Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

”Velkommen” Vi udvikler og ændrer menneskers indstilling og adfærd!

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "”Velkommen” Vi udvikler og ændrer menneskers indstilling og adfærd!"— Præsentationens transcript:

1 ”Velkommen” Vi udvikler og ændrer menneskers indstilling og adfærd!
Enhver god tur kræver flere skridt! Vi udvikler og ændrer menneskers indstilling og adfærd! Vi udvikler og ændrer menneskers INDSTILLING og ADFÆRD 1

2 Kunder og hvad de siger … Step-Up er eminent til at rykke folks grænser, at få flyttet dem til næste niveau … … rigtig gode til at få teori omsat til praksis ved gode eksempler … … indholdet er perfekt tilpasset til SuperBest butikkerne… Leveret: 300 teamdage 100 lederdage Vores praleplanche, ”det er dem, vi rigtig gerne vil vise” og som vi har lavet længere forløb med. Vi er i mange brancher med mange opgaver, fordi vi arbejder med at implementerer strategier, som allerede er i organisationerne. Vi forholder os ikke til størrelse eller navn. Vi har ca. 120 kunder – store og små, for os er det vigtigt, at virksomhederne VIL udvikle sig. Kort beskrivelse af hvad vi har lavet for de virksomheder på planchen: Multidata (Klaus): Multidata har Coachende ledelse, som deres gennemgående værktøj til træning af mellemledergruppen. Vi har trænet den interne HR-afdeling i CL konceptet. Odense Sport & Event (Klaus): Vi har arbejdet med OSE siden 2008 og arbejder med fusionen mellem OB fodbold og Odense kongrescenter på ledelsesniveau. Vi er en del af OSE´s business netværk. Haucon (Klaus): Mindre virksomhed, der leverer materialer til byggebranchen hvor vi har haft teamdag med hele teamet (12 personer) og direktøren i personlig coaching og på CL. Lego (Balder): Balder kører træning og kommunikation med et team med udgangspunkt i Enneagrammet. NetDesign (Klaus): Vi har arbejdet med NetDesign siden 2004, hvor vi startede med et personligt forløb. Det har siden udviklet sig til udvikling af hele deres mellemlederlag, som vi gennemfører hele deres udvikling af. KMD (Klaus): Vi har haft KMD´s ledere fra kommunikationsafdelingen på CL. Efterfølgende har der været personlige forløb med direktøren og nøglemedarbejdere. Vi har også gennemført en teamdag for afdelingen. Rådet for Større Færdselssikkerhed (Klaus): Vi har gennemført personlig coaching på direktørteamet og været proceskonsulenter på deres strategiseminar. Galderma (Klaus): Startede med et personligt coachingforløb med den nordiske salgschef. Nu skal vi træne deres konsulenter i målrettet kommunikation overfor lægerne(kunderne). Michael har overtaget kunden og er personlig coach for en af salgscheferne. C3 ledelse og Organisation (Klaus): Vi er deres foretrukne leverandør til Powertalks. Arepa (Klaus): Vi har gennemført en 6 mdr. proces med deres 5 mellemledere i forhold til ledelse i en fusion, fastlæggelse af strategi og personlig coaching. Det er Klaus og Peter som har gennemført. BRF Kredit (Ole): Gennemført salgstræning på alle udadvendte medarb., Coaching-træning for lederne, teamdage, åbne præsentationsteknik kurser – Ole kender meget godt! Matas (Ole): Gennemført Powertalks for ledere, Goldmine for alle ledere, Ole er inde over nogle af modulerne i deres salgskoordinatorudd. – Ole kender meget godt! SKAT (Ole): Vores største kunde, gennemført 150 teamdage og 200 coachinger ved fusion skat/kommunerne, åbne kurser på ”ledelse af forskelligheder” og ”Coachende ledelse” ca. 4 af hver om året, mange afdelingsdage. Ole og Klaus kender rigtig godt. DNP (Klaus/Ole): Vi har gennemført flere personlige coachingforløb, og har haft deltagere på Kommunikation & Menneskeforståelse. Herudover over kører Klaus en værdiimplementeringsproces med ledelsen. Logica (klaus): Vi har gennemført intern coachende ledelse i 2008 og skal gennemføre 2 CL forløb i Der er i 2009 skrevet partneraftale, som betyder at vi nu kommer rigtig tæt på organisationen. 727 (Michael): Vi har gennemført 2 interne Kommunikation & Menneskeforståelse. De har været gennemført af Michael og Klaus. GSK (Balder): Balder har gennemført Enneagrammet med sælgerstyrken. Klaus har gennemført et par powertalks for apotekerledere. Coloplast (Balder): Balder har gennemført Enneagrammet i meget stor scale – specielt i produktionsmiljøer. … behagelig direkte og konstruktiv måde, at få alle i teamet til at komme frem til løsninger… … finde de rigtige værktøjer til kursusdeltagerne, så det passede til den enkeltes situation … …Step-Up har en praktisk tilgang til uddannelse – tingene skal prøves… 2

