Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning"— Præsentationens transcript:

1 Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning
Flemming Riishøj Adjunkt Institut for Ledelse & Forvaltning Kick off-møde tirsdag, den 4. februar 2014

2 Indhold og sammenhæng En uddannelse – formelle krav Formål
Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Indhold og sammenhæng En uddannelse – formelle krav Formål At de studerende i en dynamisk vekselvirkning mellem teori og praksis kan arbejde med analyse, refleksion og håndtering af ledelse i og af netværk. Mål Viden og forståelse Skal have viden om forskellige teorier, begreber og metoder om ledelse i og af netværk – identificeret i et videnskabsteoretisk perspektiv og kunne reflektere deres betydninger

3 Institut for Ledelse & Forvaltning
Flemming Riishøj    Færdigheder Skal kunne iagttage og indsamle empiri om ledelse i og af netværk og relatere denne til ledelsesmæssig kontekst og praksis på en relevant måde – og skal kunne vurdere og formidle betydningen af forskellige teorier, begreber og metoder i forhold til empirien i praksis. Kompetencer Skal kunne relatere egen ledelsesmæssig praksis og kontekst til de centrale teorier, begreber og metoder der knytter sig til ledelse af og i netværk i den offentlige opgaveløsning. Skal kunne identificere behov for egne og organisatorisk kompetenceudvikling i forhold til de konkrete kontekster for ledelsesopgaven.

4 Teori & refleksioner i undervisningen Feltarbejde, case & praksis
Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Indhold & sammenhæng Velfærdsnetværk fokus på konkrete, borgerrettede velfærdsydelser og ønsket om at forbedre dem. Innovationsnetværk med fokus på at nå de langsigtede, politiske mål, og gennem nye perspektiver på udfordringerne kan de nye, mulige løsninger opstå - netværket som interaktivt rum for innovativ samskaben af det anderledes mulige Læringsnetværk som led i gensidig læring, transformativ læring og kompetenceudvikling Teori & refleksioner i undervisningen Feltarbejde, case & praksis

5 Eksamensform og vejledning
Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Forholdet mellem teori og praksis – feltarbejde & teori i forløbet Undersøgelser, initiativer, eksperimenter mv. Eksamensform og vejledning Litteratur og læsning

6 Eksamensform og vejledning
Institut for Ledelse & Forvaltning Flemming Riishøj Eksamensform og vejledning Den studerende medbringer en skriftlig disposition (max 1 side) med en redegørelse for casen til eksamen. Redegørelsen for casen indeholder 5 dele: - Kontekstualisering af casen og netværksprojektet - Formulering af en central problemstilling vedrørende netværksledelse i offentlige organisationer, som udspringer af casen og er af særlig interesse for den studerende. - Teorifragmenter fra modulet til belysning af problemstillingen. - Stillingtagen til hvordan den studerende vil iagttage og indsamle empiri om ledelse i og af netværk - Teorifragmenter fra modulet som kvalificerer den studerendes refleksioner over egen kompetenceudvikling i forhold til de/n gennemførte eller fremtidigt mulige netværksproces/ser.

7 Institut for Ledelse & Forvaltning
Flemming Riishøj Hvem er vi - baggrund, organisatorisk placering og hvilket fokus på netværk – et bidrag til design af uddannelsen specifikt Hvilke spørgsmål vil du have svar på ved at deltage i denne uddannelse? Navn: Ansættelse: Uddannelse: Deltagelse i netværk?

8 Institut for Ledelse & Forvaltning
Flemming Riishøj Undervisningsformer, de studerendes deltagelse og kontakt med underviser mellem undervisningsdagene Praktiske informationer og spørgsmål


Download ppt "Netværksledelse i den offentlige opgaveløsning"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google