Download præsentationen
Præsentation er lastning. Vent venligst
Offentliggjort afMette Clausen Redigeret for ca. et år siden
1
Markedsføring via sociale medier FORUNDERSØGELSE
2
I dag Gennemgang af det projekt I skal starte. Grupper Klientanalyse – gennemgang. Sæt i gang.
3
Online markedsføringsprojekt Over de næste 7 lektioner skal vi påbegynde et projekt omkring markedsføring via online og sociale medier. Projektet kommer til at forløbe over to omgang – forundersøgelse (analyser) i oktober og produktion (forbedringsforslag)i januar 2016 Det dækker over 15 lektioner (7 til oktober og 8 til januar) og 5 elevtidstimer Hver undervisningsgang starter med op til en times undervisning i et relevant emne De sidste en-to timer laver I gruppearbejde.
4
Projektets forløb - forundersøgelse Markedsanalyse vol. 1 - Uge 40 Klientanalyse HOME-metoden Markedsanalyse vol. 2 – uge 41 Omdømmeanalyse konkurrentanalyse Markedsanalyse vol.3 – uge 43 Markedsføring via forskellige sociale medier Hvorfor markedsføre via sociale medier? Kvalitative og kvantitative dataindsamlingsmetoder. (Lektier) Sociale medier – uge 1 Hvem har kontrollen? Brugerne eller firmaerne? Hvilke konsekvenser har markedsføring via sociale medier? Hvad er fordelene og hvad er ulemperne? Forbedring eller produktion af nyt – uge 2 (inkl. Lørdag)
5
Klientanalyseanalyse Hvordan kommunikerer virksomheden online og offline? Hvilke medier kommunikerer de igennem? Hvad er virksomhedens budskab(er)? Bliver budskabet modtaget som det skal? Hvem taler de til? – og bliver der svaret? Sæt eventuelt virksomheden op i en kommunikationsmodel. Hvad taler de om? Hvilke værdier har virksomheden? Og hvilke er synlige i markedsføringen? Analyser virksomhedens kommunikation vha. kommunikationsmodellen på følgende slide.
7
SWOT-analyse
8
Omdømmeanalyse Hvad er virksomhedens omdømme? Online? Offline? Hvad går virksomheden for deres omdømme? Hvad siger kunderne? Hvor stor er troværdigheden hos virksomhedens kunder? Hvorfor er den sådan?
9
Konkurrentanalyse Lav en kort omdømmeanalyse på virksomhedens konkurrenter. Hvor stor er virksomheden i forhold til konkurrenterne? Hvor succesfuld? Hvor vellidt af kunderne? Hvilke medier benytter konkurrenterne, som jeres valgte virksomhed ikke benytter?
Lignende præsentationer
© 2024 SlidePlayer.dk Inc.
All rights reserved.