Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afLaura Bjerregaard Redigeret for ca. et år siden
1
På Tværs af familiearbejde og inklusion i skolen www. fais
På Tværs af familiearbejde og inklusion i skolen Anne Morin ”Hvordan kan forskellige indsatser organiseres så de styrker børns liv og læring på tværs af børnenes liv?”
2
4 forbundne delprojekter
Familiearbejde Børns læreprocesser Professionalisme Redskaber til at koordinere indsatsen på tværs
3
Familieklassen mellem frivillighed og tvang
4
Det dobbelt perspektiv – en ambition om at gå på tværs af almen- og specialpædagogik
Forholdet mellem metode og professionalitet: 1) de overvejelser der knytter sig til valget af og arbejdet med en bestemt metode dels 2) de muligheder og begrænsninger som de professionelle oplever at arbejdet med metoden giver dem i forhold til den arbejdsopgave de skal udføre
5
Metoden giver mening: - Afmagt i systemet - Metoden giver handlemuligheder
6
Organiseringen af familieklassearbejdet rejser en række dilemmaer:
1) Metoden indkapsler arbejdet i familieklassen 2) Metoden rækker helt ud over skolekonteksten
7
Familieklassen relaterer kun sit arbejde i begrænset omfang til almenklassen som ellers er arnestedet for problemet. Ingen af interventiosmodellerne retter sig mod de vanskeligheder Omar oplever i sin stamklasse – der arbejdes f.eks. ikke med konflikterne I drengefællesksabet som led i interventionen.
8
Konference på RUC d. 25 marts
”Børn og familier i vanskeligheder” Tilmelding: Min mail:
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.