Præsentation er lastning. Vent venligst

Præsentation er lastning. Vent venligst

Branding.

Lignende præsentationer


Præsentationer af emnet: "Branding."— Præsentationens transcript:

1 Branding

2 Hvad er Branding? Branding handler om alt det virksomheden gør, for at få forbrugerne til at opleve produktet som noget særligt. Så særligt at vi gerne betaler mere for produktet. Vi siger også at branding differentierer (adskiller) produktet fra andre mærker. Helt overordnet er et brand en samling af symboler, oplevelser og værdier, som positionerer og differentierer et produkt, en virksomhed eller en person. 2

3 USP/ESP USP - "Unique Selling Propositions"
- særlige (konkrete) salgsargumenter. ESP - "Emotionel Selling Propositions". - Følelsesmæssige salgsargumenter.

4 Sansogrammet

5 Produktbranding Produktbranding handler om at differentiere produktet fra konkurrenterne. Dette ved at skabe en psykologisk merværdi, kunderne er villige til at betale mere

6 Personbranding Benytter man personbranding, vil man gerne udnytte en kendt person i markedsføringen. "Kendiseffekten" hos ejer eller stifter "Kendiseffekten" fra skuespillere, stjerner "Kendiseffekten" på et område bruges til at skabe succes på et andet område

7 Virksomhedsbranding Virksomhedsbranding handler om at gøre virksomheden til et Brand. Personalebranding handler om virksomhedens forsøg på at markedsføre sig selv som en attraktiv arbejdsplads.


Download ppt "Branding."

Lignende præsentationer


Annoncer fra Google