Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Teoretiske perspektiver på højre side af ICS-trekanten Ida Skytte Jacobsen, cand. psyk, ph.d UCL, Lillebælt Lisbeth Rask, cand.psyk., lektor, Socialfaglig.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Teoretiske perspektiver på højre side af ICS-trekanten Ida Skytte Jacobsen, cand. psyk, ph.d UCL, Lillebælt Lisbeth Rask, cand.psyk., lektor, Socialfaglig."— Præsentationens transcript:

1 Teoretiske perspektiver på højre side af ICS-trekanten Ida Skytte Jacobsen, cand. psyk, ph.d UCL, Lillebælt Lisbeth Rask, cand.psyk., lektor, Socialfaglig Efter- og Videreuddannelse, Metropol, København

2 ICS trekant Højre sides begreber – som refleksionspunkter
Idéen i trekanten: relatere de identificerede udækkede behov til mulige ressourcer i barnets liv og omverden Højre sides begreber: udtrykt i adfærd. Kompetencen til at udvise adfærden på udviklingsfremmende måde for barnet fordrer affektregulering og mentalisering

3 At se trekantens højre side som reflektions punkter

4 Workshoppens første reflektionsspørgsmål?
Hvordan plejer jeg/vi at arbejde med højre side af trekanten? Workshoppens første reflektionsspørgsmål?

5 Mentalisering – en forudsætning for forældre kompetence
Hvor kommer det fra? Hvad indeholder det? Hvordan ser det ud?

6 Mentaliseringskompetence
Sammenhæng til tilknytning og affektregulering. Mentaliseringskompetence udvikles i inter-aktioner Mentaliseringskompetence

7 Forældrekompetencer kan findes hos andre end forældre

8 Socialrådgiverens muligheder for at identificere mentaliseringskomptence
Hvordan spotte tegn, eksempelvis i beskrivelser i underretninger? Hvordan spotte tegn i samtale med barn og i samtale med forældre? Hvordan i observationer af samspil? Fælles spørgsmål


Download ppt "Teoretiske perspektiver på højre side af ICS-trekanten Ida Skytte Jacobsen, cand. psyk, ph.d UCL, Lillebælt Lisbeth Rask, cand.psyk., lektor, Socialfaglig."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google