3 Vi tror på, at lederne gør forskellen!
Vigtige pointer: Vi har fokus på mellemlederen, fordi vi tror på, at det er den gruppe, der kan gøre den største forskel i virksomhederne. Vores primære fokus er implementering af virksomhedens strategi, herunder formidling af de refleksioner, medarbejderne kommer med. Implementering: Tidligere har virksomhederne udarbejdet værdi/visions brochurer og sendt dem ud. Eller haft ”smile” kurser for alle i organisationen. Ofte er informationen forsvundet i ledet mellem topledelse og medarbejder. Fremtiden er at gøre mellemlederen ansvarlig for ændringer og forankringer ned i organisationen. Og klæde medarbejderne rigtigt på til opgaverne. Formidling af informationer op i systemet: Det er ligeledes mellemledernes opgave, at skabe tryghed hos topledelse via formidling af refleksioner og antagelser op i systemet. Der, hvor der kan skabes mest for mindst, er at udvikle mellemlederne til opgaven. Det starter og slutter et sted!

4 Forudsætninger for succes!
Mod Har de selvtilliden? ? Motivation Har de motivationen? ? Resultater Vigtige pointer: For at få udvikling ført ud i livet, skal tre parametre opfyldes – Man skal kunne, Man skal ville og Man skal turde. Ofte oplever vi, at personerne kan og vil, men de tør ikke. !!!! Kom med eksempel. Vi bruger Kan, vil og tør udfordringerne til at analysere opgaven. Hvordan får I det bedste resultat med den mindste indsats? EKS: Kan ikke: Hvis en leder ikke kender teorien omkring mennesketyper og hvordan man kommunikere til den enkelte type. Vil ikke: Hvis en leder faktisk ikke er interesseret i at udvikle sine medarbejdere, kan ikke finde værdien ved at gøre det. Tør ikke: Det er på tide, at der skal gives feedback. Lederen vil gerne, men der kommer overspringshandlinger. Væk fra motivationen – ”Hvor tror du jeres udfordring er?” Kompetence Har de færdighederne? ? 4

5 Step-Up's udviklingsstrategi
Ny adfærd Nye resultater Bevidsthed Selvbillede krakelerer SU skaber tillid Mod Personlige udfordringer Personlig strategi Joseph O´conner Jægersoldater Motivation Hvorfor? Aktivere drivkræfter Anthony Robbins Hvor skal vi sætte ind? Værktøjer Kompetence Bevidst inkompetence Aflære, lære nyt, genlære Steven Covey John Kotter

6 Den nuværende situation
Styrker I har en strategi for lederuddannelser. I tager udvikling af medarbejderne seriøst. I ved at en uddannelse for at få succes, skal være praktisk, redskabsorienteret og meget rettet mod ledernes dagligdag – ikke bare en mappe i reolen fuld af værktøjer. I vil ikke bare stille højere krav, men også give lederne træningen og værktøjerne for at kunne leve op til kravene. Udfordringer En del ledere har ikke værktøjskassen til de udfordringer, de har i dag. Der er et stort potentiale i ledernes daglige kommunikation og ledelse. Der sker så mange forandringer i øjeblikket, at det er absolut nødvendigt at lederne kan optimere alle situationer og forandringer. Lederne har ikke tid til lange uddannelser – fokus for mest for mindst! 6

7 Den ønskede situation MÅL VÆRDI Højere ledelseskvalitet.
Styrkelse af lederkompetencer. Endnu bedre udnyttelse af ledernes kompetencer og erfaringer via netværksdannelse. Større udnyttelse af medarbejderpotentialet. Øge motivationen hos den enkelte og i deres team. Styrkelse af ledernes identitet og selvtillid som leder. VÆRDI Højere ledelseskvalitet. Bedre udnyttelse af potentialet. Mere motiverede medarbejdere. Gladere borgere/kunder. Endnu bedre resultater. 7

8 Teamlederuddannelsen!
Evaluering Detailplanlægning og afstemning Hjemmeopgaver Boddy-ordning (Telefonopfølgning) Eksamen Modul 4 2-dages internat Konflikthåndtering og personlig gennem- slagskraft Modul 3 2-dages internat Målrettet kommunikation og motivation Modul 2 2-dages internat Lederroller og lederstil

