Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Kommunikation / it. HV-Modellen Hvad er budskabet? (hvad vil vi fortælle): Vi vil gerne formidle og gøre folk opmærksomme på verdens klimaproblemer. Hvem.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Kommunikation / it. HV-Modellen Hvad er budskabet? (hvad vil vi fortælle): Vi vil gerne formidle og gøre folk opmærksomme på verdens klimaproblemer. Hvem."— Præsentationens transcript:

1 Kommunikation / it

2 HV-Modellen Hvad er budskabet? (hvad vil vi fortælle): Vi vil gerne formidle og gøre folk opmærksomme på verdens klimaproblemer. Hvem skal vide det? (hvem er målgrupperne): Vi satser på at få budskabet ud til alle forbrugerne. Hvorfor? (hvilken værdi har budskabet for modtageren): Forbrugerne er dem der pt. har største indflydelse på om vores miljø skal forbedres, hvor meget og hvordan det skal gøres. Forbrugerne er dem med penge i lommerne, og det er dem der skal kunne gøre en forskel. Hvordan skal budskabet udformes? (hvorledes trænger vi igennem): Budskabet skal udformes, så alle kan forstå og vide at de, som den enkelte forbruger, kan være med til at gøre en forskel. Vores hjemmeside giver et lille indblik, men er beregnet til at skulle annoncere om miljømessen.

3 …. Hvem er kommunikator (hvem står som afsender): Afsenderen er Kulløse Miljømesse Hvorledes skal budskabet nå ud til målgruppen (hvilket medier skal vi vælge): Vi satsede på noget de fleste har adgang til. Grunden til vi valgte netop dette (hjemmeside), er at vi har bedre muligheder for; uddybende proces (bearbejdning), større illustrationer og eventuelt link til miljøsider (eks. Danmarks miljøportal) Flyers kan bruges i sammenhæng med hjemmesiden, og det kan være via flyers eller artikler at folk bliver gjort opmærksomme på hjemmesiden. Hvornår:Til sommer, hvor folk gider at gå udendørs. Hvor hyppigt:1 gang om året. Hvorledes virker det (hvilket resultat opnåede vi): Vi opnår at folk endnu en gang bliver gjort opmærk som at der er miljøproblemer som vi skal have rettet op på. Jo flere gange folk bliver gjort opmærksomme på at der er nogle problemer der skal løses, jo større chance er der for at problemerne bliver løst. Messen er blot en af mange kommunikationsmuligheder.

4 AIDA Modellen Attention: Vi får folks opmærksomhed gennem aviser og flyers. Her bliver folk gjort opmærksomme på hjemmesiden. Interest: Hjemmesiden skal vise forskellige muligheder og ting man opleve/prøve på messen, så folk får interesse for at komme der ud og se messen. Desire: Her skal folk vælge om de har lyst til at komme ud og vide mere om miljøet, og om hvordan de kan være med til at gøre en forskel. Action: Folk ved nu at de kan være med til at gøre en forskel, og det er her skal de gøre deres tanker til handling.

5 Opbygning af siden Designovervejelser:

6

7

8 Redskaber Vi valgte at bruge programmet Notepad++, som et et program der er godt egnet til at skrive html i. Det viser hvilke koder der hører sammen, og det gør det meget nemmere at holde styr på, i forhold til det normale notesblok som findes på computere.

9 Sidemenu Open source fil:

10 Vores færdige produkt

11 Visuelle virkemidler Overvejelser vi gjorde os • Skyerne: Vi valgte at bruge en baggrund med skyer, for at skabe en rolig baggrund, og samtidig få folk til at tænke over at det har noget med miljøet at gøre • Logoet: Logoet viser en jordklode i negativ billede. Den skal illustrere at jorden kan blive forurenet, hvilket skal forhindres. Den er sat op så den danner modsætning til forsidens billede. • Farverne: Grå illustrere materielle værdier og teknologi Grøn er et udtryk for naturen Kan symbolisere håb og balance Blå skaber tryghed og viser stabilitet og kvalitet

12 Projektforløbet • Vi satsede på at få et simpelt men beskrivende produkt. Som det ses på skitsen og det færdige produkt, satsede vi meget på det simple. Det ville give et uklart budskab, hvis det var for indviklet. Hjemmesiden er trods alt kun et hint, til at folk kan komme til messen. Vi valgte dog at indsætte forskellige oplysninger, så folk kan få et indblik i hvad messen går ud på.

13 Efterbehandling • Faglige aspekter: Vi har brugt meget af den viden vi har tilegnet os i faget, ud fra de faglige mål. Almen viden, og idéen om hvordan man vil have et produkt, ved at sætte sig selv som forbrugeren. • Forbedring af produktet: Udvidelse af siden, mere professionelt design og opsætning, flere oplysninger, jævnlige opdateringer. • Hvad har du lært: Kendskab til brug af værktøjer på computeren til fremtidige opgaver. Designovervejelser til f.eks. Illustrationer, og andre projektforløb hvor noget kreativt kan indgå. Planlægning om at gå fra skitser og skabeloner til et færdigt produkt.


Download ppt "Kommunikation / it. HV-Modellen Hvad er budskabet? (hvad vil vi fortælle): Vi vil gerne formidle og gøre folk opmærksomme på verdens klimaproblemer. Hvem."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google