Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Trends i mødekulturen efter krisen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Trends i mødekulturen efter krisen"— Præsentationens transcript:

1 Trends i mødekulturen efter krisen
Blicher-Hansen.dk

2 Her er vi i dag Krisen har sat turbo på udviklingen
Alt skal retfærdiggøres internt og eksternt Signalværdi kan overskygge formålet Medarbejdere/medlemmer vil ikke spilde tiden Nyt CSR mantra: Tripple bottom line Rejsebudgetter under lup Manglende møde-politik = sårbarhed Korsvej: Hvor skal vi hen, du? Blicher-Hansen.dk

3 6 nøgle trends, der har forandret mødemarkedet
1. Nedskæring Fra Business til Monkey Class Fra 5* til 4* hotel, fra 4* til 3* Fra 300 til 200 deltagere Fra 3 til 2 overnatninger (hvis overhovedet..) Fra Pomerol til husets vin Rejse- og konferenceforbud (!) Indkøbspolitik indføres Ekstravagance er UDE Blicher-Hansen.dk

4 6 nøgle trends, der har forandret mødemarkedet
2. Faglige grunde i valg af mødedestination Gode faciliteter findes allevegne Turistattraktion giver negativt signal Resorts lider mest under krisen Irrelevante aktiviteter er – ja, irrelevevante Faglig værdiforøgelse tæller Ekstravagance er UDE, retfærdiggørelse INDE Blicher-Hansen.dk

5 6 nøgle trends, der har forandret mødemarkedet
3. Grønne og ansvarlige møder Mødestedets profil skal harmonere med firmaets/organisationens profil og værdier Forstærket klimafokus i omverdenen CSR/TBL policy skærper krav til møde-leverandører Tiltrækker kompetent arbejdskraft – eller afskrækker.. Ekstravagance er UDE, spild og svineri tolereres ikke Blicher-Hansen.dk

6 6 nøgle trends, der har forandret mødemarkedet
4. Ny teknologi Videoconferencing, Webinars og Hybrid Meetings Lønsomt og attraktivt IT-innovationsområde God undskyldning til nedskæring af rejsebudgetter (Mis)bruges til klima- og miljø-profilering Bedre kvalitet og billigere priser dag for dag Ekstravagance er UDE, smart solutions er INDE Blicher-Hansen.dk

7 Annonce i Børsen Lars Blicher-Hansen

8 SAPPHIRE NOW – hybrid meeting Orlando/Frankfurt – 50.000+ participants

9

10 Novo Nordisk med ConsensusOnline i Miami
Blicher-Hansen.dk

11 6 nøgle trends, der har forandret mødemarkedet
5. Dokumenterede resultater Tid og penge = ressourcer opgøres Retfærdiggørelse af alle udgifter og omkostninger Ingen tradition for effektmåling af møder. Det kommer! Betragt - og mål - møder som en investering… …ellers for let at skære ned på… Ekstravagance er UDE, ROMI er INDE Blicher-Hansen.dk

12 999 af 1000 mødedeltageres udsigt
Blicher-Hansen.dk

13 6 nøgle trends, der har forandret mødemarkedet
6. Nye mødeformer Nye generationer, nye vaner Endeløs énvejs-kommunikation fungerer ikke Sovende mødedeltagere er dårlig forretning Videndeling og teamwork er normen i dag Nye metoder til deltagerinvolvering Kombination med ny teknologi giver nye muligheder Kreative møder skaber kreativitet Ekstravagance er UDE, engagement er INDE Blicher-Hansen.dk

14 Mødekulturen for enden af krise-tunnelen?
Blicher-Hansen.dk

15 Lav en mødepolitik! Sammenhæng med værdigrundlag og virksomhedskultur, ånd, stil mv. Strategisk anvendelse af møder Fysiske og virtuelle møder Mødekultur – vær forberedt, kom til tiden, deltag aktivt etc. Kriterier for valg af mødesteder, herunder geografi, CSR hensyn mv. Krav og metoder til måling af udbytte Mødedesign, brug af IT, AV mv., deltagernes forpligtelser Fastlæggelse af mødeansvaret Forankring i organisationen (incl. indkøb) Mødeplanlæggerens profil Blicher-Hansen.dk


Download ppt "Trends i mødekulturen efter krisen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google