Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

21. Den strategiske plan.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "21. Den strategiske plan."— Præsentationens transcript:

1 21. Den strategiske plan

2 21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan
Close 21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan Konsistent – ikke i modsætningsforhold til virksomhedens mission, vision og værdier samt andre strategier. Realistisk – ikke så ambitiøs, at virksomhedens medarbejdere vil være ude af stand til at føre den ud i livet. Konkurrenceevne - sikre, at virksomheden bevarer og udvikler sine unikke konkurrencemæssige fordele. Dynamisk - sikre, at virksomheden i nødvendigt omfang kan forandre sig i takt med væsentlige ændringer i omgivelserne.

3 21. Den strategiske plan Krav til den strategiske plan Markedsstrategi
Kunder, markeder (målgruppe) Prisstrategi Porters generiske strategier Produktudviklingsstrategi Boston-matricen Vækststrategi Ansoffs vækstmatrice

4 21. Den strategiske plan Den strategiske platform

5 21. Den strategiske plan SWOT-analyse for HERIKA

6 21. Den strategiske plan Traditionel strategisk tænkning
Forskellige angrebsvinkler ved en strategi

7 21. Den strategiske plan Traditionel strategisk tænkning
SWOT-analysen og de strategiske muligheder

8 21. Den strategiske plan Proaktiv strategisk tænkning
Definition af en attraktiv fremtid Nytænkning Omstillingsparat Nyt og banebrydende Trends

9 21. Den strategiske plan Vurdering af strategiske muligheder
Strategivurdering 1: Plus/minus-analyse Strategimulighed:

10 21. Den strategiske plan Strategivurdering 2: Konsekvens- og følsomhedsanalyser Konsekvensberegninger Opstilling af indtægter og omkostninger Følsomhedsanalyser Ændringer i forudsætninger

11 21. Den strategiske plan Strategivurdering 3: Kritiske succesfaktorer (KSF-metoden) Forhold - afgørende for, om en strategi kan gennemføres med succes – kan opdeles i hovedområder:

12 21. Den strategiske plan Strategivurdering 4: Scenarier
Fremtidsforestillinger – ved gennemførelse af hver enkelt strategiforslag Udarbejdelse af hele den eksterne og interne analyse med ”fremtidsbriller”

13 21. Den strategiske plan Implementering af den strategiske plan i stabile omgivelser

14 21. Den strategiske plan Implementering af den strategiske plan i ustabile omgivelser


Download ppt "21. Den strategiske plan."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google