Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kompetencekrav, Fase 1 Oversigt over kompetencekrav til deltagerne i Flipped Learning.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kompetencekrav, Fase 1 Oversigt over kompetencekrav til deltagerne i Flipped Learning."— Præsentationens transcript:

1 Kompetencekrav, Fase 1 Oversigt over kompetencekrav til deltagerne i Flipped Learning

2 1. Have kendskab til grundlæggende faser i et Flipped Learning-forløb  Se fx https://akubsch.wikispaces.com/https://akubsch.wikispaces.com/  Se også ”En videoskabelon”, s. 118 ff i Hachmann, R., & Holmboe, P. (2014). Flipped Learning - mere end bare video. Odense: Nyt Teknisk Forlag.

3 2. Have kendskab til forskellige typer af videoer  Distribuerede læringsressourcer (formidling)  Distribuerede læringsressourcer rummer informative, instruktive videoer samt kort- og animationsfilm. For dem alle gælder, at de er direkte tilrettelagt med henblik på at kunne blive distribueret. (s. 105)  Videoernes primære formål er, at eleverne tilegner sig viden eller baggrundsviden, som senere skal bruges i en læringsaktivitet. Anskuet en smule snævert er videoerne her i virkeligheden en remediering af fx manualer, artikler, bøger eller vejledninger og ender med at være en slags ”kogebøger” med trin for trin-anvisninger eller med nøje afmålt fagligt indhold. (s. 108)  Refleksionsbaserede produkter (produktion)  Refleksionsbaserede videoer fokuserer primært på elevens omskabelse af det faglige stof til forståelse og viden. Eleven bruger således det at skabe en multimodal tekst, som fx videoen, til at forklare, operationalisere og reflektere over det, der er lært. Refleksionsbaserede videoer giver både eleverne og læreren mulighed for at se tegn på læring. (s. 110)  Dokumentation af afholdte aktiviteter (dokumentation)  Dokumentation er en videooptagelse af en aktivitet. Aktiviteten kan foregå i et fysisk rum, eller den kan foregå virtuelt i fx et videokonferencesystem, et webinar eller andet, som er båret af internettet. (s. 109)  Kilde: Hachmann, R., & Holmboe, P. (2014). Flipped Learning - mere end bare video. Odense: Nyt Teknisk Forlag.

4 3. Kunne reflektere over fordele og ulemper ved at anvende Flipped Learning i egne fag  Hvad er fordele/ulemper i forhold til formidling af fagligt indhold?  Hvad er fordele/ulemper i forhold til elevens anvendelse og forståelse af videoformidling af indhold?  Hvad er fordele/ulemper i forhold til undervisning/læringsaktiviteter, hvortil videoen knytter sig?  Hvad er fordele/ulemper i forhold til lærerens arbejde og forberedelse af videoer og undervisning/læringsaktiviteter  Andet?

5 4. Have færdigheder i at anvende Screencast- O-Matic til at optage en læringsvideo med  Screencast-O-Matic har en sit eget flipped learning rum – vejledningsvideoer, der beskriver o viser, hvordan, hvordan softwaren anvendes til skærmoptagelse: http://som.screencasthost.com/channels/cXhI3EVTh http://som.screencasthost.com/channels/cXhI3EVTh

6 5. Have færdigheder i at uploade og dele videoer med elever, så elever nemt og hurtigt kan tilgå videoerne  http://youtu.be/wzfCEZbU1A0 http://youtu.be/wzfCEZbU1A0  Eller på https://akubsch.wikispaces.com/

7 6. Have færdigheder i at fremstille et online spørgeskema i tilknytning til læringsvideoen og dele den med eleverne  https://www.youtube.com/watch?v=Ax6DGaR-XPc https://www.youtube.com/watch?v=Ax6DGaR-XPc


Download ppt "Kompetencekrav, Fase 1 Oversigt over kompetencekrav til deltagerne i Flipped Learning."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google