Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige"— Præsentationens transcript:

1 Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de 15-25 årige
Af Ditte S. Christensen, Emma B. Hansen, Josephine Andersen og Cecilie K.S. Ulfkjær

2 Idé 1: Sms-service Reklamer på busser. Et eksempel på en reklame kunne være.. ”Vil du have info om fede events i Tivoli Friheden, så send en sms med teksten Friheden til 1414” Ca. en uge før og igen et par dage før arrangementet modtager man en sms med nærmere informationer. Der kunne f.eks. stå: ”Kom og hør det fede up-coming band Glasswork til ”Fed Fredag” d. 10/12 08 i Friheden. Vi glæder os til en ”Fed Fredag” sammen med dig!” Det skulle koste alm. sms-takst for forbrugeren

3 Hvorfor sms-service? Sms-service henvender sig stærkt til de unge, da mobilen spiller en vigtig rolle i de unges hverdag. Mange studerende er oftest de årige. Denne målgruppe anvender jævnligt offentlige transportmidler, og derfor ville en bus-reklame for sms-service være relevant for at fange de unges opmærksomhed. Vi kan dermed konkludere, at I i Tivoli Friheden lettere kan finde ud af hvor mange, der anvender jeres arrangementer på baggrund af sms-servicen. På den måde kan I målrette jeres reklamer mod den ønskede målgruppe.

4 Idé 2: Online pakkeløsning
I anledningen af ”Fed Fredag”, kunne man evt. lave en pakkeløsning med én entrébillet og en pizza for 100,- kr. Dette skulle reklameres tydeligt for samme sted, som ”Fed Fredag”-koncerterne (internet + busplakater.) Inde på Tivoli Frihedens hjemmeside, skulle der være mulighed for, at man selv kunne vælge sin pakke udfra et bestemt antal forudbestemte muligheder, som pakkeløsningen tilbyder online. Priserne vil variere alt efter hvilken pakke man vælger.

5 Hvorfor online pakkeløsning?
Pakkeløsningen henvender sig meget til de unge, da det er en nem og billig løsning. Det, at man kan bestille over nettet gør det overskueligt, og man føler, at man får noget for pengene. Der er en stor mulighed for at få en billig løsning på både mad og en koncert-oplevelse. I stedet for at tage flere steder hen på en aften, kan man kompinerer disse to ting. Ustressende og billigt! Unge vil gerne have alt overstået og betalt på én gang, og hvis man ovenikøbet sparer penge, er det et sikkert hit.

6 Idé 3: TV- og radiospots Både på TV og i radioen, skulle der komme små spots, hvor man f.eks. hørte en lille bid af de kunstnere, der skal spille til ugens ”Fed Fredag”. Herefter skulle der komme en hurtig lille reklame for Tivoli Friheden og deres hjemmeside, hvor man kunne finde mere information.

7 Hvorfor TV- og radiospots?
TV- og radiospots ville være meget mere effektivt, end en almindelig ”snakke”-reklame. Der ville være mulighed for at få en forsmag på det band eller den kunstner, der skulle spille den efterfølgende fredag. Reklamespots ville skabe meget mere interesse for ”Fed Fredag”-konceptet, da det kan være svært, blot ud fra et navn at beslutte om man kan lide musikken eller ej. Tusindvis af unge hører radio og ser TV hver eneste dag. Derfor er spots den rigtige måde at fange den unge målgruppe på. I stedet for, at det er en kedelig oplæser, som fortæller om ”Fed Fredag”, ville det fange de unges opmærksomhed mere, med en lille smagsprøve på musikken de kan opleve.


Download ppt "Markedsføring af Tivoli Friheden med henblik på de årige"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google