Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Www.itu.dk 1 Uddannelse på ITU Mads Tofte, Rektor.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Www.itu.dk 1 Uddannelse på ITU Mads Tofte, Rektor."— Præsentationens transcript:

1 www.itu.dk 1 Uddannelse på ITU Mads Tofte, Rektor

2 www.itu.dk 2 Hvad leverer ITU? Forskningsbaserede it-uddannelser (diplom, Master, kandidat, enkeltfag, ph.d.) It-forskning af internationalt format Tæt samarbejde med offentlige og private virksomheder, samt start-ups

3 www.itu.dk 3 Hvad leverer ITU? Forskningsbaserede it-uddannelser (diplom, Master, kandidat, enkeltfag, ph.d.) It-forskning af internationalt format Tæt samarbejde med offentlige og private virksomheder, samt start-ups

4 www.itu.dk 4 Idégrundlaget It handler både om datalogi og om andre fag ITU’s uddannelser er bevidst designet med det hovedformål at give dig langtidsholdbare, efterspurgte kompetencer. Alle ITU’s uddannelser revideres løbende på grundlag af indsamlet data om uddannelsernes styrker og svagheder.

5 www.itu.dk 5 Idégrundlaget It handler både om datalogi og om andre fag ITU’s uddannelser er bevidst designet med det hovedformål at give dig langtidsholdbare, efterspurgte kompetencer. Alle ITU’s uddannelser revideres løbende på grundlag af indsamlet data om uddannelsernes styrker og svagheder.

6 www.itu.dk 6 Design og humaniora Erhverv og samfundsfag Naturvidenskab Fagligt landskab

7 www.itu.dk 7 Software- udvikling og -teknologi Digital design og kommunikation E-Business Medieteknologi og spil Design og humaniora Naturvidenskab Erhverv og samfundsfag It til organisationer Kandidatlinjer (cand. it.)

8 www.itu.dk 8 Forskningens relation til trekanten Science The arts Business

9 www.itu.dk 9 ITU’s forskningsgrupper, 2007 Programming, Logic and Semantics headed by Lars BirkedalProgramming, Logic and SemanticsLars Birkedal Software Development Group headed by Peter SestoftSoftware Development GroupPeter Sestoft Computational Logic and Algorithms headed by Henrik Reif AndersenComputational Logic and AlgorithmsHenrik Reif Andersen Center for Computer Games Research headed by Espen AarsethCenter for Computer Games ResearchEspen Aarseth Design of Organizational IT headed by Finn KensingDesign of Organizational ITFinn Kensing Innovative Communication headed by John Paulin HansenInnovative CommunicationJohn Paulin Hansen

10 www.itu.dk 10 Studenterprojekter og specialer, hvis titel begynder med bogstavet ”A” A framework for developing cacheable dynamic web applications - Thinking caching into the program design.A framework for developing cacheable dynamic web applications - Thinking caching into the program design. Adaptivt Design Ambient Lyddesign Analyse af Rehfeld Partners' foranalysemetode Analyse og Design af Studenter- Sangforeningens hjemmesideAnalyse og Design af Studenter- Sangforeningens hjemmeside Anvendelse af prædefinerede personas ved (re)design af offentlige hjemmesiderAnvendelse af prædefinerede personas ved (re)design af offentlige hjemmesider Applikationsdesign af en lagdelt arkitektur med ASP.NET 2.0Applikationsdesign af en lagdelt arkitektur med ASP.NET 2.0 Applying design patterns with UML Arkitektur og level design til Massively Multiplayer Online GameArkitektur og level design til Massively Multiplayer Online Game

11 www.itu.dk 11 Modulstruktur På hver linje en obligatorisk rygrad, der sikrer, at alle kandidater fra linjen får visse linjespecifikke kompetencer På hver linje valg mellem forskellige specialiseringer

12 www.itu.dk 12 Idégrundlaget It handler både om datalogi og om andre fag ITU’s uddannelser er bevidst designet med det hovedformål at give dig langtidsholdbare, efterspurgte kompetencer. Alle ITU’s uddannelser revideres løbende på grundlag af indsamlet data om uddannelsernes styrker og svagheder.

