurship education Generally, entrepreneurs and innovative employees are missing.   There is currently no widespread entrepreneurship development in the North.   The education system trains the young people to the present (and past jobs) and makes them seek a higher education. Særlig analyse på beskæftigelse: I undersøgelsen deltager 89 startups. Heraf 50 startups, der har modtaget et Mikrolegat og en kontrolgruppe på 39 startups, der har fået afslag.

Særlig analyse på beskæftigelse: Possibilities The number of new entrepreneurs can be influenced by regional and national initiatives.   Entrepreneurs are very immobile "people" (Source: The Danish Business Authority). Entrepreneurship can be affected (relatively cheaply) through education and microfinance to student-run start-ups.   There is evidence that an effort to enhance entrepreneurial competences among young students has a great effect on:   Competence / dissemination.   The number of student start-ups Særlig analyse på beskæftigelse: I undersøgelsen deltager 89 startups. Heraf 50 startups, der har modtaget et Mikrolegat og en kontrolgruppe på 39 startups, der har fået afslag.

Data collection Macro level National strategy Meso level Educational institution strategy Micro level Upper secondary education and VET Tertiary educations – course descriptions and ”Stjernemodel” Cases

General conclusions for all islands The analysis No / limited prior data available for mapping entrepreneurship in the educational sector The definition of entrepreneurship education is defined by The Danish Foundation for Entrepreneurship Findings: Transportation is a big issue Limited implementation of entrepreneurship education Only very few student entrepreneurs Industrial change – from ”living of the land / sea” Awareness of the present challenges Resourceful people No / limited resources for entrepreneurship education No / limited resources for student entrepreneurs No / limited resources for entrepreneurship teachers National and regional strategies have huge impact Great potential on each island Særlig analyse på beskæftigelse: I undersøgelsen deltager 89 startups. Heraf 50 startups, der har modtaget et Mikrolegat og en kontrolgruppe på 39 startups, der har fået afslag.

General conclusions for all islands The development of the penetration rate for entrepreneurship education develops according to an S-curve. 100 % Penetration 0 % Særlig analyse på beskæftigelse: I undersøgelsen deltager 89 startups. Heraf 50 startups, der har modtaget et Mikrolegat og en kontrolgruppe på 39 startups, der har fået afslag. Time

General national recommendations National strategies for entrepreneurship education are important a cross-ministerial collaboration A national operator/ responsible organisation is important Strong stakeholder relations Dedicated budget for development and activities Do not underestimate data – for development in penetration Later: impact studies also become important Entrepreneurship in higher education is the most effective way to foster long-run student start-ups. Support and collaborate with schools on all levels There are only few EE activities for teachers Focus on teacher training from the start EE as a job creator (start-up organisations, incubators) Promote EE The Micro Grants do have an effect, but one should expect a slow start Synergies across the Islands can be great Særlig analyse på beskæftigelse: I undersøgelsen deltager 89 startups. Heraf 50 startups, der har modtaget et Mikrolegat og en kontrolgruppe på 39 startups, der har fået afslag.

Thanks! Mapping of the islands Særlig analyse på beskæftigelse: Danish Foundation for Entrepreneurship Thanks! Særlig analyse på beskæftigelse: I undersøgelsen deltager 89 startups. Heraf 50 startups, der har modtaget et Mikrolegat og en kontrolgruppe på 39 startups, der har fået afslag.

Nordic Entrepreneurship Islands Christian Vintergaard @chr_vintergaard Nordic Entrepreneurship Islands Christian Vintergaard