Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement"— Præsentationens transcript:

1 Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement
Kreativitet Helhed Trivsel Fællesskab og samhørighed

2 Værdier for Hylleholt Skole formuleret af skolebestyrelsen d. 9. nov
Engagement: den glæde, der er forbundet med at være en del af lærings- og undervisningsmiljøet på Hylleholt Skole; følelsen af at ens indsats gør en forskel. Engagement opstår når der skabes mulighed for fysisk såvel som psykisk at deltage i og forpligte sig inden for et område af værdi for skolen Aktiv deltagen Skabe udvikling Vedholdenhed i arbejdet Give plads til fordybelse Fællesskab og samhørighed: når der tænkes og handles under hensyntagen til den enkelte og fællesskabet At man ikke er bange for at sige fra, hvis der er en opgave, man ikke magter At gøre sit bedste for at undgå fejl, men acceptere at det kan ske Tage konsekvens af handlinger og erkende sit ansvar At gøre sit bedste for at sikre et fysisk og psykisk godt arbejdsmiljø Kendskab til og interesse for hinanden Accept af og given plads til hinandens forskellighed, og gøre vores bedste for at være åbne over for, forstå og lære af hinanden Loyalitet over for fælles spilleregler Respekt: at udvise anerkendelse af mangfoldighed, forskellighed og af andres og eget værd Bevidsthed om at dialog er et vigtigt redskab Lytte til andres mening før man træffer en beslutning Se forskellighed som en styrke og en mulighed for at blive inspireret og lære af hinanden Anerkende at der er mange måder at lære og være på Klart, entydigt og værdigt sprog Trivsel: at føle sig værdsat, respekteret og holdt af som den man er; en følelse af at høre til. Møde tilpas udfordring Arbejde med tydelige mål og krav, der følges op Arbejdet byder på mulighed for handling i en atmosfære af tillid og tryghed Arbejdsglæde, man kan lide det man laver, fordi det giver mening Mulighed for at den enkelte kan udvikle sig fagligt og socialt Tydelige rammer; fysiske såvel som psykiske At have betydning for andre Vi tager ansvar for at andre er trygge i hverdagen Helhed: den sammenhæng, der er nødvendig for at enkeltdelene kan knyttes sammen til én helhed. Længere sammenhængende forløb til sikring af grundlæggende færdigheder og fordybelse Sikkerhed og tryghed ved samarbejde og arbejdsgange Balance mellem kompleksiteten og enkeltheden i hverdagen Klart definerede arbejdsgange Kreativitet: eksperimenterende og musisk tilgang til arbejdet, evnen til at finde på og skabe. Se muligheder - også i begrænsninger Nysgerrighed og nytænkning Alternative tilgange til undervisningen Faglighed og udvikling: et miljø, der skaber plads til udvikling, er præget af helhed og overskuelighed samt en bevidsthed om, at udvikling ofte forudsætter afvikling. Udvikling af viden og kompetencer inden for alle fag Dybde i faget medfører erkendelse og bevidsthed Evnen til at anvende færdigheder i relevante sammenhæng Der arbejdes med konkrete mål for læring, socialt såvel som fagligt Videndeling

3 Engagement: Den glæde, der er forbundet med at være en del af lærings- og undervisningsmiljøet på Hylleholt Skole; følelsen af at ens indsats gør en forskel. Engagement opstår når der skabes mulighed for fysisk såvel som psykisk at deltage i og forpligte sig inden for et område af værdi for skolen Aktiv deltagen Skabe udvikling Vedholdenhed i arbejdet Give plads til fordybelse

4 Respekt: At udvise anerkendelse af mangfoldighed, forskellighed og af andres og eget værd Bevidsthed om at dialog er et vigtigt redskab Lytte til andres mening før man træffer en beslutning Se forskellighed som en styrke og en mulighed for at blive inspireret og lære af hinanden Anerkende at der er mange måder at lære og være på Klart, entydigt og værdigt sprog

5 Faglighed og udvikling:
Et miljø, der skaber plads til udvikling, er præget af helhed og overskuelighed samt en bevidsthed om, at udvikling ofte forudsætter afvikling. Udvikling af viden og kompetencer inden for alle fag Dybde i faget medfører erkendelse og bevidsthed Evnen til at anvende færdigheder i relevante sammenhæng Der arbejdes med konkrete mål for læring, socialt såvel som fagligt Videndeling

6 Kreativitet: Eksperimenterende og musisk tilgang til arbejdet, evnen til at finde på og skabe. Se muligheder - også i begrænsninger Nysgerrighed og nytænkning Alternative tilgange til undervisningen

7 Trivsel: At føle sig værdsat, respekteret og holdt af som den man er; en følelse af at høre til. Møde tilpas udfordring Arbejde med tydelige mål og krav, der følges op Arbejdet byder på mulighed for handling i en atmosfære af tillid og tryghed Arbejdsglæde, man kan lide det man laver, fordi det giver mening Mulighed for at den enkelte kan udvikle sig fagligt og socialt Tydelige rammer; fysiske såvel som psykiske At have betydning for andre Vi tager ansvar for at andre er trygge i hverdagen

8 Fællesskab og samhørighed:
Når der tænkes og handles under hensyntagen til den enkelte og fællesskabet At man ikke er bange for at sige fra, hvis der er en opgave, man ikke magter At gøre sit bedste for at undgå fejl, men acceptere at det kan ske Tage konsekvens af handlinger og erkende sit ansvar At gøre sit bedste for at sikre et fysisk og psykisk godt arbejdsmiljø Kendskab til og interesse for hinanden Accept af og given plads til hinandens forskellighed, og gøre vores bedste for at være åbne over for, forstå og lære af hinanden Loyalitet over for fælles spilleregler

9 Helhed: Den sammenhæng, der er nødvendig for at enkeltdelene kan knyttes sammen til én helhed. Længere sammenhængende forløb til sikring af grundlæggende færdigheder og fordybelse Sikkerhed og tryghed ved samarbejde og arbejdsgange Balance mellem kompleksiteten og enkeltheden i hverdagen Klart definerede arbejdsgange


Download ppt "Værdisæt Hylleholt Skole Respekt Faglighed og udvikling Engagement"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google