9 Deltagere: Mål for de 2 dage: Overskrifter: Praktik: Modul 2
2 dages internat Lederroller og lederstil Deltagere: Ca. 16 leder fra X Mål for de 2 dage: Hvad er god ledelse i X? At sikre lederne er bekendte med egne stærke og svage sider At de forholder sig til hvor de har deres eget potentiale som leder i forhold til deres eget team At de bliver mere beviste om mulige lederstile og deres egen Overskrifter: Præsentation af Ole Bødtcher og Step-Up Orientering om forløbet Hvad er god/fantastisk ledelse –hvilke kompetencer kræver det? SWOT på mig selv i forhold til fantastisk ledelse Mig som kulturbærer Min identitet som leder Mit potentiale og mine overbevisninger Min mission som leder Hjemmeopgave Dagen vil bestå af input, teori, praktiske øvelser, små trænings-seancer og refleksion. Hvis der findes medarbejder-analyser på den enkelte leder, skal disse medbringes Praktik: X står for indkaldelse og lokaler. Ole Bødtcher gennemfører de 2 dage

10 Deltagere: Mål for de 2 dage: Overskrifter: Praktik: Modul 3
2 dages internat Målrettet kommunikation og motivation Deltagere: Ca. 16 leder fra X Mål for de 2 dage: Fortsættelse af den røde tråd fra modul 2 At deltagere lærer at optimere deres kommunikation At de bliver bedre til at motivere og undgår at demotivere At deltagerne forholder sig til, hvad, hvornår og hvordan skal jeg arbejde med kommunikation og motivation, når jeg kommer hjem. Blive bedre til at acceptere og arbejde med forskelligheder Overskrifter: Opsamling på hjemmeopgaven og fra sidst Hvornår bruger vi ledelse, feedback og coaching? Situationsbestemt ledelse Motivationsstrategier Assertion Feedback-værktøj Nemt coachingværktøj Hjemmeopgave Dagen vil bestå af input, teori, praktiske øvelser, små trænings-seancer og refleksion. Praktik: X står for indkaldelse og lokaler. Ole Bødtcher gennemfører de 2 dage

11 Deltagere: Mål for de 2 dage: Overskrifter: Praktik: Modul 4
2 dages internat Konflikthåndtering og personlig gennem- slagskraft Deltagere: Ca. 16 leder fra X Mål for de 2 dage: Fortsættelse af den røde tråd fra modul 3 Genkende og håndtere konflikter – gerne inden de opstår At deltagere lærer at håndtere den svære samtale At de får kendskab til de lovmæssige regler omkring afvikling af medarbejdere At de bliver bevidste om deres rolle før, under og efter en konflikt At de efter modulet er klar til at overtage ansvaret for egen og teamet fortsatte udvikling At de får større selvtillid i deres lederrolle Overskrifter: Opsamling på hjemmeopgaven og fra sidst De 6 behov – forstå medarbejderens situation Hvor er mine medarbejdere i dag og hvad skal jeg gøre overfor hvem? Træning Hvordan bevarer jeg min egen energi som leder? Hvilke snublesten har jeg som leder? Problemformulering for endelig opgave Dagen vil bestå af input, teori, praktiske øvelser, små trænings-seancer og refleksion. Praktik: X står for indkaldelse og lokaler. Ole Bødtcher gennemfører de 2 dage

12 Boddy-ordning: (Skal være selvstyrende)
Hjemmeopgaver Boddy-ordning (telefonopfølgning) Målgruppe: Ca. 16 leder fra X Hjemmeopgaver: Skal sikre, at fokus på det indlærte bliver overført til dagligdagen Lederne eller deres chefer stiller opgaven Gør at den enkelte leder til sidst på kurset er tvunget til at forholde sig til, hvor og hvordan han skal arbejde videre med stoffet, når han kommer hjem Boddy-ordning: (Skal være selvstyrende) Skal sikre erfaringsudveksling også imellem modulerne Sikre endnu bedre ledere og ledernetværk i X Nedbryde faggrænser og give større forståelse på tværs Telefonopfølgning og coaching med Step-Up: Sikre at lederen har fokus på hjemmeopgaven, sikre den enkelte leder får vejledning, sparring eller coaching på hans/hendes specifikke udfordringer. Skal være med til at sikre succes Personlig opfølgning egen leder: Sikre egen leder er involveret og tager ansvar. Sikre fortsat fokus på at implementere de nye indsatser, så resultaterne kommer. Sikre fokus i hele organisationen. Sikre processen ikke stopper her. Praktik: Ole Bødtcher ringer uanmeldt til hver enkelt leder. Egen leder kommer uanmeldt forbi. 12

