Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

KiMs – Maj 2012 1 KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "KiMs – Maj 2012 1 KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012."— Præsentationens transcript:

1 KiMs – Maj KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012

2 KiMs – Maj OM UNDERSØGELSEN

3 KiMs – Maj Metode Undersøgelsen er foretaget som en unbranded hall-test med 201 interviews i Bilka, Odense. Afslutningsvis fik deltagerne forevist 9 billeder af forskellige franske kartofler. Univers Målgruppen for undersøgelsen var personer mellem 13 og 60 år, som spiser chips og snack minimum 1 gang om måneden. Stikprøve 201 personer deltog i undersøgelsen. Tidsperiode Dataindsamling er foretaget fra d. 26. – 30. april Vægtning De indsamlede data i undersøgelsen er ikke vægtet.

4 KiMs – Maj DELTAGERNE I UNDERSØGELSEN

5 KiMs – Maj Deltagernes køn Læsevejledning: Figuren viser deltagernes køn. Af figuren fremgår det, at 49,8% af deltagerne er mænd. (n=201)

6 KiMs – Maj Deltagernes alder Læsevejledning: Figuren viser deltagernes alder. Af figuren fremgår det, at 32,8% af deltagerne er under 30 år. (n=201)

7 KiMs – Maj Hvor ofte spiser deltagerne chips og snacks? Læsevejledning: Figuren viser, hvor ofte deltagerne spiser chips og snacks. Af figuren fremgår det, at 16,4% af deltagerne spiser chips og snacks flere gange om ugen. (n=201)

8 KiMs – Maj RESULTAT AF UNDERSØGELSE

9 KiMs – Maj Unbranded test

10 10 Resultat Hvordan vurderer man smagen på de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne vurderer smagen på de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 25,4% vurderer smagen på KiMs som meget god. (n=201) KiMs er den klare vinder, når det gælder smag. De øvrige brands ligger meget tæt på hinanden, men alle et godt stykke efter KiMs. KiMs – Maj 2012

11 11 Resultat Hvordan vurderer man smagen på de forskellige varianter - gennemsnit? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne i gennemsnit vurderer smagen på de forskellige varianter. Af figuren fremgår det, at KiMs opnår et gennemsnit på 3,75 i 2012, hvor 1 er meget dårlig og 5 er meget god. (n=201) Gennemsnittet viser, at KiMs er deltagernes klare favorit, når det gælder smag. KiMs – Maj 2012

12 12 Resultat Hvordan vurderer man sprødheden på de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne vurderer sprødheden på de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 59,2% vurderer sprødheden på KiMs som meget god. (n=201) Også når det gælder sprødhed er KiMs vinder, med Lays, Taffel og Scottie umiddelbart efter og sidst Crispy. KiMs – Maj 2012

13 13 Resultat Hvordan vurderer man sprødheden på de forskellige varianter - gennemsnit? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne i gennemsnit vurderer sprødheden på de forskellige varianter. Af figuren fremgår det, at KiMs opnår et gennemsnit på 4,53 i 2012, hvor 1 er meget dårlig og 5 er meget god. (n=201) På gennemsnittet er KiMs klar testvinder, når det gælder sprødhed. KiMs – Maj 2012

14 14 Resultat Hvordan vurderer man udseendet på de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne vurderer udseendet på de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 41,8% vurderer udseendet på KiMs som meget god. (n=201) KiMs er den klare vinder med hensyn til udseende på chipsene, mens de resterende brands ligger meget lige, dog med Taffel klart sidst. KiMs – Maj 2012

15 15 Resultat Hvordan vurderer man udseendet på de forskellige varianter - gennemsnit? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne i gennemsnit vurderer udseendet på de forskellige varianter. Af figuren fremgår det, at KiMs opnår et gennemsnit på 4,13 i 2012, hvor 1 er meget dårlig og 5 er meget god. (n=201) Gennemsnittet viser tydeligt, at KiMs er klar testvinder, når det gælder udseende. KiMs – Maj 2012

16 16 Resultat Hvordan vurderer man salt-niveauet/mængden på de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne vurderer salt-niveauet/mængden på de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 81,6% vurderer krydderistyrken på KiMs som tilpas. (n=201) KiMs vinder på saltniveau. De øvrige brands ligger forholdsvis lige og har en tendens til ikke at være saltet nok. KiMs – Maj 2012

17 17 Resultat Hvordan vurderer man salt-niveauet/mængden på de forskellige varianter - gennemsnit? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne i gennemsnit vurderer salt-niveauet/mængden på de forskellige varianter. Af figuren fremgår det, at KiMs opnår et gennemsnit på 3,02, hvor 1 er alt for lidt, 3 er tilpas og 5 er alt for meget. (n=201) Gennemsnittet viser, at KiMs i 2012 er klart tættest på at ramme den optimale saltmængde, som er 3,00. KiMs – Maj 2012

18 18 Resultat Hvordan rangordner man de forskellige varianter? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne rangordner de fem varianter. Af figuren fremgår det, at 49,8% syntes bedst om KiMs. (n=201) KiMs er uden tvivl testvinder. Næsten halvdelen af deltagerne angiver KiMs som de bedste franske kartofler i testen. De øvrige brands ligger forholdsvis tæt. Det er meget ligeligt fordelt mellem de forskellige aldersgrupper, når respondenter skal pege på den bedste variant. Der er dog en tendens til at de unge (13-30 år) generelt foretrækker KiMs fremfor de ældre. De unge vurderer, at KiMs er væsentligt bedre på smag, sprødhed og udseende. Desuden er der flere unge som har KiMs som favorit. KiMs – Maj 2012

19 19 Resultat Hvordan rangordner man de forskellige varianter? (Pointsystem) Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagerne rangordner de fem varianter. Varianten modtager 5 point for at være bedst chips. 4 point for næstbedste chips osv. Af figuren fremgår det, at KiMs med 817 point er den som respondenterne samlet synes bedst om i (n=201) KiMs – Maj 2012 Figuren viser, at KiMs er den klare vinder. Desuden kan vi se, at KiMs har lagt yderligere afstand til sine konkurrenter i 2012 ift I 2009 var Lays ikke så langt fra KiMs, men i 2012 er Lays distanceret kraftigt

20 KiMs – Maj Branded test

21 21 Resultat Deltagerne blev vist følgende KiMs – Maj 2012

22 22 Resultat Hvordan er deltagernes kendskab til/forbrug af de forskellige Franske Kartoffel varianter, som de blev vist? Læsevejledning: Figuren viser, hvordan deltagernes kendskab og forbrug af forskellige Franske Kartoffel-brands er. Af figuren fremgår det, at 39,3% har smagt KiMs og har KiMs som favorit. (n=201) Denne figur slår helt tydeligt fast at KiMs er danskernes favorit, når det gælder franske kartofler. Mere end hver 3. dansker har KiMs’ Franske Kartofler som deres favorit,og næsten 70% af danskerne synes godt om KiMs. Disse tal er langt lavere for nummer to: Taffel Chips og nummer tre: Lays. I forhold til 2009 har KiMs styrket sin position kraftigt, mens billedet for de resterende brands er nogenlunde det samme. Andelen af dem, der har KiMs som favorit er gået fra 18,6% til 39,3%. KiMs – Maj 2012


Download ppt "KiMs – Maj 2012 1 KiMs SMAGSTEST - franske kartofler - Maj 2012."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google