Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

En mulighed for at optimere sin virksomhed, udnytte muligheder eller stresse ned, med ny knowhow og handling indenfor: - Salg - Marketing - Leverandører.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "En mulighed for at optimere sin virksomhed, udnytte muligheder eller stresse ned, med ny knowhow og handling indenfor: - Salg - Marketing - Leverandører."— Præsentationens transcript:

1 En mulighed for at optimere sin virksomhed, udnytte muligheder eller stresse ned, med ny knowhow og handling indenfor: - Salg - Marketing - Leverandører - Produkter. Mere ud af eksisterende firma Færre løse ender Mindre stress Hurtigere handling Virtuel medarbejder eller konsulent

2 Mere input – færre omkostninger Som konsulent: Normalt kortere projektorienteret arbejde med focus på Innovation, udvikling, sparring eller brandslukning. Som den virtuelle medarbejder: En billig og effektiv måde at have en suppleant der kender selskabet, til jævnlige opgaver indenfor salg, marketing, leverandører og produkter, men uden økonomiske forpligtelser. Så kan man vælge mellem en ”her og nu” løsning til noget specifikt, eller en løsning hvor man har brug for lidt flere egenskaber og hænder, men alligevel ikke nok til en ny medarbejder. Fra samme person.

3 Forskellige indgangsvinkler Innovation Udvikling Effektivisering Vedligehold Aflastning Sparring Brandslukning Problemløsning Håndtering •Salgskanaler •Koncepter •Produkter •Priser •Marketing •Arbejdsgange •Leverandører •Salgskanaler •Koncepter •Produkter •Priser •Marketing •Arbejdsgange •Leverandører •Specifikke opgaver •Midlertidigt ansvar •Internt kulturarbejde  Kommunikation  Bitching  Møder •”Gå-hjem-kurser” •Sparring •Specifikke opgaver •Midlertidigt ansvar •Internt kulturarbejde  Kommunikation  Bitching  Møder •”Gå-hjem-kurser” •Sparring •Midlertidig Stand-in •Forhandlingspartner •”Værksted” til grundarbejde •Brandslukning både internt og eksternt •Opsamlingscentral for brok… og håndtering af det •Midlertidig Stand-in •Forhandlingspartner •”Værksted” til grundarbejde •Brandslukning både internt og eksternt •Opsamlingscentral for brok… og håndtering af det

4 Opfølgning Resultater Opfølgning Handlinger Nyt focus Input & inspiration Evaluering Baggrund Mere marked, mere firma Et spørgsmål om hvor man begynder og slutter Aflastning og udvikling indenfor salg, marketing, leverandører og produkter

5 Nogle ydre/praktiske muligheder at se på •Salg –Salgskanaler –Opfølgning –Kontaktstrategi –Handling •Leverandører –Evaluerer muligheder for optimeringer på både besparelser og optimeringer –Kommunikationsstrategi med leverandører •Produkter –Nye produkter til eksisterende kunder –Videreudvikling af eksisterende produkter –Generel gennemgang af eksisterende produktstrategi •Marketing –Gennemgang af materiale –Strategi –Brug af budget

6 Nogle indre værdier / muligheder at se på •Management support –Få aflastning i dagligdagen –Genopfrisk gode skuffeprojekter –Sparring på tanker og problemstillinger –Internt strategiarbejde –Forhandlingspartner til støtte i uvante situationer •Ansvarsforflygtigelse – flytte eller løse problemer •Drive? Sidde på hænder eller udvikling •Kulturer –Samtale kultur (Bitching?) –Møde kultur (spild af tid, eller konstruktivt) – kultur (tidsrøver eller effektivitet?) •Image / Attitude for den enkelte og for firmaet

7 Her er nogle enkle fordele, ved at arbejde med eksterne medarbejdere i forhold til traditionelle konsulenter og fastansatte  Koncept, input og inspiration udefra igennem jævnlig sparring  Ikke bare ord og meninger, men også handling  Mere energi til kerneforretningen  Muligheder for mere innovation med ”umulige” forslag  Backup i uvante og uventede situationer  Aflastning med det samme  Mindre stress – altid en ventil tilstede  Ingen binding som ved ansættelser  Variabel udgift Hvorfor prøve en konsulent eller virtuel medarbejder?

8 Målet herfra? Målet er at blive en betroet konsulent eller ”virtuel medarbejder” der kan kaldes ind og træde til med kort varsel på store og små opgaver, fordi man kender virksomheden. Og det uanset om det drejer sig om grund- læggende innovation og strategi eller en enkelt tekst til et brev, en præsentation, at være en støtte i en forhandling eller sparring om nye og gamle tanker. Voksende kendskab til virksomheden gør samarbejdet mere og mere effektivt jo længere tid det fungerer, uanset hvor meget eller lidt tid man bruger det hen ad vejen. En effektiv ordning som kun koster når man bruger den, til glæde for begge parter. henrik høyer Herredsvejen Hillerød Telf Mail:


Download ppt "En mulighed for at optimere sin virksomhed, udnytte muligheder eller stresse ned, med ny knowhow og handling indenfor: - Salg - Marketing - Leverandører."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google