13 Reference I løbet af de seneste 3 år har NetDesign gennemgået en eksplosiv vækst, hvilket har stillet store krav til organisationen. Vi har indført et mellemlederlag og har fra 2005 – 2007 oplevet en medarbejdervækst på ca. 200 % (nu ca. 600). I denne periode har vi sammen med Step-Up succesfuldt gennemført Ildsjæle program, som har været en stor hjælp i integration af de mange nye kolleger. Idet vi indførte et nyt mellemlederlag, som primært blev rekrutteret fra egne rækker, havde vi et behov for mellemlederuddannelse. Sammen med Step-Up har vi udarbejdet et uddannelsesprogram for vores ledere, som vi kalder for ”Målrettet ledelse i NetDesign”. Lederuddannelsen er nomineret til 2½ år og vi er ved sidste semester. Vores ledere har været ekstremt glade for forløbet, som involverer rigtig mange ledelsesværktøjer herunder Coaching, JTI-profil og m.v. Årsagen til at vores samarbejde med Step-Up er så succesfuldt, at både NetDesign og Step-Up har en praktisk tilgang til uddannelse – tingene skal prøves. Konsulenterne fra Step-Up er fulde af energi og godt humør, hvilket giver nogle rigtig gode uddannelsesdage. Efter hvert semester har vi gennemført målinger på tilfredshed og udbytte af uddannelsen og vores tilbagemeldinger har været tårnhøje – og alene på den baggrund kan vi på det varmeste anbefale at drøfte uddannelse med Step-Up. Med venlig hilsen Ulrich Lund HR- & administrationsdirektør NetDesign A/S 13

14 Reference Jeg har via mit job som markedschef i Danske Bank samarbejdet med Ole Bødtcher siden år 2000, hvor opgaverne primært har været at skabe motivation og begejstring hos medarbejdere/ledere der skulle fungere som rollemodeller for andre i forandrings- eller salgsprocesser ud fra Best Practise tankegangen :  ''Gøre de bedste bedre''  og ''Lær af de bedste''. Ole har et meget smittende engagement, er faglig kompetent og har humør/humor og livsglæde der ligeledes smitter andre positivt. Ole er fantastisk til at relatere til hverdagen, både på det faglige og det menneskelige niveau hvor især vaner og rutiner er indfaldsvinklen. Er rigtig god til at få teori omsat til praksis ved gode eksempler der både viser forretningsmuligheder, skaber kundetilfredshed og skaber arbejdsglæde for den enkelte leder/medarbejder og teamet/afdelingen. Ole Bødtcher er god sparring og god til at afdække behov, og tilbyder løsninger, hvor også de øvrige Step Up kollegaers kompetencer benyttes efter principper ''gør det du er bedst til'' Jeg vil give mine bedste anbefalinger til samarbejde med Step-Up og Ole Bødtcher Bjarne Hallstrøm Chefkonsulent i Danske Bank

15 Reference Step-Up/Ole er blevet en vigtig samarbejdspartner i en stor vifte af vores efteruddannelses-programmer. I relation til vores kompetenceudviklingsprogrammer for vores medarbejdere er han en vigtig instruktør på alle niveauer i vores karrierepyramide. I relation til alt vores efteruddannelse af vores frontpersonale i butikkerne – har vi opnået super gode resultater i samarbejde med Ole Bødtcher. Ole er eminent til at rykke folks grænser, at få flyttet dem til næste niveau og bryde med ’ sådan plejer vi da at gøre.’ Vi har haft mere end 1500 personer igennem et forløb med Ole – fordelt over ca. 3 år. Sætter stor pris på at Ole er super operationel, men samtidig kommer han med strategiske betragtninger og input, som er brugbart som sparring til udvikling af fremtidige kurser. Udviser stort nærvær på kurserne og har stor indlevelsesevne i kursisternes virkelighed og deres hverdag. Forstår på en humoristisk måde at få deltagerne til at kigge på sig selv i et nyt perspektiv. Karismatisk person – scenen er Ole’s, han formår virkelig at sætte scenen og få folk draget og involveret. Driftsikker og super professionel at arbejde sammen med. Den grønne bog er blevet brugt som konkurrencegave på vores salgskurser – så der er virkelig blevet gået til stålet. Jeg må seriøst opfordre til at efterfølgeren snart kommer – ikke for på nogen måde at lægge pres på dig Ole. Det bedste ved vores samarbejde er, at enhver udfordring bliver tvistet til positive overraskende vinkler. Et af Oles motto’er er at der altid findes en løsning – og det prøver vi så alle at leve efter. Med venlig hilsen Henrik Dybdahl Michaelsen Og Ulla Søe HR-Direktør Uddannelseskoordinator Matas Matas 15

