Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afFrida Ravn Redigeret for ca. et år siden
1
Facebook 2014 Byrådscentrets personalemøde 4. april 2014
2
Derfor er HTK på Facebook! Kommunikationsstrategiske mål At inddrage borgerne i lokaldemokratiet - fx ved at bruge Facebook i debatter, politikudvikling og ved at webstreame Byrådsmøder med mulighed for debat på Facebook At understøtte service til borgerne – især digital selvbetjening - fx ved at minde om pasbestilling, skoleindskrivning osv. At brande kommunen. - fx ved at fortælle små og store gode historier fra HTK At nå de unge. - fx med unge-Facebook
4
Retningslinjer
6
EKSEMPLER PÅ OPSLAG
8
Hvordan virker Facebook? Algoritme/EdgeRank –Strømmen af nyheder og opslag – Det sorteres for modtageren Fra 10% til 1% Interaktionsfrekvens –Procentvis interaktion i forhold til opslag Reach –Den mænge personer vi når Hvorfor viser Facebook det ikke til alle vores fans? Vi rammer flest mulige borgere ved at have fokus på disse tre punkter.
9
Derfor en aprilsnar Vi opnår god reach Vi får høj inteaktionsfrekvens DERFOR: Opfylder vi indirekte de kom.strategiske mål
10
7 opslag I marts måned havde vi 14 opslag i to forskellige kategoriseringer
15
To nye tiltag på Facebook - Der har til formål at imødekomme facebooks præmisser og vores kom.strategiske mål
16
Nye tiltag på Facebook Onsdags-quiz/hjernegymnastik –Historiske spørgsmål fra egnen Møde med Lars fra lokalarkivet = Brugerinddragelse i form af dialog og gætning. Formål: At interagere med brugerne, opnå bedre reach og interaktionsfrekvens samtidig med at kommunens skjulte og gamle steder brandes. Bonus: Borgere vil genkende og glæde sig til ugens quiz.
17
Nye tiltag på Facebook Månedens ”person” –10 faste spørgsmål – Evt. et enkelt der kan ændres af borgerne. –Borgerne er med til at bestemme næste måneds personlighed. Hvem vil du gerne høre om i næste mdr. og hvad ville du spørge vedkommende om? = Brugerinddragelse i form af medredaktion Formål: At interagere med brugerne, opnå bedre reach og interaktionsfrekvens samtidig med at kommunens gode historier og personligheder er med til at brande os. Bonus: Udbrede kendskabet til de ukendte personligheder der bidrager til Høje-Taastrup.
19
MED-drøftelse Kan I genkende udfordringerne? Har I selv tilsvarende eksempler? Hvis ja: Hvilke? Har I brug for nogle initiativer/vedtagelser fra HovedUdvalget? Hvis vi udformer en overordnet politik: Hvad synes I, at den skal indeholde af temaer?”
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.