Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Interkulturel Erhvervskommunikation IkEk 8 Internet, sociale medier og netværk KU 2013 Netværket omkring dig og det, netværket siger om dig, er lig.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Interkulturel Erhvervskommunikation IkEk 8 Internet, sociale medier og netværk KU 2013 Netværket omkring dig og det, netværket siger om dig, er lig."— Præsentationens transcript:

1 Interkulturel Erhvervskommunikation IkEk 8 Internet, sociale medier og netværk KU 2013
Netværket omkring dig og det, netværket siger om dig, er lig med budskabet i digitalt netværkskommunikation.

2 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
5/11 Markedskom-munikation: Internet Sociale medier og netværk 16. Astrid Haug, Anna Ebbesen: Lyt til elefanterne; Nye Vilkår 17. Lon Safko, David Brake: Social Media Bible; The four pillars of Social Media Strategy 18. Castells: Mobile Communication and Society: The Mobile Network Society 10. Carla Shih, The Facebook Era; The new social norm 16. Astrid Haug, Anna Ebbesen: Nye Vilkår ; Magtbalancen mellem medier og borgere; Tværmedial kommunikation 17. Lon Safko, David Brake: The four pillars of Social Media Strategy; Kommunikation, samarbejde, uddannelse/udvikling, underholdning 18. Castells: The Mobile Network Society; sociale implikationer 19. Clara Shih: Nye krav til virksomhedens kommunikation, transitive trust 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

3 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Gruppeopgave. Med udgangspunkt i en af den valgte virksomhed kampagner eller andet promotion-tiltag, beskriv med stikord kommunikationsplanlægningens punkter 1-4 samt 7 (altså ikke Måling af effekt og Budget) beskriv Målgruppe(r), herunder beskrivelse af den primære målgruppes placering i købsprocessen ud fra AIDAE-modellen Målsætninger(ne) for kommunikationen, evt. produktets/ydelsens placering på PLC-kurven Beskriv hvordan budskabet er designet (indhold, struktur, udformning samt kilde) Beskriv kommunikationskanalerne 7. Beskriv og argumentér for den valgte promotion-mix 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

4 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Gruppeopgave. Med udgangspunkt i forgående analyse, skitsér en ny kampagne (eller andet promotion-tiltag) Udpeg, om muligt, en ny målgruppe Bestem kommunikationsmålene Design og argumentér for et alternativt budskab Udvælg de bedst egnede kommunikationskanaler (7.) Skitsér en prioriteret liste over promotionsmikset 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

5 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

6 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

7 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Astrid Haug, Anna Ebbesen: Lyt til elefanterne; Nye Vilkår Hvorledes har magtbalancen mellem medier og brugere forskudt sig? Vi er alle potentielle modtagere og afsendere. Egne netsteder Blogs Wikipedia Youtube Sociale medier, m.m. Vi legitimerer netsteder ved at klikke på dem; dette øger deres relevans på f.eks. Google. Kommunikation handler i stigende grad om at skabe relationer og interaktivitet : modtagernes reaktioner er del af kommunikationen. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

8 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Kommentér følgende far teksten: ”Dit brand er med andre ord, hvad folk siger om dig. Derfor kan man lige så godt give brugerne taletid på sine egne digitale platforme – frem for hos konkurrenten.” 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

9 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Kommentér følgende far teksten: ”Dit brand er med andre ord, hvad folk siger om dig. Derfor kan man lige så godt give brugerne taletid på sine egne digitale platforme – frem for hos konkurrenten.” Afhængig af virksomhed, branche og målgruppe. Man bliver nød til at have ressourcer til at redigere de ’åbne’ platforme. Brugernes involvering skal have en kvalitativ indhold – det er sjælden nok, at lokke en ’like’ ud af dem. Hvorfor kræver den tværmediale kommunikation i stigende grad professionelle kommunikatører? Budskabets sprog (i indhold og form) afhænger af mediet og målgrupperne. Analysen af forholdene og implementering af kommunikationsstrategier bliver til stadighed mere komplekse. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

10 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Lon Safko, David Brake: The four pillars of Social Media Strategy Kommentér på Christian Landers og Michael Buckleys blogs. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

11 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

12 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

13 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

14 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

15 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

16 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

17 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Lon Safko, David Brake: The four pillars of Social Media Strategy Kommentér på Christian Landers og Michael Buckleys blogs. Find og kommentér blogs der kan være relevante for jeres virksomhed. Hvilken fordel har kundekontakt gennem blog eller f.eks. Youtube i forhold til traditionelle kanaler? Involvering af brugere Traking 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

18 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Kommentér ideen om en Company Wiki (vil en sådan kunne bruges i jeres virksonhed? Company Wiki som både et værktøj til bedre samarbejde og som et resultat af samarbejde. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

19 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

20 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Kommentér Safkos fire søjler Communication : Hvad skal brugerne kommunikere om? Collaboration: Samarbejde er ikke kun et værktøj, men kan også være et mål. Education: 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

21 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

22 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Kommentér Safkos fire søjler Communication : hvad skal brugerne kommunikere om? Collaboration: Samarbejde er ikke kun et værktøj, men kan også være et mål. Education: at give viden fra sig giver goodwill og borger for kvalitet Entretainment: Underholdning skal tilpasses målgruppen; ironi, sarkasme, falden-på-halen-komik osv. Kan give bagslag. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

