Download præsentationen
Offentliggjort afBo Therkildsen Redigeret for ca. et år siden
1
It og elevaktivering Workshop på Egaa Gymnasium d.22.11.12
4. Runde: Udvikling af pædagogisk anvendelse af it i de gymnasiale uddannelser Linda Sendrup Nærum Gymnasium
2
Projekt: Flipped Classroom Elevrollen i spil
Spørgsmål: Hvordan motiverer vi eleverne derhjemme og i timerne? Er svaret: Et lektiefrit gymnasium eller en nytænkning af lektielæsning og elevtid?
3
Det ”omvendte” klasseværelse
Traditionel uv: Lærerens gennemgang af stoffet efterfulgt af elevernes arbejde med det gennemgåede stof. Problemfelter: Eleverne er på facebook e.l. under gennemgangen og når ikke langt under deres eget arbejde. Omvendt: Lærerens gennemgang ses derhjemme, der arbejdes med elevaktiverende arbejdsformer i klassen og der arbejdes mere med skriftlighed
4
Hvad gør eleverne derhjemme?
Ser videoer med egen eller andre lærere, forbereder spørgsmål til stoffet eller besvarer spørgsmål Ser videoer med andre elever-giver respons Ser screencasts med lærergennemgang e.l
5
Hvad gør eleverne i klassen?
Stiller spørgsmål eller fortæller om deres besvarelser Laver gruppearbejde og projektarbejde-autenciteten øges Træner opgaver med Moodle e.l. Undervisningsdifferentierings muligheder CL- variation og ansvarlighed Laver it-produkter videoer o.l Får hjælp til skriftlige opgaver+inddragelse af ny skriftlighed
6
Lærerrollen? Bruger/fremstiller videoer/screencasts
Er vejleder og i gangsætter i det aktive klasseværelse og evt. uden for klasseværelset, opsamling og respons skal nytænkes Betragter videoen som fuld erstatning for gennemgangen Stilladserings mulighederne øges Forberedelsen er anderledes
7
It-værktøjer Explain Everything- App til Ipad Camtasia JING
Screencast-o-matic SMART-pen SMARTphones+YouTube
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.