Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

TURISMEN ANNO 2012. VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "TURISMEN ANNO 2012. VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark."— Præsentationens transcript:

1 TURISMEN ANNO 2012

2 VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark. Få afdækket deres adfærd og præferencer – gerne få inddelt gæsterne i segmenter. Denne kortlægning skal anvendes i strategifasen og tilmed som brugbar viden for os alle. FASE 2 – INTERN ANALYSE – Formål: Mange af jer inddrages i denne analyseproces – en 360 gr. måling. Her er det jeres viden, opfattelse og holdning i forhold til en Sønderjysk destination, der kommer i fokus.

3 RESEARCH SET-UP Databehandling Resultaterne er vejede, så de passer med demografiske variable på køn, alder, region og uddannelse i hhv. Danmark og Tyskland Interview længde Den gennemsnitlige interview længde var 13 minutter på telefon og 7 minutter online Projektteam Undersøgelsen blev gennemført af TNS Gallup i Danmark med Synne Nygård, Senior Research Executive, som projektansvarlig Underleverandør TNS Infratest var underleverandør på feltarbejdet i Tyskland Metode Den anvendte metode var online interview i Danmark og telefoninterview i Tyskland. Interviewperiode Januar 2013 Målgruppe M/K i alder 18+ år i Danmark og Tyskland (Schleswig- Holstein, Hamburg, Niedersachsen, Bremen, og Mecklenburg-Vorpommern) Sample størrelse Sample størrelsen bestod af 1.000 interview i Danmark og 500 interview i Tyskland

4 HOVEDDESTINATIONEN VAR….

5 HVOR LÆNGE BLEV DE….

6 DEN PRIMÆRE OVERNATNINGSFORM VAR…

7 DE REJSTE MED….

8 OG DE HAR TIDLIGERE VÆRET PÅ FERIE I SØNDERJYLLAND…

9 DE REJSTE I MÅNEDERNE…..

10 OG DE FORBINDER EN REJSE TIL SØNDERJYLLAND MED….

11 DET VIGTIGSTE FOR DE DANSKE TURISTER ER… 1. 2. 5. 3. 4.

12 DET VIGTIGSTE FOR DE TYSKE TURISTER…

13 HVOR TILFREDSE ER DE DANSKE TURISTER MED……

14 HVOR TILFREDSE ER DE TYSKE TURISTER MED…..

15 VIGTIGE EGENSKABER VED FERIE…

16 SERVICES VÆGTES HØJT AF DE TYSKE TURISTER….

17 HVAD OPLEVER DE PÅ REJSEN?

18 HVAD VAR AFGØRENDE FOR AT DE VALGTE SØNDERJYLLAND?

19 INFORMATIONSKILDER DE BRUGE FOR AT PLANLÆGGE REJSEN…..

20 HAR DU EN MOBILTELEFON/SMARTPHONE, SOM DU PERSONLIGT BENYTTER?

21 OG DE BENYTTEDE DERES SMARTPHONE TIL FØLGENDE I DERES FERIE?

22 ALT I ALT ER TURISTERNE TILFREDSE

23 OG DE VIL ANBEFALE SØNDERJYLLAND…

24 HVAD KUNNE DE TÆNKE SIG I FREMTIDEN?

25 VIDEN VI KAN TAGE MED HJEM I DAG…. Turisterne forbinder en rejse til Sønderjylland med Afslapning, Historie og ”At komme væk fra hverdagen” Det er loyale turister, der gerne kommer igen og igen Service og det gode værtskab er afgørende for en god rejseoplevelse og der sættes høje krav - specielt af tyskerne Erfaringer, anbefalinger(DE), grænsehandel(DK) og nettet(DE) er afgørende faktorer for at vælge Sønderjylland som feriemål Mere end 50% af tyskerne mener kulturarv og lokalhistorie er vigtige egenskaber for ferien – men kun 13% har kendskab til Sønderjysk historie Synlighed via nettet – portaler, søgninger, hjemmesider mm. – sikrer at I betragtes/overvejes allerede i planlægningsfasen Ca. 50% anvender smartphones på rejsen - Apps, GPS og mobilnet Rejsepakker, weekendsophold og temarejser har specielt interesse blandt de tyske turister Det kan være en fordel at markedsføre attraktioner og oplevelser som en helhed og krydre disse med Sønderjylland positive egenskaber


Download ppt "TURISMEN ANNO 2012. VI INDLEDER PROCESSEN MED ANALYSER FASE 1 – EKSTERN ANALYSE – Formål: Bedre kendskab og forståelse for gæsterne fra Tyskland og Danmark."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google