Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
1
Flyvevåbnets Officersskole
Fjernundervisning Erfaringer fra FLOS HSGS AFTC Udviklings- og driftssektionen, FLOS-UU-0004
2
Flyvevåbnets Officersskole
Fjernundervisning BL/fjernundervisning, VUT I/L FLOS pædagogisk linje Medinddragelse af staben Uddannelsesdokumentation Læringsudbytte indhold metode IKT 2 Udviklings- og driftssektionen, FLOS-UU-0004
3
Flyvevåbnets Officersskole
Læring Mål/Indhold Viden Færdighed Kompetence Motivation Aktivitet Inspiration fra Knud Illeris, Dansk professor i læring. Udviklings- og driftssektionen, FLOS-UU-0004
4
Flyvevåbnets Officersskole
Læringspyramiden Passivitet Aktivitet National Training Laboratories, Bethel, Maine, USA Udviklings- og driftssektionen, FLOS-UU-0004 4
5
HSGS Historik ved VUT II/ML
ST TJ MAT PERS M/96 (3 X 6 uger) GRUM TJOM U TJOM P TJOM M TJOM T M/02 (16 uger + TJOM) M/08 (22 uger)
6
HSGS Kursisten Udfordringer 35-50 år, faglært akademiker FSV civilt
Fjernundervisning 50/50 i.f.t. tjenestestedet Teknologi Udleveret bærbar internetPC med dongle + 10” tablet (reglementer)
7
Air Force Training Centre
Flyvevåbnets Officersskole Air Force Training Centre AFTC besluttede primo 2011 at tage ICEcore i anvendelse som videndeling platform for stort set alle skolens uddannelser. Status : GSU samt GRO uddannelse, VUT I + II ML, Skolestaben, S afd. og U afd. på AFTC er organiseret i relevante ”Teams” på ICEcore, Teknikuddannelser, Efteruddannelser , Hundeuddannelser m.m. forventes på ICEcore senest medio 2013. Udviklings- og driftssektionen, FLOS-UU-0004
8
Air Force Training Centre
Erfaringer: Positivt modtaget – specielt af kursisterne, Stort arbejde at skabe de grundstrukturer som var nødvendige for at brugere kunne komme i gang med at bruge ICEcore, Lokal administrator at foretrække/nødvendig. Udfordringer: Modstand mod forandring, Redigering af dokumenter i ICEcore, Udskrivning, Kalenderfunktion i ICEcore, Uklassificeret.
9
Flyvevåbnets Officersskole
FLOS Lessons learned: Undgå sammenligning mellem klasseundervisning og fjernundervisning. Underviseren skal være teknologisk selvkørende. Brug teknologi som resten af verden anvender. Sikre kompatibilitet nu og i fremtiden. Øger sandsynlighed for at underviserne bruger teknologien privat. Skaber mere tid til metode. Menneskelige relationer. Udviklings- og driftssektionen, FLOS-UU-0004
10
Flyvevåbnets Officersskole
FLOS Udviklings- og driftssektionen, FLOS-UU-0004
11
Flyvevåbnets Officersskole
Spørgsmål? Udviklings- og driftssektionen, FLOS-UU-0004
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.