13 www.itu.dk 13 Kompetenceudvikling kompetencer = det, man skal kunne for at løse en (arbejdsmæssig) opgave. Sørg for, at vi får vores budskab bedst muligt ud ved brug af digitale medier. Specificér sygeplejernes krav til en fælles elektronisk patientjournal Undersøg om firmaets web-site er brugervenligt og giv forslag til, hvordan det om nødvendigt forbedres Programmér et sjovt positionsafhængigt flerbrugerspil til mobiltelefoner Revidér vores it-strategi med henblik på at sikre os bedre mod nedbrud og hackerangreb Find en algoritme, der kan pakke vore containerskibe hurtigst muligt og med mindst muligt spildplads

14 www.itu.dk 14 Åbent Universitet Master: –Master i Softwareudvikling –IT-ledelse –Sundheds-IT Diplom i IT Enkeltfag

15 www.itu.dk 15 Succeskriterier for Åbent Universitet Du skulle gerne lære noget, du ikke vidste i forvejen. Det ny, du lærer, skulle gerne sætte dig i stand til at gøre ting (”løse opgaver”), du ikke er rustet til nu. Du skulle gerne føle, at kompetencetilvæksten har været umagen og udgiften værd.

16 www.itu.dk 16 Kandidatproduktion og kandidatledighed

17 www.itu.dk 17 Nøgletal om ITU’s uddannelser i 2005 265 kandidater (cand. it.) på 5 kandidatlinjer (det er halvdelen af it- kandidatproduktionen i Danmark) 447 personer gennemførte Åbent Universitet enkeltfag 174 gæstestuderende tog i alt 244 kurser på ITU Over 100 bachelorgrader repræsenteret blandt vore studerende 38 % af kandidaterne var kvinder

18 www.itu.dk 18 Idégrundlaget ITU’s uddannelser er bevidst designet med det hovedformål at give dig langtidsholdbare, efterspurgte kompetencer. It handler både om datalogi og om andre fag Alle ITU’s uddannelser revideres løbende på grundlag af indsamlet data om uddannelsernes styrker og svagheder.

19 www.itu.dk 19 Studiernes livscyklus Undervise Indsamle data fra studerende og aftagere Udvikle/ revidere kompetence- beskrivelser og pensum

20 www.itu.dk 20 Underviserne Professorer, lektorer og adjunkter (der både forsker og underviser) Eksterne undervisere med relevant erfaring (der ofte har delt beskæftigelse med en offentlig eller privat virksomhed) Hjælpelærere (der typisk også er studerende) Ph.d.-studerende (der hovedsageligt forsker)

21 www.itu.dk 21 Evalueringsresultater, april 2006 På spørgsmålet “Overordnet konklusion: dette er et kursus, jeg er glad for’’ scorer kurserne i gennemsnit 5,12 (skala: 1 til 6) På spørgsmålet “Overordnet konklusion: dette er en lærer, jeg er glad for’’ scorer lærerne i gennemsnit 5,12 (skala: 1 til 6) På spørgsmålet “Overordnet konklusion: jeg er glad for at læse på ITU scorer ITU i gennemsnit 5,47 (skala: 1 til 6)

22 www.itu.dk 22 Flere evalueringsresultater Plus: godt studiemiljø, dygtige og imødekommende undervisere og ansatte, ordentlig tone, mange relationer til erhvervsliv, god kombination af teori og praksis, fed bygning, gode faciliteter Minus: der er rigtig meget at lave, udfordring at håndtere den store spredning i bachelorgrader og fagudbud.

23 www.itu.dk 23 Hvad kan vi tilbyde? Et meget rigt og spændende fagligt miljø Gode uddannelser og kurser Dygtige og engagerede medarbejdere, der tager dig alvorligt. Et universitet, der udvikler sine uddannelser, selv når det går godt. Studerende er i deres gode ret til at stille krav til deres universitet.

24 www.itu.dk 24 Hvad forventer vi af dig? Toneangivende –Gode evner –At du er grænsesøgende Ansvarlig –Acceptere at ITU stiller krav til dig –Rettidighed Imødekommende –Nysgerrig –Omstillingsparat

25 www.itu.dk 25 Dagens program Programmet er tilgængeligt i papirform Du har to muligheder for at komme til at høre om hver linje/uddannelse Bemærk adjunkt Simon Egenfeldt-Nielsens foredrag ”Seriøse Computerspil – hvad kan man lære af dem” klokken 16:30 i Aud. 1 Benyt lejligheden til at tale med de studerende og færdiguddannede, som er kommet herind i dag som frivillige for at videregive deres erfaringer Benyt lejligheden til at tale med studievejlederne

26 www.itu.dk 26 God fornøjelse!


Download ppt "Www.itu.dk 1 Uddannelse på ITU Mads Tofte, Rektor."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google