Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Innovation Camp uge 46 Innovation og entreprenørskab René Meyer Erhvervskonsulent, Norddjurs Kommune Cand. Mag. i Oplevelsesøkonomi, Aarhus Universitet.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Innovation Camp uge 46 Innovation og entreprenørskab René Meyer Erhvervskonsulent, Norddjurs Kommune Cand. Mag. i Oplevelsesøkonomi, Aarhus Universitet."— Præsentationens transcript:

1 Innovation Camp uge 46 Innovation og entreprenørskab René Meyer Erhvervskonsulent, Norddjurs Kommune Cand. Mag. i Oplevelsesøkonomi, Aarhus Universitet

2 Innovation og entreprenørskab Fastholde levestandard og velfærd Etablere nye virksomeheder, som finder og opfinder nye produkter, som kan sælges over hele verden, og skaber arbejdspladser i Danmark

3 Innovation og entreprenørskab Innovation er: Viden omsat til værdi for andre Entreprenørskab er: Evnen til at iværksætte forandrende handlinger, som har værdi for andre

4 Innovation og entreprenørskab Det handler om iværksætteri!

5 Innovation og entreprenørskab

6

7 De 4 iværksættertyper Den vækstpotentielle iværksætter Den projektorienterede iværksætter Livsstilsiværksætteren Den traditionelle iværksætter http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikl er/2/hvilken-ivaerksaettertype-er-du-96/ http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikl er/2/hvilken-ivaerksaettertype-er-du-96/

8 Innovation og entreprenørskab Den vækstpotentielle iværksætter Ambitiøse og målrettede iværksættere, der satser alt på at realisere sit projekt i stor skala. Sådan kender man en vækstorienteret iværksætter. Men virkeligheden står ikke altid mål med vurderingen af markedets størrelse, og der er ofte en tendens til at fokusere for meget på produktet og for lidt på organisation og marked.

9 Innovation og entreprenørskab Den projektorienterede iværksætter Stor faglig viden, f.eks. inden for et humanistisk fagområde, og lyst til at gøre det bedre end sin arbejdsgiver. Det får projektorienterede iværksættere på banen. De har brug for at få styr på, hvad de helt præcist skal sælge, og hvad det skal koste – og skal ofte animeres til at have større økonomiske ambitioner på virksomhedens vegne.

10 Innovation og entreprenørskab Livsstilsiværksætteren Livet er andet end forretninger for livsstilsiværksætteren. Virksomheden startes ofte på et kreativt gen, af kærlighed til emnet eller som en etisk nødvendighed. Det kan være svært at leve af virksomheden, men småt kan også være godt nok for denne type iværksætter.

11 Innovation og entreprenørskab Den traditionelle iværksætter En traditionel iværksætter har en god faglig uddannelse – og vil lige så gerne tjene pengene selv som putte dem i mesters lomme. Og hvor svært ka’ det være at starte en virksomhed? En del traditionelle iværksættere ender i øvrigt som vækstvirksomheder.

12 Innovation og entreprenørskab Brugerdreven innovation -Brugere som: -Eksperter -Udviklere -Testere

13 Innovation og entreprenørskab De skal bruge jeres produkt!

14 Innovation og entreprenørskab Men… “If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” Henry Ford

15 Innovation og entreprenørskab

16

17 Tak for i dag og god arbejdslyst!


Download ppt "Innovation Camp uge 46 Innovation og entreprenørskab René Meyer Erhvervskonsulent, Norddjurs Kommune Cand. Mag. i Oplevelsesøkonomi, Aarhus Universitet."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google