23 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

24 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

25 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Kommentér Safkos fire søjler Communication : hvad skal brugerne kommunikere om? Collaboration: Samarbejde er ikke kun et værktøj, men kan også være et mål. Education: at give viden fra sig giver goodwill og borger for kvalitet Entretainment: Underholdning skal tilpasses målgruppen; ironi, sarkasme, falden-på-halen-komik osv. Kan give bagslag. Kontrol eller indflydelse? Åbne sociale medier fremmer kommunikationen/samtalen. Vi kan ikke kontrollere samtalen, men bør prøve at udøve indflydelse. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

26 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Gruppeopgave: Med udgangspunkt i jeres virksomhed: Hvilket indhold skal jeres sociale medier have? Hvad får din community ud af det? Hvordan kan indholdet gøres interessant (‘sticky’) Hvordan binder I jeres community til jeres brand? 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

27 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Castells: The Mobile Network Society Diskutér følgende sociale implikationer: Safe autonomy Rummelig, tidsmæssig, og til dels social og kulturel autonomi, både for enkeltpersonen som for grupper. Relentless Connectivity Tilgængeligheden er en vigtigere karakteristik end mobiliteten… Networks of choice Internettet forstærker subkulturernes identitet Instant Communities of Practice Dannelse af ad hoc grupper 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

28 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
The Blurring of the Social Context of Individual Practice Rummet (the space of flows) og tiden (timeless time) bestemmes af aktørerne. Individet kan spinde et netværk der ikke er afhængig af magtens eller samfundets kultur og normer. Individet og ikke mobiliteten definere det nye samfunds sociale trend. Access as Personal Value and Social Right Adgang skal/bør/kan ses som en rettighed Users are the Producers of Content and Services Bureaukrater og politikere bør tillade og fremme brugerstyret innovation. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

29 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Consumerism, Fashion, Instrumentality and Meaning Fra statussymbol til værktøj, fra Bandwagon til identitet. The Transformation of Language Ændring/berigelse/forfladigelse ag det skrevne sprog (og dermed af kulturen;-)) Cross-media og tværmedial kommunikation Comunication Autonomy, Information Network and Sociopolitical Change Kommunikationen er blevet mere personaliseret og troværdig Mobil (netværks-)kommunikation har en politisk potentiale da den omgår magten og massemedierne (?) 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

30 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

31 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

32 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

33 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Consumerism, Fashion, Instrumentality and Meaning Fra statussymbol til værktøj, fra Bandwagon til identitet. The Transformation of Language Ændring/berigelse/forfladigelse ag det skrevne sprog (og dermed af kulturen;-)) Cross-media / tværmedial kommunikation Comunication Autonomy, Information Network and Sociopolitical Change Kommunikationen er blevet mere personaliseret og troværdig Mobil (netværks-)kommunikation har en politisk potentiale da den omgår magten og massemedierne (?) Samtidigt kan den misbruges af demagoger Social Problems of a Wireless world Manglende tilgængelighed og alder (The wireless communication divide), virus, politisk kontrol, multitasking, mangel på privacy 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

34 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Shih, The New Social Norms Udefra hvilken betragtning udvælges billedet til profilen på Facebook, Google profiles og lignende? Er generationernes opfattelse af privatsfæren en iboende mentalitetsforskel eller mere styret af teknologien? I hvorvidt er en virksomheds brand styret af virksomheden selv? Én definition er: Brand er den opfattede identitet (image). I hvorvidt er vores personlige brand styret af os selv? 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

35 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

36 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

37 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

38 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Hvad forventer man af en virksomheds sociale netværksside? Autencitet Transparens Engagement Real-time response (eller ’bare’ hurtig respons) Langsigtet strategi 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

39 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

40 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Hvilke fordele kan virksomhed få af sociale netværker? Erkende trends. Hvad optager folk? Erkende og behandle problemer tidligt. Hvad siger de om os og vore produkter/ydelser? Hypertargeting. Hvilke profiler passer til vores virksomhed? … Oversæt og forklar ’transitive trust’ på dansk. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

41 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
Se også relations markedsføring ( Relationship Marketing was first defined as a form of marketing developed from direct response marketing campaigns which emphasizes customer retention and satisfaction, rather than a dominant focus on sales transactions. As a practice, Relationship Marketing differs from other forms of marketing in that it recognizes the long term value of customer relationships and extends communication beyond intrusive advertising and sales promotional messages. With the growth of the internet and mobile platforms, Relationship Marketing has continued to evolve and move forward as technology opens more collaborative and social communication channels. This includes tools for managing relationships with customers that goes beyond simple demographic and customer service data. Relationship Marketing extends to include Inbound Marketing efforts, (a combination of search optimization and Strategic Content), PR, Social Media and Application Development. 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk

42 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk
9 12/11 Organisation: Kulturtyper Teams 19. Trompenaars & Hampden-Turner: Ledelse over landegrænser (1998); Nationale kulturer og virksomhedskultur 20. Ole Vestergaard Poulsen, Wolff-Toft : Innovationsrecepten (2007): Kommunikation og personprofiler Nøgleord 19: De fire virksomhedskulturer 20: Sammensætning af innovative grupper 20. september 2018 ikek 8 Markedskommunikation - Internet, sociale medier og netværk


Download ppt "Interkulturel Erhvervskommunikation IkEk 8 Internet, sociale medier og netværk KU 2013 Netværket omkring dig og det, netværket siger om dig, er lig."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google