Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen"— Præsentationens transcript:

1 Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen
Strategi 2010 Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

2 TDC har en klar ambition
% TDC har en klar ambition Ambition TDC skal i 2012 være det stærkeste teleselskab i Europa målt på kundetilfredshed, indtjening og medarbejderstolthed 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

3 TDC har 7 prioriteter for 2010
1. Kunden først 2. Profitable vækstlommer 3. Effektive salgskanaler 4. Brand & teknologi platforme Drift i verdensklasse 6. Finansiel disciplin 7. Vinderkultur Strategi2010 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

4 1. Kunden først 8.6 millioner kundeforhold i Danmark
Branchens højeste kundetilfredshed i Fullrate og Telmore TDC gør det godt, men der er plads til forbedring Omfattende forandringsprogram iværksat Forbedre kundekommunikation Nye IT-værktøjer Reducere antallet af fejl Udbrede kundekulturen Uacceptable kundeoplevelser skal reduceres markant – og vi ser fremskridt 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

5 2. Profitable vækstlommer
Prisfald på telefoni og bredbånd, reducerede termineringspriser og migrering væk fra traditionel fastnettelefoni 10 specifikke vækstlommer skal stabilisere nordisk omsætning, eksempelvis: Mobil data Digitalt TV Nordisk erhvervsforretning Fullrate og Telmore Åbne for mindre opkøb, som passer godt ind i eksisterende forretning og skaber værdi Vi forventer en stabilisering af den nordiske omsætning allerede i en vigtig milepæl for TDC 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

6 3. Effektive salgskanaler
Stærke salgskanaler på både privat og erhvervsmarkedet Fullrate og Telmore nogle af Europas bedste online-baserede tele-forretninger Forbedre salg og service via TDC online Styrke distribution til små og mellemstore virksomheder Effektivisere salgsindsats i Erhvervsdivision 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

7 4. Brand- og teknologiplatforme
Fra ”single brand” til ”multi brand” Ikke-TDC brands udgør stigende andel af omsætning Udbygge infrastruktur og teknologiplatforme 50 Mbit/s på kobberinfrastruktur v.h.a. VDSL 100 Mbit/s på kabelinfrastruktur v.h.a. Docsis 3.0 Fiber-til-hjemmet Turbo 3G mobil infrastruktur og LTE-licens Nordisk fiberinfrastruktur TDC fortsat rygraden i et dansk kommunikationssamfund i international topklasse 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

8 5. Drift i verdensklasse Fortsat effektivisere og øge kvalitet i processer, produkter og IT-systemer Reducere produktfejlrater Opgradere IT-platforme med fokus på forbedret kundeoplevelse Reducere antal af produkter Fryse og udfase IT systemer Næste bølge af indkøbsbesparelser 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

9 6. Finansiel disciplin Omkostninger i nordisk forretning reduceret DKK 2+ mia. indenfor seneste 2 år Arbejdskapital forbedret med DKK 2+ mia. Behov for at fastholde stærk finansiel disciplin Fortsætte effektiviseringer og omkostningsbesparelser Stramt styret cash-flow Attraktivt afkast til aktionærer 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

10 7. Vinderkultur 13.000 dedikerede og dygtige medarbejdere
Investere i kompetenceudvikling Fokus på ledelseskvaliteten Programmer for talenter og eksperter Fortsat fokus på mangfoldighedsledelse Medarbejdertilfredshed op fra 73 i 2008 til 76 i 2009 4. marts 2010 TDC Generalforsamling

11 TDC har 7 prioriteter for 2010
1. Kunden først 2. Profitable vækstlommer 3. Effektive salgskanaler 4. Brand & teknologi platforme Drift i verdensklasse 6. Finansiel disciplin 7. Vinderkultur Strategi2010 4. marts 2010 TDC Generalforsamling


Download ppt "Generalforsamling 4. marts 2010 Henrik Poulsen"

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google