Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE."— Præsentationens transcript:

1 Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE

2 I dag  Gennemgang af det projekt I skal starte.  Grupper  Klientanalyse – gennemgang.  Sæt i gang.

3 Online markedsføringsprojekt  Over de næste 7 lektioner skal vi påbegynde et projekt omkring markedsføring via online og sociale medier.  Projektet kommer til at forløbe over to omgang – forundersøgelse (analyser) i oktober og produktion (forbedringsforslag)i januar 2016  Det dækker over 15 lektioner (7 til oktober og 8 til januar) og 5 elevtidstimer  Hver undervisningsgang starter med op til en times undervisning i et relevant emne  De sidste en-to timer laver I gruppearbejde.

4 Projektets forløb - forundersøgelse  Markedsanalyse vol. 1 - Uge 40  Klientanalyse  HOME-metoden  Markedsanalyse vol. 2 – uge 41  Omdømmeanalyse  konkurrentanalyse  Markedsanalyse vol.3 – uge 43  Markedsføring via forskellige sociale medier  Hvorfor markedsføre via sociale medier?  Kvalitative og kvantitative dataindsamlingsmetoder. (Lektier)  Sociale medier – uge 1  Hvem har kontrollen? Brugerne eller firmaerne?  Hvilke konsekvenser har markedsføring via sociale medier?  Hvad er fordelene og hvad er ulemperne?  Forbedring eller produktion af nyt – uge 2 (inkl. Lørdag)

5 Klientanalyseanalyse  Hvordan kommunikerer virksomheden online og offline?  Hvilke medier kommunikerer de igennem?  Hvad er virksomhedens budskab(er)?  Bliver budskabet modtaget som det skal?  Hvem taler de til? – og bliver der svaret?  Sæt eventuelt virksomheden op i en kommunikationsmodel.  Hvad taler de om?  Hvilke værdier har virksomheden?  Og hvilke er synlige i markedsføringen?  Analyser virksomhedens kommunikation vha. kommunikationsmodellen på følgende slide.

6

7 SWOT-analyse

8 Omdømmeanalyse  Hvad er virksomhedens omdømme?  Online?  Offline?  Hvad går virksomheden for deres omdømme?  Hvad siger kunderne?  Hvor stor er troværdigheden hos virksomhedens kunder?  Hvorfor er den sådan?

9 Konkurrentanalyse  Lav en kort omdømmeanalyse på virksomhedens konkurrenter.  Hvor stor er virksomheden i forhold til konkurrenterne?  Hvor succesfuld?  Hvor vellidt af kunderne?  Hvilke medier benytter konkurrenterne, som jeres valgte virksomhed ikke benytter?


Download ppt "Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google