Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMagdalene Bonde Redigeret for ca. et år siden
3
Hjemløses ny velfærd Housing first new welfare Ansvar for egen bolig Træning af Kompetencer Selvværd i opgaveløsning Nærvær i Netværk Halvering af hjemløshed og udgifter
4
Socialisering versus Pædagogisk intervention Pædagog Borger
5
Når vi ikke har noget at leve for - så holder mange op med at leve! 5
6
Har vi overhovedet et valg? Refleksion, dømmekraft og begrænset valg Lyst, Motivation og behovsudsættelse Påvirkning fra andre aktører Reproduktion af tvangssociale mønstre
7
Hvorfor New Nordic Welfare?
8
Rollerne skifter!
9
De u-intenderede effekter af service velfærd: Service velfærd Ny velfærd
10
Ny velfærd: mere er ikke altid bedre - vi gør det for dig
11
Ny velfærd er ikke kun ”gøren”. Være Samvær Tilstedevær Nærvær Selvværd Værdsætte Kende Anerkende Vedkende Tilkende Bekende Erkende Skabe Fælleskab Makkerskab Kammeratskab Mentorskab Selskab
12
3 hurtige bedrag i den gamle velfærdstænkning
13
Mindre sag! - Mere borger! En sag er ikke en borger. Sagsbehandling behandler ingen borgere. Sagens bedrag? Billedets bedrag, 1928–29, René Magritte.
14
Står problemet overhovedet i vejen for løsningen? Stirret blind på problemet – kig efter løsningen
15
Silas et ADHD problem? Eller en dreng med potentiale!
16
Nyt Lederskab
17
Social konvergens spejlneuroner en del af vores velfærdsoplevelse
18
The complexity of doing Strategy? Cynefin framework: 1. Calculated 2. Planned 3. Emergent 4. Experimental
19
Effektmåling
20
Fremtidens ressourcer Borgeren gør mere for sig selv Borgere hjælper Borgere Mere effektfulde medarbejdere Mere effektfulde indsatser Effektivere arbejdsgange Læringsteknologi edutainment Administrationsteknologi velfærdsteknologi Social-teknologi
21
Hvad vi gør, er ikke nær så vigtig, som hvad borgeren gør anderledes. 21
22
7 nøgler til styrkelse af Social mobilitet: Identitet og værdi– Jeg tror på mit værd, der er positive forventninger til migNetværk – Jeg er med på holdet og har relationer, der er brug for mig og min støtteLæringsstyrke – Jeg evaluerer og styrker min læringskapabilitet og mit helbredRobusthed – Jeg fighter, for mig er nederlag modige læringsskridt på vejen til succesIndsats og Flid – Jeg prioriterer en solid arbejdsindsats, det er mit liv det gælderMotivation – Jeg vil, for jeg har ret til et godt liv, jeg har engagement og tro på detMening – Mit liv har formål, jeg er inspireret og jeg forstår min kultur og min historie
23
Depression, behandler vi symptomet eller årsagen?
24
1. Egenomsorg: Kapacitet til fysikvedligehold: motion, søvn og ernæring. 2. Positionering: Kapacitet til rettidighed og tilstedeværelse 3. Kommunikation: Kapacitet til at lytte og formulere budskaber, mening etc. 4. Initiativstyrke: Kapacitet til at motivere og aktivere sig 5. Viden: Kapacitet til at huske 6. Refleksion: Kapacitet til at resonere 7. Fokusering: Kapacitet til koncentration og iagttagelse 8. Fleksibilitet: Kapacitet til at tilpasse læringsstrategier 9. Socialisering: Kapacitet til normtilpasning, empati og retfærdigheds sans 10. Mentalisering: Kapacitet til at magte, udholde og behovsudsætte, selvværd 11. Fantasi: Kapacitet til nytænkning og nyskabelse 12. Dømmekraft: Kapacitet til at forudse konsekvens og prioritere indsats 13. Strategilægning: Kapacitet til at være snedig / smart / udspekuleret 14. Praktisering: Kapacitet til at mestre og at træne / opøve 15. Nysgerrighed: Kapacitet til tilegnelse af inspiration og søge relevans Kapable unge, hvad kan de?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.