Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afJette Markussen Redigeret for ca. et år siden
2
B2B Vestsjælland Elevatortalen
3
Elevator pitch eller elevatortalen
4
Hvad er det vigtigste for den du taler med? Dem selv Dig og din familie, ferie, bil - sorry det er de lige glade med Hvad med vejret?
5
Hvordan opleves budskaber, afhænger af: Måden de formidles på Start med et brag På en måde der ikke forventes Have værdi, hvordan kan jeg brug informationen Kan jeg bruge det - give eksempler, gerne 3 gode grunde
6
EFU * Egenskaber * Fordele * Udbytte PRODUKTEGENSKABERFORDELEUDBYTTE RevisorØkonomisk sparringKender skattereglerneFlere penge efter skat MassørErfaring med sportsskaderEffektiv og målrettet behandling af skader Kortere skadespause Mindre smerte
7
Hvilket udbytte giver I? Nu er det jeres tur. Tal med din sidemand om det/de udbytter I giver Jeres kunder.
8
USP og ESP * Unique selling proposition * Emotional selling proposition USP er Korte pointer der kan opsummere vores EFU Fortæller hvorfor vores kunder skal vælge os Differentierer os fra konkurrenterne ESP er For at fastholde differentieringenn indbygges følelser i budskabet Eksempler her på er Volvo (sikkerhed) Tryg (sikkerhed) Lego (kreativitet)
9
Er du Unique? Eller er du som så mange andre? Ryanair Europas største tjene i 2015 6,5 milliarder Berlingske business Jeg har svært ved at sætte andre ord end skuffende på det her regnskab. De har haft store besparelser på brændstof, men alligevel kan SAS ikke tjene flere penge. Det ser ikke super godt ud Jacob Pedersen, analytiker Sydbank
10
Strategi
14
Status Åben med et brag Hvad laver du der har værdi for den der lytter Hvad gør dig unique Kom med eksempler ------------------------------------------------------------------------------------------- EFU Værdien og merværdien kort fortalt ; USP & ESP Strategi; value innovation, four actions Det strategiske lærred
16
Når du kommunikere med mænd - gør det enkelt og visuelt
17
Mundlig kommunikation
18
Problematisk kommunikation Forkortelser Slang (og fagsprog) Nedsættende udtryk Sarkasme Tal Begreber
19
Timing & Sæson
20
Målgruppen Nu bedre vi kender målgruppen forudsætninger og behov, nu bedre kan vi gå i dialog med dem og Jo bedre kan vi kommunikere læsninger der rammer deres bevidste og ubevidste behov og som giver dem værdi
21
Passion og begejstring Adolfsen https://www.youtube.com/watch?v=2DJkoIFX2Qc
22
Tre grundelementer
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.