Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S"— Præsentationens transcript:

1 og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S
Forbrugerpanel og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S

2 Indhold - præsentation
Kort præsentation af mig Kort præsentation af Rose Poultry ROSE Forbrugerpanel Hvorledes anvender vi det? Andre muligheder Faldgruber

3 Eva Nautrup Vestjylland – årgang ’64 Gift – 3 sønner ’96 · ’00 · ’03
Cand.merc. i strategi og ledelse fra AUC suppleret med HD i afsætning ’89 – ’91 Produktchef Nordchoklad ’91 – ’02 Produkt- og marketingchef Royal Greenland ’02 – Marketingchef Rose Poultry

4 Rose Poultry A/S Fusion i ’99 mellem Vinderup Poultry og Skovsgaard Fjerkræslagteri Købte Padborg Fjerkræslagteri i 2002 Danmarks største fjerkræproducent Omsætning ca. 1,5 mia. kr Ca kyllinger dagligt – 70 mill. Årligt Ca. 130 kyllingeproducenter leverer til os Ca. 25% som forædlede produkter Ca.1300 ansatte 5 fabrikker – 3 egne / 2 delvis

5 Udviklingsproces Teknologi ”Tænketank” Udviklingsproces Produkt
Forbrugerpanel Marked: Trends Kunder/forbruger Konkurrenter Leverandør

6 Vejen fra jord til bord Detail Kyllinge- producent Slagteri/
Forbrugerpanel Detail Kyllinge- producent Slagteri/ produktion Forbruger Foodservice

7 Forbrugerpanel Startet op i Danmark marts 2004
Ca medlemmer pr Startet op i Sverige marts 2005 Ca. 212 medlemmer pr Tæller som medlem, når der er svaret på introduktionsspørgeskemaet Nye medlemmer hverves ved: Info på produkter Info i annoncer Konkurrence på den danske hjemmeside Panel for professionelle i DK er opstartet, men har ikke så mange medlemmer endnu

8 Forbrugerpanel/DK statistik

9 Forbrugerpanel/DK statistik

10 Forbrugerpanel Undersøgelsestyper: Produkttest: Spørgeskema/viden:
Spørgeskema (alle) Produkttest (udvalgte – produktpakke + spørgeskema) Produkttest: Produkter sendes til udvalgte paneldeltager Vurdering af koncept/idé, smag, udseende, emballage, pris, m.m. Spørgeskema/viden: Generel adfærd Holdninger til emballager Grill-adfærd Datomærkning Købsadfærd, tilbudsaviser Holdninger til produktnyheder Oprindelsesland Internethandel Svar% 60 – 95%

11 Anvendelse af forskellige kødtyper
Opdateret

12 Tilberedning af kylling
Opdateret

13 Oftest anvendte tilberedning
Opdateret

14 Hvor ofte vælges en nem løsning?
Opdateret

15 Fokus på nye potentialer…
Ovnklare produkter => COOK Sæson produkter => GRILL Semi-convenience => EASY Gæste-/weekend produkter => GOURMET Spiseklar => READY

16 Sortiment – fersk kylling
3. generation 2. generation 1. generation

17 Hvorfor er det aktuelt? Spisevaner, madlavningsvaner, forbrugernes indkøbsadfærd er under forandring Øge forståelsen for situationsbestemt forbrug Øget fokus på differentiering og forædling gør forbrugerviden vigtig Øge den konkurrencemæssige fordel Øget forbrugerviden uden ”filter”

18 Hvordan kan det ellers bruges?
Viden om generelle trend – har det hold i virkeligheden? Holdninger til producenter Effekt af kampagner Måling af præferencer

19 Faldgruber Afspejler ”ønsket” adfærd Faktisk adfærd kan være væsentlig anderledes Kan ikke tage højde for wildcards Panelet er ikke et nøjagtig billede af den samlede forbrugergruppe Kan nem blive ”pro”

20 Spørgsmål? TAK for i dag!


Download ppt "og hvad kan vi bruge det til? v/Eva Nautrup, Rose Poultry A/S"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google