16 Reference Vi valgte Step-Up, fordi vi havde hørt fra en lignede type virksomhed, at Step-Up var dygtige til at få budskabet om kundeservice og mersalg ud til alle typer medarbejdere. Og da vi i SuperBest har mange typer medarbejdere, er det vigtigt, at alle er motiverede og klar til service. SuperBest kæden er dybt afhængig af, at vi har engagerede, ansvarlige og offensive medarbejder ude i butikkerne, som kan yde en ekstra indsats overfor kunderne. Vores samarbejdspartner skal have forståelse for købmandens situation og hverdag. Så da vi besluttede at gennemføre et kundeservice program i alle 220 butikker og ca medarbejdere, var det af stor betydning, at man selv kunne sælge budskabet til købmanden. Det har lykkedes for Step-Up fuldt ud. Step-Up har haft forståelse for købmandens travle hverdag og derfor har fleksibiliteten været stor. Step-Up har fået medarbejderne til at blive klogere på kundeservice på en sjov og lærerig måde, hvor selve indholdet er perfekt tilpasset til SuperBest butikkerne. Alle har fundet ud af, hvor vigtig god service er, og at alle kan gøre en forskel. Især har det været vigtigt, at undervisningen veksler mellem dialog, opgaver, film osv. En læring som også holder i det lange løb og giver kunderne en magisk oplevelse. Man skal vælge Step-Up, hvis man vil have engagerede og nærværende formidlere, som er god til at tale til både høj og lav. Kimen er lagt til et samarbejde ud i fremtiden. Maja Clausen HR chef SuperBest

17 Referencer bogen Carsten Albrektsen -Sportschef og Cheftræner i GOG
Leder du efter et værktøj til at sætte din gøren og laden her i livet i perspektiv, på en let forståelig måde, kan jeg på det varmeste anbefale ” Hvordan …… ”. En af bogens store styrker er de værktøjer den beskriver. Værktøjer, som kan hjælpe dig på vej mod at skabe overensstemmelse mellem intentioner og beslutninger i livet/dagligdagen. Ligeledes er bogen et fint værktøj til at skabe erkendelse og prioritering i ens liv. Sidste men ikke mindst er bogen skrevet med varme og humor, der gør at man har svært ved at lægge den fra sig. Kim T. Andreassen - Underdirektør i Bankinvest Din bog greb mig fra sekundet jeg åbnede den og begyndte at læse forordene, og på mig har den virket som en seriøs og god pep-talk. Efter min mening en anbefalelsesværdig bog til alle, der gerne vil være afklarede omkring egne muligheder. Jeg har endvidere brugt bogen ret flittigt som gave. Derudover vil jeg også fremhæve, at bogen er skrevet så den henvender sig meget direkte til mig som læser. Derfor rammer den mig bedre end andre bøger, der er skrevet på samme tema. Lykke Rathsach Jeg syntes simpelthen at din bog er SÅ SKIDE HAMRENDE GOD (ja undskyld udtrykket). Den er bare så utrolig godt skrevet. Den er skrevet så enkelt og letforståeligt, at budskabet løber RENT ind bag de mange tygge lag øverst oppe. Der er så mange utrolig gode eksempler fra dagligdagen, som er så lette at identificere sig med. Jeg er også helt vild med din ide om at ”gøre bogen til min”. Inden jeg startede havde jeg gået og tænkt på, om ikke jeg havde en pæn bog at skrive mine kommentarer i. Men allerede ved den første opgave på side 12 måtte jeg overgive mig. Jeg besluttede, at dette ER MIN BOG. Din entusiasme og iver efter at hjælpe, stråler og lyser ud af hver en sætning. Det er næsten lige som at tale med dig. Der er så meget ”drive” over dit sprog. Tusind tak for en hamrende god bog.

18 Step-Up as Klaus Cassøe Speaker & Coach Tlf. 70 22 72 50
Kontakt os Step-Up as Klaus Cassøe Speaker & Coach Tlf Mobil Fra god til fantastisk Næste skridt med kunden - Hvad gør vi nu? INDSÆT JERES EGEN PERSONLIGE PLANCHE Ledelse Teamudvikling Powertalk Kick Off Salg Kommunikation Coaching/Sparring 18


Download ppt "”Velkommen” Vi udvikler og ændrer menneskers indstilling og adfærd!"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google